Rippijuhlissa ruuan kanssa viiniä?
Miten teillä? Meillä on, kuten muissakin juhlissa.
Kommentit (18)
Onnittelumalja, kuohari/shampanja siis ja ruoan kanssa viini ihan niinkuin kaikissa juhlissa aina. Ja blaa blaa, ihan näin etukäteen moralisoijille, ei kannata lässyttää että "juhlakalu" on alaikäinen, voi sekin sen kuoharilasillisen ottaa. Silläkin uhalla että naapurin mamma soittaa poliisit paikalle jos näkee...
silloin kun alaikäistä lasta juhlitaan.
Muutenkaan emme juo/tarjoa alkoholia kun on koko perheen juhla.
teidän perhepiirissä se että aina on hyvä syy ryypätä, niin sitten viinitarjoilu. mutta oikeasti jos ajattelet, niin ei todellakaan kuulu alaikäisen juhliin alkoholitarjoilu. eikö sen nyt ihan maalaisjärki sano, suomessa kun on se ikäraja 18v ja rippijuhlakalu ei ole vielä sen ikäinen.
Rippijuhlat on nuoren juhla ja lisäksi kirkollinen juhla. Viinakset ei sovi kuvioon.
tässä asiassa.
Jos perheessä muutoinkin nautitaan viiniä ruoan kanssa miksi viini ei sopisi myös rippijuhlien aterialle.
Olen ollut muutamissa perheissä järjestämässä tarjoilua rippijuhliin ja ollut "piikana" juhlien aikana. Niissä ei tarjottu viiniä vaikka hienot ruokajuhlat olikin. Perheet varakkaita joten viiniinkin olisvat voineet satsata halutessaan.
Näissä perheissä periaatteena että vasta lakkiaisissa lapsen juhlissa voi tarjota alkohlijuomia. Silloinkin lasillinen tervetuliasmaljana.
hirveet naamat lasillisella viinillä..minkähän kokoista lasia luulette että ap meinas ruoan kanssa tarjoilla?? jos oikein ryyppäämiseks menee..
Esimerkiksi meillä on aina jälkiruuan vaihtoehtona runsas juustolautanen, mutta en oleta, että muilla olisi samoin. Meillä ei ole rippijuhlissa viiniä ruuan kanssa, mutta jos joku omissa juhlissaan haluaa tarjota, en katso asiakseni siihen puuttua. Yleensä ruoka on ollut niin hyvää, että sen saa ilman viiniäkin kurkustaan alas eikä kukaa ole suomalaiseen pitopöytään sitä kaivannut.
jotkut ihmiset todella osaavat nauttia ruoan kanssa sen lasillisen viiniä ilman, että täytyy alkaa ihan "ryyppäämään". Teillä ei taideta tuntea tällaista tapaa ollenkaan, vaan se on aina joko perskännit tai ei alkoholia ollenkaan?
teidän perhepiirissä se että aina on hyvä syy ryypätä, niin sitten viinitarjoilu. mutta oikeasti jos ajattelet, niin ei todellakaan kuulu alaikäisen juhliin alkoholitarjoilu. eikö sen nyt ihan maalaisjärki sano, suomessa kun on se ikäraja 18v ja rippijuhlakalu ei ole vielä sen ikäinen.
se vaan valitettavasti on niin että annat sitten sen viestin että hyväksyt alaikäisen alkoholinkäytön. Ette kai ole niin naiiveja että kuvittelette sen teininne sitten kavereidensa kanssa sivistyneesti siemailevan?
Minun vanhempani ja mummo tarjosivat sivistyneesti viinilasillista tms. juhlissa siitä saakka kun olin 12v, 13v olin sitten ekaa kertaa kännissä ja siitä se sitten lähti. Omille teineille en ole tarjonnut pisaraakaan ja nyt 16 ja 17v pojat eivät juo eivätkä ole olleet humalassa, vanhemmalla se on ihan vakaumus ja elämäntapa, toinenkin on mielummin yksin kuin kaveriporukoissa jotka juo. Itse saatan siiderin-pari joskus illalla ottaa kotona, sen enempää en kuitenkaan kotona vaan muualla sitten.
Aihe ei ole meille mikään tabu eikä alkoholi ole ongelma.
alaikäisille lapsille. Ei ole mitään syytä tarjota alkoholia lapsille, vai osaatko sanoa jonkun pätevän syyn?
Esimerkiksi meillä on aina jälkiruuan vaihtoehtona runsas juustolautanen, mutta en oleta, että muilla olisi samoin. Meillä ei ole rippijuhlissa viiniä ruuan kanssa, mutta jos joku omissa juhlissaan haluaa tarjota, en katso asiakseni siihen puuttua. Yleensä ruoka on ollut niin hyvää, että sen saa ilman viiniäkin kurkustaan alas eikä kukaa ole suomalaiseen pitopöytään sitä kaivannut.
Tottakai hyvä viini kuuluu hyvään ruokaan, mutta ei MUN mielestä tossa tilanteessa. Alkkis-anoppini toi 2 kuoharipulloa tullessaan lapsemme 5- v synttäreille ja meni vielä avaamaan ja tarjoomaan niitä, kun emme mieheni kanssa nähneet. Tuli tosi paha mieli.
alaikäisille lapsille. Ei ole mitään syytä tarjota alkoholia lapsille, vai osaatko sanoa jonkun pätevän syyn?
minun pitäisi keksiä joku pätevä syy sille, että muut tarjoavat?
eli jos juhlissa on lapsia, saavat hekin maistaa kaikkia antimia.
Meillä ei ole lastenjuhlissa viinitarjoilua edes aikuisille. Erikseen ovat sitten ne illanistujaiset, joissa vaikka maistellaan viiniä tms.
mutta on kyllä kieltämättä outoa, että LAPSEN (so. alaikäisen) juhlissa tarjotaan alkoholia.
Pidän kyllä viiniä ihan asiallisena ruokajuomana juhlavissa tilaisuuksissa, mutta alaikäisen juhlaan ei mielestäni alkoholi sovi. En näe sen käytölle mitään pätevää syytä.
ei alaikäisten kunniaksi juhlittavis ole alkoholia. Mutta tärkeintä kuitenkin on se, että alaikäiset eivät sitä juo eli EIVÄT EDES MAISTA (vaikka kuin olis vanhempia "valvomassa"...kun on lailla kielletty niin on)!
Hyvä viini kruunaa hyvän ruoan.
Varaudu kuitenkin siihen, että av:llä kaikki alkoholia käyttävät leimaantuvat alkohlisteiksi.