Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ei mene ylioppilasjuhliin, eihän tarvitse lahjaakaan lähettää?

Vierailija
13.05.2011 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia ole jokaisen itsensä päätettävissä.

Vierailija
2/7 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tarvitse antaa/ lähettää lahjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhalla kotipaikkakunnallani etikettiin kuului muistaa kaikki tutut ja sukulaiset, vaikka juhliin ei olisikaan ehtinyt. Tosin muistamiseksi riitti 10 euroa pankissa olevaan listaan.

Nykyisin asun pk-seudulla ja täällä ei tarvitse lahjoja lähetellä, jos ei mene itse juhliin, ellei kysymys ole sitten ihan lähisukulaisesta (esim. sisaruksen lapsesta).

Vierailija
4/7 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se liity menemiseen mitenkään!

Vierailija
5/7 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopultakin.

Vierailija
6/7 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan kirjallisen kutsun johonkin juhliin, niin minulla on ollut tapana laittaa kortti tai lahja, vaikka en olisi juhliin päässyt ja kiitokset kutsusta.

Minusta se on kohteliasta. Oli kyseessä kuinka läheinen ihminen tai pieni juhla tahansa. Jos joku on viitsitty kutsun kanssa kutsua jonnekin, niin kyllä siitä nyt jotenkin voi kiittää.

Ja minusta juhlat on kivoja. Tykkään myös järjestää juhlia. Toivon, että omia lapsiani kohdellaan myös kauniisti. Pahinta on se, kun ei vastaa kutsuun ollenkaan eikä myöskään tule paikalle. Kutsuun pitäisi mielestäni aina vastata "pääsen/en pääse" metodilla.

Muistan elävästi kuinka kamalaa oli, kun pieni poikani piti ensimmäiset kaverisynttärinsä (hänellä syntymäpäivät kesällä pahimpaan loma-aikaan). Toimitimme kutsut kolme viikkoa aiemmin viidelle lapsen parhaalle ystävälle (itse tein rajat kuinka monta kaveria saa juhliin kutsua ja viisi oli minusta sopiva määrä). Ainoastaan yksi ystävä vastasi kutsuun kun äitinsä laittoi tekstiviestin, että tulevat mielellään.

Juhlia edeltävänä iltana lapsi itki lohduttomasti, että "kukaan ei varmaan tule kuin vaan yksi kaveri". Ja oltiin yhdessä pitkään mietitty kilpailuja, koristeluja jne. Noh. Kolme kaveria lopulta saapui tämän ilmoittaneen pojan lisäksi ja oli kyllä syvä helpotus. H-hetkeen asti piti jännittää, että tuleeko ketään ja iskän kanssa jo mietittiin, että miten sitten hyvitetään, jos ketään ei tulekaan..

Tästä opin, että on todella töykeää olla vastaamatta kutsuun, jos kutsussa on selvästi merkitty yhteystiedot tai jopa pyydetty vastaamaan kutsuun. Helpottaa myös juhlien järjestäjää, kun tietää monta vierasta on tulossa jne.

Vierailija
7/7 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan osta lahjoja siksi että niin tarvitsee tehdä vaan siksi että haluan. Ihan varmasti ostaisin jotain jos on läheinen ja varmaankin on kun juhliinkin on kutsuttu.