Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika eikä lääkäri suostu kertomaan

Vierailija
13.05.2011 |

Poika oli viime la yökylässä kaverilla. Sitten aamulla tuli kotio aikaisin. Halusi mennä lääkäriin. Kysyin mikäs on kipeänä. No ei sitten kertonut. No vein lääkäriin yksityisellä. Kysyin sitten lääkäriltä ja pojalta että mikäs on: "vaitiolovelvollisuus". Poika kotiin ja käskin isän jutella. Ilmeisesti juttelivat, muttei mieskään kertonut että mitä.

Kyllä minun on oikeus tietää, poika on vasta 14 v. Mikähän tässä nyt on kyseessä?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sideharsoja kulunut, olisiko jokin haavauma alapään alueella. Pakaravaossahan voi joskus olla pieni reikä joka tulehtuu

Vierailija
22/53 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

gynekologisista vaivoistasi? Jotain yksityisyyttä pojillekin, eikös joo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei selvästikään voi luottaa asiaa, kun ei edes mies kerro. Relaas vähän, isä tietää ja kertoo sulle sitten kun et ole enää vauhkohulluna.

Vierailija
24/53 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni ei muuten kerro. Olen th-alalla ja tällaiset pojat tulee isän kanssa vastaanotolle!

Vierailija
25/53 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kannattaisi nyt ensimmäiseksi koittaa rauhoittua koska mistään hengenhädästä ei kuitenkaan pojallasi ole kyse koska pääsi lääkäri reissulta kotiin.. jokin arkaluontoinen asia varmasti nuorta herraa painaa ja siksi äidin rauhallisuus on ensisijaisen tärkeää jotta nuori voisi lähestyä sinua. olisi ehkä hyvä sinun kertoa nuorelle että pakko ei ole asiasta kertoa/puhua mutta koita tehdä nuorelle selväksi että sinulle voi kertoa mistä tahansa asiasta kun tuntee olevansa valmis puhumaan. yritä nyt vain tukea mahdollisimman paljon äläkä työnnä nuorta enää kauemmas kiukullasi/turhautumisellasi. ja muista että on kuitenkin pääasia että nuori on saanut lääkäriltä hoitoa ja pystynyt keskustelemaan asiasta isänsä kanssa. voimia teille! varmasti asia selviää kun on sen aika..

Vierailija
26/53 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiselle pojalle on usein todella noloa kertoa äidille noista asioista. Hyvä jos mies hoitanut asian. Minä olisin kuollut häpeästä jos saman ikäisenä isälleni olisin joutunut tekemään selkoa alapään vaivoista. Ja se että lääkäriin kaverilla oltuaan ei todellakaan tarkoita että olisivat paneskelleet keskenään. Ovat esimerkiksi voineet netistä kurkkia mikä vaivaa ja sitten päätyneet että lääkäriin pitäisi mennä. Pojat puhuvat keskenään tai isille asioita mitä ei äideille kerrota. Se vain osa aikuistumista. Vastasin vaikka minun mielestäni vain provo voi olla noin vauhko kuin ap.

Vierailija
27/53 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on jutellut pojan kanssa, mutta luvannut ettei kerro mitään, eikä halua lupausta pettää. Sanoo että asiat ovat kunnossa.

Minua silti ihmetyttää missä oikeuteni ovat. Pitäisikö kysyä kaverin äitiltä, jos kaveri olisi sille kertonut. Olisi aika röyhkeää pojalle, mutta uskon että äitien lojaalisuus pitää.

Ja en olisi itse kertonut isälle juttuja, mutta kyllä minusta äitiin pitää aina luottaa.

T: Ap

Vierailija
28/53 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voisiko olla että poikasi on laitattanut penikseen jonkun lävistyksen?! tms? Ja se olisi tulehtunut? Tai pienen tatskan jonnekin? Tai sitten jos on ollut ekakerta jonkun tytön kanssa ja onkin käynyt esinahalle jokin juttu tai en mä tiedä. Jotain haavaa alapäässä varmaan.

Vierailija
29/53 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän rauhottuisin, mutta kun ei vaan pysty

Vierailija
30/53 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei ole kyllä läväriä ottanut, ellei sitten ole fiksuna mennyt kavereiden kanssa itse laittamaan:)

Vierailija
31/53 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään tervettä aikuista kiinnosta noin sairaalloisesti teini-ikäisen lapsensa intiimiasiat, joista lapsi on jo toiselle vanhemmalle puhunut. Kiinnostuksesi on ap kieroa, jos nyt et olekaan provo.

Mistäköhän "oikeuksista" ap tässä puhuu ja eikö pojalla ole mitään oikeutta yksityisyyteen?

Jos apllä olisi tytär, joka kertoisi jostain intiimivaivastaan ja pyytäisi olla mainitsematta isälle, niin kertoisiko ap silti isälle ja pettäisi lapsensa luottamuksen?

Vierailija
32/53 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri huomautti jostain jutusta ja halusi siksi lääkräiin. Jos sideharsoja kulunut, olisiko jokin haavauma alapään alueella. Pakaravaossahan voi joskus olla pieni reikä joka tulehtuu

Vierailija
33/53 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua silti ihmetyttää missä oikeuteni ovat. Pitäisikö kysyä kaverin äitiltä, jos kaveri olisi sille kertonut. Olisi aika röyhkeää pojalle, mutta uskon että äitien lojaalisuus pitää.

Ja en olisi itse kertonut isälle juttuja, mutta kyllä minusta äitiin pitää aina luottaa.

T: Ap

Tosiaan alkaa selvitä miksei poikasi kerro sinulle mitään. Nyt olet siis levittelemässä juttua myös kaverin äidille, joka ei tod. näk. tiedä vielä asiasta mitään. Ehkä ei tiedä kaverikaan, mutta nyt aikankin tietää. Ihana äiti olet. Sinä ja sinun oikeutesi! Missä on poikasi oikeus yksityisyyteen?? Hullun maineen saat tuolla vouhkaamisellasi.

Vierailija
34/53 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun ap saa tämän selville (jos saa) niin todennäköisesti kertoo vielä täälläkin.

Itse et siis olisi kertonut naistenvaivoja isällesi vaan äidillesi. Anna siis pojallesi oikeus kertoa niistä kelle hän itse haluaa, tässä tapauksessa loogisesti isälle.

Vierailija
35/53 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkkejä jotta voisi kehitellä stooriaan.

Vierailija
36/53 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eiköhän tässä nyt kyseessä ole joku melko harmiton tulehdus tai vastaava. Ja minusta on hienoa, että lapsi on halunnut isän kanssa asian jakaa eikä isä halua pettää lapsen luottamusta.

Tuo kaveri liittyy asiaan korkeintaan mielestäni siten, että ehkä poika on jutellut kaverinsa kanssa pitäisikö mennä lääkäriin. Onpa voinut jopa kysyä kaverin vanhemmalta neuvoa. Omaan äitiin ei ole tässä asiassa luottoa.

Kamalinta mitä ap voit nyt tehdä on, että urkit asian selville. SIlloin petät pojan luottamuksen lopullisesti. Etkö voisi luottaa nyt miehesi arvostelukykyyn tässä asiassa?

Vierailija
37/53 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestien perusteella tulee melkein mieleen, että olet sepittänyt koko jutun tänne ja oletkin joku ihan muu ihminen, kuin mitä väität.

Sinulle on täällä ties kuinka moni yrittänyt vääntää asiaa rautalangasta, mutta et vaan tajua. Jos todella olet tämä äitihenkilö, niin luulisi sinun jo tästä viestittelystäsi tajuavan, miksi sinulle ei kannata asioista kertoa, jos ovat arkaluontoisia. Ja tämän lisäksi 14 vuotias poika on jo aikuistumassa hyvää vauhtia ja jos lääkärissä käynti liittyy johonkin arkaluontoiseen on aivan luonnollista, että hän ei halua jakaa asiaa vastakkaista sukupuolta olevan kanssa. Sinä olet ap pojan äiti, mutta pojalla on jo selvästi kehittynyt jo siihen ikään, että nämä arat asiat ei enää sinulle kuulu hänen mielestään. Kunnioita poikaasi. Kuten täällä monet ovat sanoneet, tuskin itsekään olisit 14 voutiaana halunnut jakaa gynegologiset asiat isäsi kanssa. Harva tyttö haluaa puhua isän kanssa näistä asioista. Monelle tytölle on vaikea puhua edes oman äidin kanssa näistä asioista. Jos miehesi tietää, että asia on hoidossa, sen pitäisi sinulle riittää. Voit toki kertoa pojallesi, että sinulle saa tulla kertomaan, jos on jotain hätää tai vaivaa ja lupaat olla asioista vaiti ja autat häntä tarvittaessa vaikka ohjaamalla oikeaan paikkaan, mistä saa apua. Mutta koska miehesi jo tietää asiasta, niin tämäkin on periaatteessa turhaa ja voisit lopettaa poikasi ahdistelun.

Vierailija
38/53 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei poika kertonut kun luuli olevansa aikuinen, niin heitin pihalle. Olkoon sitten aikuinen ja tulkoon yksin toimeen, kun ei äidille kaikkea muka enää tarvitse kertoakaan.

Ei kun ihan oikeasti. Anna poikasi olla rauhassa, korkeintaan kerro että saa puhua jos haluaa, muttet painosta mihinkään. Äläkä nyt mene herranjestas kyselemään asiasta enää keneltäkään.

Vierailija
39/53 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppohan tuo on selvittää. menet suihkuun tai saunaan vahingossa ja tarkistat, onko jotain tuppoja persvaossa.

tai sit vakoilet sen konetta kun mesettää kavereiden kanssa tms. laita koneelle ohjelma joka äänittää kaikki näppäimen painallukset.

Vierailija
40/53 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi asia ei liity vältäämättä ollenkaan toisiinsa.Onhan poika voinut jutella kaverin kans joka on ehdottanut lääkäriin menoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi