Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko työpaikan terveystarkastukset pakollisia?

Vierailija
13.05.2011 |

Meillä sellaisia on viiden vuoden välein, mutta olen skipannut ne koska käyn yks. lääkärillä eikä ole tarvetta perustarkastukseen.

työ ei ole fyysistä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

presidentille.

Vierailija
2/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdellä palstalla näin väitettiin, että firmalle tulee työsuojelupuutteesta sakot tms jos kaikki eivät käy tarkistuksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli työnantajan on lain mukaan velvollinen ne järjestämään. Sitä en tiedä onko työntekijä velvollinen niihin menemään.

Vierailija
4/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli työnantajan on lain mukaan velvollinen ne järjestämään. Sitä en tiedä onko työntekijä velvollinen niihin menemään.

Niin minäkin olen ymmärtänyt ja aiemmin olen vain kieltäytynyt eikä ole tullut mitään sanomisia keltään.

Muut menevät sinne ja kovaan ääneen kertovat tuloksiaan muille. En ymmärrä sellaista, mun mielestä noi on yksityisasioita.

Vierailija
5/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainoa pakollinen, johon työntekijän on mentävä.

Vierailija
6/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. säteilytyötarkastus on tehtävä vuosittain, jos säteilytyöluokitus on oltava voimassa... Muitakin vastaavia terveystarkastuksia on.

Vierailija
8/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjosivat tuollaista mahdollisuuttaa, mutta kun ihan vähän aiemmin olin käynyt kattavassa terveystarkastuksessa, niin en mennyt. Kolme vuotta jatkoin siinä työssä, eikä kukaan kysellyt tulosten perään.

Vierailija
9/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä ajattelen, että ovat enemmänkin oikeus kuin velvollisuus.

Vierailija
10/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes pätkätyöläinen vaan nyt kolmatta vuotta vakityössä. Joitakin vuosia olin ensin samalla työnantajalla (kunta) pätkätöissä. Työsopparissakin oli ruksattu kohta, että terveystarkastusta ei vaadita.

Vierailija
11/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-95 siitä vuoteen 2000 ei mitään tarkastuksia. Lisää opiskelua ja töitä. 2006 olisi pitänyt mennä työterveyshuollon tarkastukseen, mutta olin raskaana niin jätin väliin:)

Nyt sitten kävin, kun työnantaja pyysi (aloitin juuri taas työt), mutta eipä nuo ole mitään kyselleet tuloksista ym. Eipä tosin heille kuulukkaan.

Vierailija
12/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes pätkätyöläinen vaan nyt kolmatta vuotta vakityössä. Joitakin vuosia olin ensin samalla työnantajalla (kunta) pätkätöissä. Työsopparissakin oli ruksattu kohta, että terveystarkastusta ei vaadita.

jos se ta sitä vaatii, muut eivät ole pakollisia vaan niitä voi käyttää.

Vierailija
13/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-95 siitä vuoteen 2000 ei mitään tarkastuksia. Lisää opiskelua ja töitä. 2006 olisi pitänyt mennä työterveyshuollon tarkastukseen, mutta olin raskaana niin jätin väliin:) Nyt sitten kävin, kun työnantaja pyysi (aloitin juuri taas työt), mutta eipä nuo ole mitään kyselleet tuloksista ym. Eipä tosin heille kuulukkaan.

hönö :D

Vierailija
14/14 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim.jotkut rakennustyöhön kuuluvat työt niin niissä työskentelevät on pakko käydä tietyt tarkastukset tietyillä välillä muuten firmalle tulee sakkoja jos jää kiinni.