Anoppi leikkasi lapsen hiukset :(
Poika on siis 3,5-vuotias ja tarkoin olen varjellut hänen hiuksiaan. Hänellä oli aivan ihanat olkapäille ulottuvat paksut enkelinkiharat. Olen miehellekin sanonut, ettei näitä leikata. Nyt lapsi oli miehen äidillä yökylässä ja mies kävi hakemassa lapsen. Anoppi oli mennyt ilman lupaa leikkaamaan lapselle kesäsiilin, nyt hiuksia on enää muutama millimetri :(((( Itken vaan täällä ja tuntuu, että koko kesä on nyt pilalla. En ollu koskaan leikannut lapsen hiuksia kunnolla vaan ainoastaan tasottanut latvoja ja kaiken lisäksi anoppi heitti ne hiuksetkin roskikseen.. ei tästä kirjottamisestakaan tule mitään kun kyynelee vaan valuu pitkin poskia.
Kommentit (46)
mitä rähjäät kahjo akka?! Vanhalle ihmiselle!
Mä oikeasti toivon, että mun poikani ei ikinä menisi naimisiin, en jaksaisi yhtään kuunnella tuollaista kiukuttelua jostain päivän selvästä asiasta.
Ei ne pikkulapsen hiukset enää samanlaisina kasva.
Vaaleat hiukset tummenee, ja ainakin meillä ei ekan leikkauksen jälkeen kasvaneet enää kiharina.
Ymmärrän miksi olet vihainen. Kyllä sinun itse olisi pitänyt päättää hiusten leikkuusta ja saada säästää kiharat.
Ei mitään väliä enää vaikka anoppi jatkossa leikkaisi sata kertaa lapsen hiuksen, kun on ne nyt jo katkaissut.
Tekisi mieli itse lähteä vetämään sun anopille kunnon kesäkalju ja värjätä kalju vihreäksi.
Tietääkö nyt, miten suhtaudut?
Kai näistä asioista voisi keskustella - keskustelua se tiukkasävyinen keskustelukin on. En tajua, miksi näistä asioista ei voisi puolin ja toisin sanoa suoraan. Sinä voisit kertoa kiukkuisena, että ne hiukset olivat sinulle tärkeitä, ja anoppi voisi perustella, miksi ne leikkasi, jonka jälkeen pääsette kätevästi siihen osioon, mitä saa tehdä mummi ja mitä äiti, kuka päättää ja mistä asioista ja keneltä kysytään lupa jne. Kun mummille on osoitettu kaapin paikka, saattaa seuraavat hoitokeikat sujua yllätyksettä.
Jos nyt vain itket miehellesi ja tänne av:lle, et saa mitään muutoksia aikaan eikä anoppiakaan voi oikein syyttää, jos miehesi ei anna sinun kertoa hänelle suoraan asiasta. Tuollainen kerää vain katkeruutta puolin ja toisin. Mummi varmaan ajattelee, että on ihan omaa hyvyyttään hoitanut lasta ja vieläpä kaiken päälle säästänyt vanhemmilta vaivan viedä parturiin, eikä takuulla tajua, että ne hiukset olivat äidille tärkeä juttu. Nyt vain siis se kertomaan ja puhdistamaan samalla ilmaa puolin ja toisin. Kyllä se mummi on tässä mennyt ylittämään omat valtuutensa...
Ei sellaisen enkelikiharat ole mistään kotoisin 3,5-vuotiaalla. Ihan oikeasti. Poika on poika ja anna pienen pojan näyttää pojalta. Mistä toi ajatus tulee, että enkelikiharat olisi joku syy pitää pojalla pitkää tukkaa? Meillä kiehkurapää 1v3kk ja niskatukka lyhenee ihan näinä päivinä. Ei tarvi tytöltä näyttää.
Kasvatatte uudestaan pitkät kiharat pojalle ja musitat joka käänteessä syyllistä äja painottaa että voi kun kasvaisivat äkkiä ja ett äei viisti edes kuvia ottaa kun on rumaksi kynitty pää jne .jne.
Vinoilet asiasta niin ettei se ikinä unohda.
ei saa leikata hiuksia lupaa kysymättä. Törkeästi tehty, vaikka olenkin sitä mieltä, että tuon ikäisen pojan ei kuulu liikkua pitkissä kiharoissa. Meillä tuonikäisillä pojilla ja jo 1-vuotiailla on kesäsiilit, itse leikatut. Anopin voisin "skalpeerata", jos tuollaista tekisi.
Minulla on lapseton täti joka asuu naapurissa ja jonka luona lapseni siis vierailevat lähes päivittäin. Aina välillä hän saa päähänsä ruveta leikkaamaan lasteni hiuksia, eikä siinä auta sanoa, ettei halua lapselleen otsatukkaa. Nyt viimeksi hän leikkasi yksivuotiaalleni kamalan munkkikampauksen. Lapsi näyttää niin typerältä etten kehtaa pitää sitä ulkona ilman hattua.
Tätini ei tosiaankaan kuuntele muiden mielipiteitä, eikä oikeasti kai auttaisi muu kuin panna välit lopullisesti poikki. Hän on kuitenkin minun tätini eikä hänellä ole maalimassa ketään muuta kuin me, joten nielen harmini ja annan asian olla.
Pitkä tukka pojalla on ÄLLÖ!!! Viekää ihmeessä parturiin itse, ettei muiden tarvii auttaa.
Taitaa todellakin olla provo, kun ap koko ajan haluaa rauhoittua ynnä muuta paskaa.
Tuollaista ei todellakaan oikeasti anteeksi annettaisi, eikä mitään rauhoittumisia odoteltaisi.
Ei 3,5-vuotiaalle sovi enää vauvakiharat.
Poika tulee kiittämään aikuisena anoppiasi varmaan monesta asiasta.
Poika on siis 3,5-vuotias ja tarkoin olen varjellut hänen hiuksiaan. Hänellä oli aivan ihanat olkapäille ulottuvat paksut enkelinkiharat. Olen miehellekin sanonut, ettei näitä leikata. Nyt lapsi oli miehen äidillä yökylässä ja mies kävi hakemassa lapsen. Anoppi oli mennyt ilman lupaa leikkaamaan lapselle kesäsiilin, nyt hiuksia on enää muutama millimetri :(((( Itken vaan täällä ja tuntuu, että koko kesä on nyt pilalla. En ollu koskaan leikannut lapsen hiuksia kunnolla vaan ainoastaan tasottanut latvoja ja kaiken lisäksi anoppi heitti ne hiuksetkin roskikseen.. ei tästä kirjottamisestakaan tule mitään kun kyynelee vaan valuu pitkin poskia.
itse en ole kovin intohimoinen lasten hiuksia kohtaan, mutta eihän noin voi tehdä omin päin. Jos anoppini noin tekisi, niin kyllä suuttuisin, enkä anoppia enää tapaisi. Kyse on periaatteesta.
Itselläni on ollut kiistaa anopin kanssa siitä, että kutsuu omin päin heillä vierailevia sukulaisia meillekin (10km matkaa anopille), kun "olen kerta kotona". Sanoin pari kertaa puhelimessa että ei oikein sovi nyt, joten rupesi tulemaan sitten ilmoittamatta ties kenen kanssa oven taakse.
Kerran sitten paloi käämit hiukan kun näin että pihan poikki on taas lompsimassa joukko tuntemattomia ihmisiä, enkä avannut ovea ollenkaan, enkä vastannut puhelimeen. Oli soittanut sitten miehelleni, joka väitti meidän olevan kotona tai jossain lähistöllä, joten he majoittuivat oven taakse. Oli kyllä sanonut äidilleen, että pitäisi etukäteen sopia. No, kun eivät olleet lähtemässä mihinkään, kävin sitten huutamassa anopille että ei ole tervetullut ja osaamme miehen kanssa itse kutsua kylään niitä joita haluamme kylään. Laitoin oven kiinni, enkä sen jälkeen puhunut lähes vuoteen anopin kanssa mitään.
Mies kävi lasten kanssa kylässä, mutta minä jäin kotiin. Olen hieman leppynyt, kun pyysi anteeksi minulta ja lakkasi vihdoin kutsumasta meille ihmisiä.
10 v. poikani on nyt puoli vuotta kasvattanut tukkaa ja ihana kiharapää on jo nyt. Monella kaverillakin on pitkä ja kihara ja tosi hyvännäköisiä ovat. Onpa niitä aikuisillakin miehillä näkynyt ja kauniita ovat. Kyllä pojallakin saa olla kauniit pitkät hiukset, ei se hänestä tyttöä tee, ihmeellistä asennoitumista.
Miehesi on luultavasti käskenyt äitinsä leikata lapsen hiukset, kun tietää ettet sinä olisi antanut niitä leikata. :D
miltä ne hiukset ovat näyttänet, tai mitä mieltä kukakin poikien hiusten pituuksista on. Mummo teki väärin, kun ei arvostanut vanhempien ja pojan mielipidettä.
aina tasaisin väliajoin? hohhoijaa...
Luulitko sinä anoppiasi ajatustenlukijaksi, kun et hänelle mitään lapsesi hiuksista sanonut?
Ymmärrän, että sinä kilttinä ja nöyränä ihmisenä et edes tullut ajatelleeksi sellaista mahdollisuutta, että joku ihminen olisi noin röyhkeä.
Mutta sellaista se on, sinä ole hiljainen ja kiltti etkä sano kenellekään vastaan ja nyt sitten itket itsesi kipeäksi.
Jospa ryhdistäytyisit ja sanoisit anopille suorat sanat, sillä et sinä osaa edes kuvitella, mitä kaikkea muuta kivaa anoppi tulee vielä tekemään,sinulle etukäteen kertomatta ja lupaa kysymättä.
"tri Kiminkinen" eli muuten lyhyt, mutta niskassa pidempi huiskale. Pari vuotta nuorempi serkkupoika otti kaikesta mallia meidän pojista, joten hiustyyli oli samanlainen. Pojan mummo ei tukkamallista pitänyt vaan oli karkilla lahjomalla saanut lapselta luvan leikata hiustupsun pois. Sitten, kun poika tajusi, mitä oli tapahtunut, hän oli parkunut äidilleen ja pyytänyt, että äiti laittaisi hiukset paikoilleen.
Jos ap ei halua leikata mummolle kesätukkaa, niin ainahan sitä voi mummon vaaliman kukan leikata juurta myöten poikki. Kasvaahan sekin uudestaan, joten mummolla ei ole mitään valittamista.
Meidän pojalla ikää nyt 2v6kk ja tähän asti ollut vaaleat kiharat. Söpöhän tuo on ollut ja pitkään mietin raskinko leikata. Nyt kesä tulee ja pää hikoilee ikävästi niin vein parturiin.
Mitään siiliä en todellakaan suostunut edes ajattelemaan vaan leikkautin siistin poikatukan, päältä sai jäädä paksuksi, se kihartuu vielä kivasti.