Onko jollain kummallisia vaivoja/oireita joiden syy ei ole selvinnyt
itselläni on ja olen juossut eri lääkäreillä yli puoli vuotta. Tuntuu siltä, ettei syy koskaan selviä ja jään yksin vaivojeni kanssa. Ajoittain masentaa todella kun ei saa apua mistään
Kommentit (18)
paha oksentelu/vatsakramppikohtaus, jonka takia olen koko päivän täysin toimintakyvytön. Kolme kertaa olen käynyt lääkärissä näiden kymmenen vuoden aikana, kun kohtaus on toistunut. Ei ole mitään selvinnyt, tosin eivät ole kovin paljon tutkineetkaan kun pitävät minua hypokondrikkona.
Masentavaa, mutta olen jo alistunut siihen, että tämä jatkuu elämäni loppuun asti. Töissä vaan alkaa olla vaikeuksia, kun olen 2 päivää poissa joka kuukausi, eikä lääketieteellistä syytä löydy.
Maksaisin PALJON, jos joku viitsisi nähdä vaivaa asian selvittämiseksi.
Kummallinen kosketusallergia.
Olen allerginen kaikelle mikä hankaa, painaa tai raapaisee ihoani.
Materiaalilla ei ole väliä. Se tulee pahvista, muovista, puusta, metallista, nahasta...
Kosketuskohta alkaa kutista, punoittaa ja kuumottaa.
Se on pahimmillaan silloin kun olen väsynyt.
Arvatkaapa miltä näytän kun vaikka hieraisen silmiäni???
t: panda
Onko sinulle joskus elämässä tapahtunut jotakin traumaattista?
Kummallinen kosketusallergia. Olen allerginen kaikelle mikä hankaa, painaa tai raapaisee ihoani. Materiaalilla ei ole väliä. Se tulee pahvista, muovista, puusta, metallista, nahasta... Kosketuskohta alkaa kutista, punoittaa ja kuumottaa. Se on pahimmillaan silloin kun olen väsynyt. Arvatkaapa miltä näytän kun vaikka hieraisen silmiäni??? t: panda
On varmaan paljonkin, kuinka niin?
että toisten vaivat ovat "mielenkiintoisia". Tuo kosketusallergia kuulostaa todella ikävältä vaivalta. Turhauttavaa on todella se, että lääkäreillä ei ole osaamista eikä mielenkiintoa selvittää ongelmia. Hokevat vain, että "tuskin se on mitään vaarallista". Eipä paljoa lohduta tuo tieto, tai pikemminkin arvaus. t: ap
Materiaalilla ei ole väliä. Se tulee pahvista, muovista, puusta, metallista, nahasta...
eli urtikaria sekä piirtopaukamointi riesana. Samoja oireita, antihistamiinia syön jatkuvasti, auttaa hieman. Stressi pahentaa oireita.
http://www.apuallergiaan.info/kutina_nokkosrokko.html
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=ldk00…
Kummallinen kosketusallergia. Olen allerginen kaikelle mikä hankaa, painaa tai raapaisee ihoani. Materiaalilla ei ole väliä. Se tulee pahvista, muovista, puusta, metallista, nahasta... Kosketuskohta alkaa kutista, punoittaa ja kuumottaa. Se on pahimmillaan silloin kun olen väsynyt. Arvatkaapa miltä näytän kun vaikka hieraisen silmiäni??? t: panda
On varmaan paljonkin, kuinka niin?t: panda
aika usein ihmisillä joilla on selittämättömiä ja vähän kummallisiakin oireita, on erittäin usein taustalla rankkojakin traumoja. Keho viestii, kun mieli ei kykene syystä tai toisesta traumoja käsittelemään.
paha oksentelu/vatsakramppikohtaus, jonka takia olen koko päivän täysin toimintakyvytön. Kolme kertaa olen käynyt lääkärissä näiden kymmenen vuoden aikana, kun kohtaus on toistunut. Ei ole mitään selvinnyt, tosin eivät ole kovin paljon tutkineetkaan kun pitävät minua hypokondrikkona.
Masentavaa, mutta olen jo alistunut siihen, että tämä jatkuu elämäni loppuun asti. Töissä vaan alkaa olla vaikeuksia, kun olen 2 päivää poissa joka kuukausi, eikä lääketieteellistä syytä löydy.
joku hormonaalinen /gynejuttu varmaan vaikuttaa.
joku hormonaalinen /gynejuttu varmaan vaikuttaa.
Tai siis tulee NOIN kuukauden välein, mutta ei ole mitenkään kytköksissä kuukautiskiertoon. Ja toistui myös raskauden aikana.
Itse olen epäillyt, että minulla olisi gastropareesi (googlaamalla löytyy paljon ihmisiä, joilla täsmälleen samat oireet ja tuo sairaus). Lääkäreitä ei kiinnosta tutkia asiaa.
Syy ei selvinnyt, kuume vain hävisi yhden normiflunssan jälkeen. Tosin olin tosi väsyny vielä lähes vuoden sen jälkeen. Lääkärit tutkivat paljon, yksi haukkui luulosairaaksi ja sanoi, että lopeta se mittaaminen.
Nykyäänkin vielä nousee helposti lämpö tuohon 38C:een, vaikken olisi edes sairaana.
ei ylipäätään kiinnosta ihmisen hyvinvointi ja se pystyy auttamaan/parantamaan n. 40% sairauksista. Kokeilkaa vaihtoehtohoitoja: homeopatiaa, kiinalaista lääketiedettä yms, joilla on toisenlainen näkemys ihmisen terveydestä.
tuntematon lihassärky ja jäykkyys jaloissani. Se toistuu säännöllisin väliajoin ja nyt tämä viimeisin raju särkykausi ollut yli vuoden.
Fysiatri ei löydä syytä, kipuekspertti kokeili tuloksetta lääkkeitä, ei apua.
Psykiatri kirjoitti B-lausunnon psykogeeninen krooninen kipupotilas ja keskivaikea pitkäänjatkunut depis.
Nyt vuosi psykoterapiaa mutta lihassärky pahenee.
Naprapaatti sanoi että nivusten alueella molemminpuolinen krooninen tulehdus mutta kun lääkärin tallukat ei edes tutki. Magneettikuvaus on tämän päivän in mutta siinäkään ei näy kaikki.
Olen tosi uupunut, unta yössä pari tuntia, niin, psykiatrin lausunnossa lisäksi vakava unihäiriö.
En tiedä miten elämäni jatkuu tästä eteenpäin
Kramppasi koko mahan etten voinut muuta kuin maata jalat kippurassa ja aina sekään ei auttanut. Sattui niin helskutisti että itkin. Lääkäri sanoi että NÄRÄSTYSTÄ! Joopa joo..
Kolmisen kertaa oli parin kuukauden sisällä tuolloin tämä ihme kramppikohtaus jonka jälkeen vaivat hävisi. En edelleenkään tiedä mitä tämä oli mutta aina mahakivun sattuessa minua alkaa pelottamaan kauheasti tuleeko se helvetillinen kipu takaisin.
Päässäni on selvästi jotain häiriötä.
Saan kohtauksia joissa kaikki näyttää olevan kaukana tai todella lähellä. Myös ihmisten puhe vaihtuu joko niin kuin kelatessa kasettia todella nopeasti ettei siitä saa selvää tai todella hitaasti.
Tiedän koska nämä kohtaukset alkaa.
Usein siis vilkkaassa liikenteessä ja tämän takia pidän korvalappustereoita päällä tällaisissa tilanteissa.
Normaali musiikin kuuleminen ei aloita tätä ollenkaan.
Tämä alkoi minun ollessa ala-, ylä-asteella ja nykyään tulee harvemmin, mutta kauhea se hetki on kun voi kestää jopa sen 5 minuuttia ja tuona aikana tunnen tulevani hulluksi.
Jos on outoja särkyjä, kuumeilua tms., niin kannattaa tutkituttaa borrelioosi, eli se punkeista tarttuva tauti.
Tästä on juuri puhuttu radiossa, kun punkkikausi taas alkaa, että borrelioosi voi aiheuttaa outoja särkyjä, mutta sitä ei osata tutkia.
Eli jos on mitenkäään mahdollista, että punkki on päässyt "tunkeutumaan" sinuun, niin pyydä lääkäreitä tutkimaan myös tämä mahdollisuus.
Mitä nopeammin tämä löydetään, sitä vähemmän siitä tulee erilaisia jälkitauteja.
Sinulla aitaa olla ahdistushäiriö. On erittäin kiusallinen häiriö ja sitä ei ole helppo kestää.
Ja jatkuva nenän tukkoisuus. On kuvattu keuhkot ja otettu puhalluskokeet ja ihan hyvät oli molemmat. Alkoi yhden lentomatkan jälkeen. Mulla oli pitkään korvat lukossa ja kun ne avautui, niin saattoi yhtäkkiä taas mennä lukkoon. Tuon reissun jälkeen alkoi tuo limainen yskä.
Rasittavaa :(
paha oksentelu/vatsakramppikohtaus, jonka takia olen koko päivän täysin toimintakyvytön. Kolme kertaa olen käynyt lääkärissä näiden kymmenen vuoden aikana, kun kohtaus on toistunut. Ei ole mitään selvinnyt, tosin eivät ole kovin paljon tutkineetkaan kun pitävät minua hypokondrikkona. Masentavaa, mutta olen jo alistunut siihen, että tämä jatkuu elämäni loppuun asti. Töissä vaan alkaa olla vaikeuksia, kun olen 2 päivää poissa joka kuukausi, eikä lääketieteellistä syytä löydy. Maksaisin PALJON, jos joku viitsisi nähdä vaivaa asian selvittämiseksi.
on kans tätä ja tutkittiin perin pohjin, viipalekuvaukset vatsasta, Uä, kaikki verikokeet ihan kaikki mahdollinen ja dg, toiminnallinen vatsavaiva. Käyn kerran kuukaudessa kohtauksen tullessa ensi avussa hakemassa kipupiikin ja jään yöksi sairaalaan. Lisäksi ripuloin päivässä kymmeniä kertoja, välillä myös öisin. Pöntöllä istuin aamu ysistä kolmeen (onneksi teen töitä kotona tietokoneella).