Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttökokemuksia; HYVÄ IMETYSYYNY? BOPPY VAI DOOMOO SOFTY?

Vierailija
12.05.2011 |

Kertokaa mielipiteitä, plussat ja miinukset imetystyynyistä BOPPY ja DOOMOO Softy. Kumpi kannattaisi hankkia?

Onko Boppy samantyyppinen rakenteeltaan kuin DOOMOO Softy? En ole nähnyt livenä kuin DOOMOON, mutta BOPPY kiinnostaisi enemmän!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyynyä (Boppya) olen käyttänyt jokikinen päivä ja otan sen mukaan kyläpaikkoihinkin. Joskus olen joutunut imettämään istuallani sylissä ilman tyynyä ja on hankalaa, hartiat jumittaa heti. Voihan se toinen merkki olla parempikin mutta minä en keksi Boppysta mitään huonoa sanottavaa.

Ja onko ihan kamalaa jos hankkii tyynyn, voihan sen myydä pois jos sillä ei teekään mitään.

Vierailija
22/32 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se ärsytti koko ajan. Ei tullut kuitenkaan hankittua. Toista odottaessa jo päätin, että ostan imetystyynyn ja kyllä kannatti! Mulla on Doomoo ja oon ollut siihen tyytyväinen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se ärsytti koko ajan. Ei tullut kuitenkaan hankittua. Toista odottaessa jo päätin, että ostan imetystyynyn ja kyllä kannatti! Mulla on Doomoo ja oon ollut siihen tyytyväinen...

Olisi voinut olla mun vastaus:) Esikoista imetin paljon makuuasennossa, enkä kaivannut tyynyä. Mulla imetys sujui ja vauvan ote oli hyvä, joten mitään ongelmia ei ollut.

Toista odottaessa ostin Doomoon, on tosi hyvä tyyny! Kakkosta imetin päivisin aina istuen, johtuen esikoisesta. Ei ollut samanlailla aikaa heittäytyä sängylle imettämään, vaan imetin usein lattialla samalla, kun rakentelin legopalikoilla. Silloin oli todella kätevää napata nopeasti imetystyyny ja imetys sujui vaivattomasti. Joskus myös ruokapöydässä niin, että imetin vauvaa ja syötin taaperoa samalla. Pienellä ikäerolla ehdottomasti kätevä. Myös kätevää, kun esikoinen pystyi turvallisesti pitämään vauvaa sylissä imetystyynyn kanssa. Samoin iäkäs mummini nautti, kun sai helposti ja mukavasti pidettyä suurikokoista vauvaa sylissä ilman, että pelkäsi putoavan tai käsien väsyvän.

Eli osta jos mieli tekee ja valitse ehdottomasti Doomoo. Eskoisen kanssa pärjäät ilman, jos imetys lähtee heti sujumaan. Jos joudut vähän enemmän harjoittelemaan, niin tyyny auttaa oikean asennon ja rentouden löytämisessä.

Vierailija
24/32 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä olen normaalipituinen (ehkä jopa lyhyt) ja minulla on aika isot rinnat (ja lapsetkin olleet isoja. Doomoo on vähän pienempi ja ainakin minulle juuri se sopivampi. Joku tosi pitkäselkäinen, jolla on pienet rinnat voi tarvita isomman tyynyn. Tosin Doomoollakin on tietääkseni kaksi mallia ja se pienempi onkin oikeasti tarkoitettu pulloruokinnalla oleville. Sen isomman olen nähnyt vain esitteessä. Mutta sun pitää siis valita itsellesi sopivin. Voit myös kokeilla synnärillä siellä olevia tyynyjä ja lähetet sitten vaikka miehen ostoksille, kun tiedät paremmin, minkä haluat vai haluatko ollenkaan:)

Vierailija
25/32 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se iso doomoo ja se on mahtava imetystyyny!!

Vierailija
26/32 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä myös doomoo

+ mukavan tuntuinen ja ihanan pehmeä

+ päällinen kestänyt hyvin pesut ja mahdolliset tahratkin lähtenyt aina pois

+ säilyttänyt alkuperäisen muodon ja täyteyden

- pehmeyden vuoksi tuntui joskus hankalalta saada riittävä tuki (täyte ns valui alta pois), toisaalta olen kokeillut myös kovempaa tyynyä jonka kanssa imetys tuntui todella kömpelöltä

Jotkut kokevat imetystyynyn turhaksi, mutta tämä tosiaan hartiakunnosta ja imetystavoista riippuvainen mielipide varmasti..

Imetystyynylle yleisiä plussia

+ helpottaa imetysasentoa, hartiat ei niin jumissa

+ vauvan harjotellessa istumista on tyyny ollut hyvä tuki ympärillä ja suojannut kolhuilta

+ meillä huonokätisiä/heikkovoimaisia isoisovanhempia joten tyynyn avulla ovat saaneet vauvat omaan syliin tukevasti ja turvallisesti

+ lapset napannut tyynyn omakseen omiin leikkeihin, ei ole jäänyt toimettomaksi

Vierailija
27/32 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä myös doomoo

+ mukavan tuntuinen ja ihanan pehmeä

+ päällinen kestänyt hyvin pesut ja mahdolliset tahratkin lähtenyt aina pois

+ säilyttänyt alkuperäisen muodon ja täyteyden

- pehmeyden vuoksi tuntui joskus hankalalta saada riittävä tuki (täyte ns valui alta pois), toisaalta olen kokeillut myös kovempaa tyynyä jonka kanssa imetys tuntui todella kömpelöltä

Jotkut kokevat imetystyynyn turhaksi, mutta tämä tosiaan hartiakunnosta ja imetystavoista riippuvainen mielipide varmasti..

Imetystyynylle yleisiä plussia

+ helpottaa imetysasentoa, hartiat ei niin jumissa

+ vauvan harjotellessa istumista on tyyny ollut hyvä tuki ympärillä ja suojannut kolhuilta

+ meillä huonokätisiä/heikkovoimaisia isoisovanhempia joten tyynyn avulla ovat saaneet vauvat omaan syliin tukevasti ja turvallisesti

+ lapset napannut tyynyn omakseen omiin leikkeihin, ei ole jäänyt toimettomaksi

Entä kumpi malli doomoosta olisi parempi? Itseäni miellyti enemmän softy, joka sopisi paremmin imetykseen. Duddy ehkä monikäyttöisempi, mutta saako sen hyvin aseteltua sohvalla imetykseen?

Vierailija
28/32 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tästä syystä en sitä enää seuraavalle hommaa (hankkuiduin jo eroon siitä).

Liian pehmeä ja vaikea saada vauvaa sopivalle korkeudelle.

Olen kokeillut kovempaa ja isorakeisempaa tyynyä ja minulle se oli parempi.

Vierailija
29/32 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tästä syystä en sitä enää seuraavalle hommaa (hankkuiduin jo eroon siitä).

Liian pehmeä ja vaikea saada vauvaa sopivalle korkeudelle.

Olen kokeillut kovempaa ja isorakeisempaa tyynyä ja minulle se oli parempi.

Onko siis doomoo kuitenkin liian pehmeä/tyhjä/tuleeko liian lässähtäneeksi käytön jälkeen?

Millainen boppy on materiaaliltaan? Onko yhtä jämäkkä kuin doomoot vai sellainen hernepussimainen? En ole sitä toista merkkiä päässyt vielä näkemään..

Vierailija
30/32 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen esikoisen syntymaa ostin sellaisen, enka ole sita kertaakaan imetykseen tarvinnut. Jos nyt jotain tukea tarvitsee, sita saa aikaseksi vaikka ihan tavallisilla tyynyilla.

T: yhteensa 4v9kk imettanyt

Vierailija
31/32 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLO ILO imetystyynyä, aivan huippu!

Vierailija
32/32 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doomoo Softy on ihan surkea.Tyyny muuttui kuukaudessa todella löysäksi ja tyhjäksi, kun sisustan materiaali painui kasaan. Nykyään vaatii hirveät tyynyviriteölmät selän taakse ja Doomoon allesyliin, jotta imetys onnistuu.

"Rakeita" saa ostaa lisää, mutta pussi on tosella iso ja kuulemani perusteella täyttäminen äärettömän sotkuista (ja ilmeisesti tyynyssä ei myöskään ole mitään reikää, josta täyttämisen voi tehdä, vaan pitää purkaa saumaa jne).

Huonoin imetystyyny, johon olen törmännyt. Mielestäni mm. neuvolan jämäkät tyynyt ovat huomattvasti parempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan