Lääkäriä tai hoitajaa paikalla? Mikä minua vaivaa?
Minua vaivaa siis anemia joka ei tunnu parantuvan.
Viime syksynä hb oli laskenut n.90. Siitä asti rautaa syömällä se on ollut korkeimmillaan 106, tällä hetkellä tasan 100.
Olen ravannut siis verikokeissa kuukauden välein.
Nyt viimeiset 3 kertaa myös leukosyytit olleet matalalla. 2,4.
Olen jatkuvasti kipeä, sairastanut varmaan 10 flunssaa puolenvuoden aikana, ollut yli 40 kuumeessa monta kertaa, vaikka edellisestä kuumeesta on aikaa n. 10vuotta.
Väsymystä, mustelmia, rytmihäiriöitä, huimausta jne jne.
Nyt on alkanut itseänikin huolestuttaa ja seuraava lääkäriaika on vasta 30.5.
Odottaisitteko lääkäriaikaa vai pitäisikö hakeutua yksityiselle erikoislääkärille?
Kommentit (32)
Kuukautiset päinvastoin niukemmat nykyisin kun muutama vuosi sitten.
ap
on selvitettävä. Paljon epänormaaleja oireita. Jos suinkin pystyt, mene yksityiselle. Ota (pyydä terveyskeskuksesta paperilla) verikokeiden ja muiden kokeiden tulokset kirjallisena mukaan, säästyy pitkä penni, kun lääkäri näkee jo otetut kokeet.
Tsemppiä
Ootko perusterve? Ootko kaikkiruokainen?
Syönyt retaferia pari tabua päivässä.
Ja kaikkiruokainen.
Eniten ihmetyttää nuo valkosolut. Miksi ne ovat matalalla. Mistä se voi johtua?Jos joku ymmärtää tätä lääkärikieltä niin voin laittaa nuo labravastaukset tänne.
ap
Jotain häikkää luuytimen toiminnassa.
Sinusta varmasti on otettu TVK, eli laitappa niitä erittelyjä tänne! Lääkäri näkee jo PVK:stakin onko anemia raudanpuuteaneamiaa vai mitä. Ja leukosyytit eriteltynäkin voisi antaa osviittaa.
b-leuk 2.4
b-hb 100
b-hkr 31
e-mcv 73
e-rdw 19
e-mch 23
e-mchc 313
fp-fe 4.1
ap
Minkä alan erikoislääkärille meinasit mennä?
kunnallisella puolella, mutta mitään ei tapahdu.
ap
Syytä ei löydy miksi rauta ei imeydy. Se auttoi vähän kun join kräuterblutsaftia ja otin 200 mg rautaa, kaikki joka päivä.
Yhden vuoden sairastelin kans kokoajan, mutta nyt olen ollut pari vuotta suht terve. Eli hyvin noilla arvoilla voi elelläkin. Tuosta leukosyytistä en muista mitä se on ollut.
kannattaisi mennä. Onko sinulla vakuutusta? Mene yksityselle suoraan tai soita terv. keskukseen ja pyydä aiemmin aikaa, onko oireesi pahentuneet viime käynnin jälkeen? Tai pyydä vaikka soittoaika terv.keskuksen lääkärille, näin hän voi tehdä vaikka kiireellisen lähetteen erikoislääkärille. Toki sitäkin joutuu vähän aikaa sitten odottelemaan, eli jos vain mahdollista mene yksityisella ja tosiaan ota ne labravastaukset mukaan, ne on varmaan aika tuoreet?
En tiedä vaikuttaako asiaan. Eli kolme vuotta imetin putkeen, 2 lasta peräkkäin.
Nuo infektiot aiheuttaneet että arvot eivät parantuneet. Rautaahan pitää syödä esim vuosi että rautavarastoihinkin tulee täytettä.
Hyvä tutkia homma, mutta ei nyt kannata paniikkiin antautua. Kuvaamasi oireet johtuu anemiasta.
täyttä verenkuvaa (TVK) eli valkosolujen = leukosyyttien erittelylaskentaa?
Entä luuydinnäytettä? Se otetaan joko rintalastasta tai lonkkaluusta.
Testeissä olen käynyt eikä viimeisen testauksen jälkeen tartunta mahdollisuuksia ole.
Varasin nyt ajan yksityiselle huomiseksi, toivottavasti sieltä saan lähetteen eteenpäin.
ap
eli voivat olla anemian syy, ei seuraus. Meilla siis lapsi ollut vakavasti aneeminen (hemppa 78) ja tuotakin mahdollisuutta on valaytelty, en ole sairaanhoidon ammattilainen itse.
oli vastaava. Luuydin lakkasi tuottamasta verisoluja. Aplastinen anemia.
mistä voi johtua korkeat veren punasoluarvot? kaikki pu asoluihin liittuvät arvot yli rajoje lapsella. Lääkärien mielestä kuuluu vain viiteryhmän ulkopuolelle kuuluvaan viiteen prosenttiin ihmisistä. Hb, eryt, kaikki yli ylärajojen.
Mene vain yksityiselle, pääset nopeammin.
Uloste tummempaa? Ripulia? Mahakipuja?