Nimiäiset, prometheusjuhlat, maistraattihääjuhlat...
Pidätkö niitä vain turhina juhlina, joita ei-kristityt hamuavat itselleen?
Vai osaatko arvostaa myös toisenlaisen elämänkatsomuksen juhlia?
Nimenanto, aikuistuminen, avioliitonsolmiminen... Ei kristityt ole niitä keksineet. Lähes joka kulttuurissa näitä juhlitaan eri tavoin.
Kommentit (65)
nuo ole juhlia lainkaan! Jos kutsun saisin, niin välit menisi poikki kutsujaan! Samoin, jos juhlissa olisi kasvisruoka.
T: 100% lihamies ja kristitty
Loistavaa Palsta Pappa! Olen fanisi.
nuo ole juhlia lainkaan! Jos kutsun saisin, niin välit menisi poikki kutsujaan! Samoin, jos juhlissa olisi kasvisruoka.
T: 100% lihamies ja kristitty
Loistavaa Palsta Pappa! Olen fanisi.
kun ihmiset jotka tiedän maallistuneiksi järjestävät jotakin kristittyjä tapajuhlia ja pappi sitten juttelee jeesukset ja maariat ja tiedän että juhlakaluille se on vain sanahelinää. Jotenkin minä ateistina loukkaannun uskonnon puolesta.
Luterilaisella kirkola on pitkät perinteet maassamme, eikä minulla ole mitään tarvetta kieltää sen olemassaoloa. Sen takia voin hyvinkin inspiroitua luterilaisista juhlista aivan kuten täällä on todettu luterilaisten juhlien inspiroituneen katolisista ja "pakanallisista" juhlista. Tuo mainittu sampanjan ruiskuttelu lapsen päälle kuulostaa kyllä aika pubertaaliselta. En ole ikinä sellaiseen törmännyt enkä toivoakseni törmääkään.
Pitäkää sellaiset juhlat kuin itse haluatte!
ristiäisiin. Itse asiassa mä törmäsin tapaan ensimmäisen kerran vasta aikuisiällä.