Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko antaa lahjaksi kummilapsen rippilahjaksi?

Vierailija
12.05.2011 |

Rippijuhlat jo viikon kuluttua, ja lahjasumma on päättämättä. Perhe on esittänyt toiveen rahalahjasta, koska poika aikoo kerätä isomman summan tiettyä tarkoitusta varten, ja mielestäni tavoite on hyvä. Perhe on varakas, ja heillä olisi varaa antaa ko. juttu lahjaksi vaikka kokonaankin omasta kukkarosta, mutta ilmeisesti tässä nyt opetellaan myös säästämistä. Mikä olisi sopiva summa? Meidän perheessä kun on eri käsitykset asiasta. Nelihenkinen perheemme antaa yhteislahjan, mutta vain minä olen kummi, tapasin miehen vasta myöhemmin.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mittaatteko te rahan määrällä sen, miten paljon välitätte kummilapsestanne? No huhhuh sanon minä. Eikös sellainen maallisen palvonta ole aika kaukana kristillisistä arvoista? Onko kummiuden mittapuu se, miten arvokkaita lahjoja annetaan? Eikö tärkeämpää olisi olla läsnä lapsen elämässä ja olla hänen kanssaan? Tietenkin kummien kuuluu antaa lahjoja, mutta rippilahjaksi satoja euroja ja parhaimmassa tapauksessa vielä rippiristi LISÄKSI?

Itse olen antanut kummilapselleni rippilahjaksi "pelkän" hopeisen rippiristin ja iloitsen joka ikinen päivä siitä, kun poika kantaa sitä ylpeänä kaulassaan jo neljättä vuotta päivittäin. Kultaista tuskin olisi pitänyt päivääkään, ei sovi pojan tyyliin. Toiselle kummipojalleni annoin 5 vuotta sitten 100 euroa moporahaa ja niillä rahoilla ostettu mopo on jo kauan sitten myyty pois kun ei se sitten niin kiva ollutkaan. Tuskin se poika enää edes muistaa, kuinka paljon annoin silloin mopoa varten.

Vierailija
22/23 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen antaa varojensa mukaan sen, mikä tuntuu oikealta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rikkaat yli 100€. Nyt tunnistetaan sitten ne rikkaat ja köyhätkin!

Jokainen antaa varojensa mukaan sen, mikä tuntuu oikealta.