Perussuomalaisten kokouksessa käsirysy - rikosilmoitus tehty
Perussuomalaisten erimielisyydet kärjistyivät käsirysyksi puolueen avoimessa paikalliskokouksessa viime torstaina.
Osapuolina olivat Helsingin piirisihteeri Jussi Ristilä ja Kontulan perussuomalaisten puheenjohtaja Petri Haapanen.
Erilaiset kertomukset
Osapuolet ovat esittäneet asiasta eriävät näkemykset.
Ristilän mukaan hänen puheensa eivät miellyttäneet Haapasta, ja Haapanen halusi poistaa Ristilän tämän vuoksi kokouksesta.
Haapasen mukaan Ristilä häiriköi ja provosoi tarkoituksella, ja asiasta huomautettiin, mutta huomautuksilla ei ollut vaikutusta.
Haapanen kertoo Iltalehdelle sanoneensa Ristilälle, että tämä saa luvan poistua, ja myöntää ottaneensa tätä kainaloiden alta kiinni.
Haapalan mukaan Ristilä lopulta kaatui itse tarkoituksellisesti lattialle ja huusi "älä hakkaa".
Ristilä puolestaan kertoo Ilta-Sanomissa, että Kontulan PS-foorumilla oli kireä tunnelma. Yleisöstä huudeltiin muun muassa "Ristilä hiljaa", ja lopulta häneen käytiin kiinni takaapäin.
Ristilä on tehnyt asiasta rikosilmoituksen.
"Ei vartijoita kokouksiin"
Perussuomalaisten Helsingin piiriyhdistyksen puheenjohtaja Arto Välikangas on tietoinen pahoinpitelystä. Hän tuomitsee tapauksen. Välikankaan mukaan pitkään jatkuneet erimielisyydet koskivat sitä, keiden henkilöiden pitäisi olla piirin johdossa.
- En itse ollut paikalla, mutta olen kuullut muun muassa Jussi Ristilän kertomuksen tapauksesta. Aika uskomatonta, että ruvetaan väkivaltaisiin toimiin. Jos tiedot pitävät paikkaansa, kyseessä on selvä pahoinpitely, Välikangas sanoo.
Puheenjohtaja Välikangas aikoo olla yhteydessä Kontolan osastoon. Muu selvitys jää poliisille.
- Ei tässä lähtökohtaisesti ruveta vartijoita hankkimaan kokouksiin, Välikangas sanoo.
Käsirysystä kertoi ensimmäisenä Ilta-Sanomat.
Kommentit (5)
saatanan urpot tule toimeen edes keskenään! Sen siitä saa kun kerää jäsenet kaljabaareista.
että jos aihe on hyvä niin niskalenkitkin on ok?? =D
koska ei kerrota MISTÄ riideltiin.
suomalaiseen kulttuuriin kuuluvaa normaalia toimintaa. Etenkin jos/kun vähintään toinen osapuolista on lievässä laitamyötäisessä.
niin tyylikästä... XDDD