sts kielikurssit? onko kokemuksia`?
Kommentit (16)
Olin ef:ssä vuonna 2011 . ef hoitaa kaiken hyvin ja jos majoituksessa on jokin ongelma niin ei tarvitse muuta kuin sanoa niin yleensä asia korjaantuu. Suosittelen lämpimästi ef:ää
[quote author="Vierailija" time="11.11.2012 klo 02:02"]
En osaa sanoa Sts:n kielimatkoista, mutta ite olin viime kesänä kielimatkalla EF:n kanssa ja pidin matkasta tosi paljon! Opin oikeesti puhumaan englantia niin, etten enää jännitä samalla lailla. Suosittelen kyllä!
[/quote] En laita alle 18 v poikaani kielikursseille. Katsotaan kirjoittaako laudaturin, englanti matematiikan ohella vahva.
Suosittelisin itse EF:ää!
Olin muutama vuosi sitten EF:n kautta maltalla, ja oli kyllä ihana reissu. Kielitaito ja itseluottamus parani huimasti! Sain ihania ystäviä, joihin pidän vieläkin yhteyttä! Olin silloin vasta 13v, joten olin juniorikurssilla, ja muutama tyttö olivat vielä nuorempiakin. Saimme liikkua aika vapaasti, mutta liiderit silti huolehtivat meistä hyvin, eikä olo tuntunut turvattomalta! Suosittelen ehdottomasti!:) Jos kiinnostaa kysellä lisää niin mulle voi laittaa sähköpostia pazanz@yahoo.fi :)
EF:stä on kyllä kokemuksia. EF KIELIMATKAT on tosi hyvä, ne järjestää kaikki asiat tosi hyvin! Mukavat liiderit ja kaikki! :)
En osaa sanoa Sts:n kielimatkoista, mutta ite olin viime kesänä kielimatkalla EF:n kanssa ja pidin matkasta tosi paljon! Opin oikeesti puhumaan englantia niin, etten enää jännitä samalla lailla. Suosittelen kyllä!
Englannissa kahdesti!
Sekä hyviä että huonoja kokemuksia, enimmäkseen hyviä. 2002 kesällä 2 viikkoa ja 3 päivää Torquayssa Englannissa, ihan jeessi kokemus, koska silloin asuin ainoana suomalaisena isäntä perheessä. Seuraavana kesänä eli 2003 yhtä pitkä aika Brightonissa. Molemmat olivat EF:n kielikursseja. Todella...sanoisinko VEEMÄINEN kokemus tämä toka kerta! Isäntäperheessä ei kummallakaan kerralla ollut mitään vikaa mutta toisella kerralla tein sen virheen, että pudjasin samassa huushollissa kahen muun mulle entuudestaan neven suomalaisen kanssa. Meininki äityi sellattiseks, et kohta oltiin melkee toinen toistemme kurkussa kiinni! Mut kaiken kaikkiaan sanon että suosittelen!
Heh, ef:n bulvaanille aktivoitui. Maksetaanko tuosta hyvinkin?
En tiiä STS:stä mut olin viime kesänä EF:n kielimatkalla Brightonissa ja kaikki meni tosi hyvin! Jos jotain ongelmia tuli niin liiderit järjesti asian. Mä muistelen mun kielimatkaa hyvällä varmaan elämäni loppuun asti :)
Anna
Meillä on 4 tytärtä, joista 3 vanhinta on ollut eri vuosina STS:n kielimatkalla Englannissa 3 viikkoa. Ensimmäinen Brightonissa, 2 seuraavaa Bournemouthissa. Me vanhemmat ja lapset itse olimme hyvin tyytyväisiä. Järjestelyt eivät pettäneet missään vaiheessa ja kielimatka jäi mieleen upeana kokemuksena.
Itse haluaisin mennä mutta en ihan vielä ehkä parin vuoden päästä
En laittaisi noille kursseille: opetus saattaa olla heikkolaatuista (moni opiskelukaveri oli opiskeluaikana kesätöissä noilla kursseilla), asuminen ala-arvoista, valvonta heikkoa (lapset saavat mennä tulla miten haluavat, alkoholi jne.), lisäksi pääosin tuolla liikutaan niiden oman maalaisten kanssa (ja puhutaan suomea).
Kannattaa etsiä brittiläinen kurssitarjoaja, esim. yksityiskoulut järjestävät summer campejä, opetus on taatusti laadukasta, valvonta tehokasta (asuminen joko tarkkaan valituissa perheissä tai sisäoppilaitoksen asuntolassa), lisäksi kieltä pääsee käyttämään ihan eri tavalla, koska noilla kursseilla ei pahemmin suomalaisia löydy. Vapaa-ajan ohjelma on monipuolista ja hyvin järjestettyä. HIntaero ei ole kovin paha ja rahalle saa taatusti vastinetta.
Noilla paljon Suomessa mainostavilla kielikursseilla on ilmeisen paljon ongelmia laadun kanssa (onhan niistä ollut niin lehdissä kuin tv:ssäkin).
Kärjistetysti: jos haluaa muutaman viikon hupimatkalle, pääsee sinne paljon halvemmalla kuin nuo peruskurssit - jos taas haluaa kielikurssille oppimaas, kannattaa suoraan katsoa britannian tarjontaa. Sama pätee Saksaan, Ranskaan, Sveitsiin jne.
Vierailija kirjoitti:
En tiiä STS:stä mut olin viime kesänä EF:n kielimatkalla Brightonissa ja kaikki meni tosi hyvin! Jos jotain ongelmia tuli niin liiderit järjesti asian. Mä muistelen mun kielimatkaa hyvällä varmaan elämäni loppuun asti :)
Anna
EF = easy fuckers, paikalliset tykkää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AnnaEF = easy fuckers, paikalliset tykkää
ai kamala!
Kenelläkään tuoreempia kokemuksia kielikursseista?
Nuorena olin ja tuntuu, että kuka tahansa pääsee isäntäperheeksi. Meillä ei tarjottu mitään muuta kuin valmis ja roskaruokaa ja meillä ei ollut minkäänlaisia kotiintuloaikoja, joten keikuttiin yömyöhään kaupungilla. Hauskaa kyllä oli ja yksi parhaista kesistäni, mutta kyllä arveluttaisi hieman päästää omia lapsia.
Majoitus yksinhuoltaja/maahanmuuttajaperheessä, pelkkä patja lattialla pienessä huoneessa italialaisen kanssa. Asuinalue siirtolaisten aluetta, tunnin matkan päässä koulusta.Aamupalaksi pelkkiä muroja...