Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhlat vegaaniperheessä

Vierailija
12.05.2011 |

Tarjoaako vegaanit ruokaa liha-ja kalaruokien ystäville?

Itse huomioin heidät meillä pidettävissä juhlissa, joten voiko odottaa samaa heiltä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä siitä selviät. Toisekseen, en mäkään söisi jos tarjoaisit mulle ruuaksi elävää eläintä.

on uskontoon verrattava aate, ei uskovaisetkaan järjestä juhlia joissa tehdään jotain mikä on heidän mielestään syntiä, väärin ja Jumalan tahdon vastaista.

Samalla tavalla vegaani ajattelee että eläinten hyväksikäyttö on väärin, sillä ei ole väliä kuka sen ruuan syö, vegaani ei vaan halua tukea lihantuotantoa ostamalla sitä kaupasta.

Jäikö jollekin vielä epäselväksi?

t. olen ollut vegaani, nykyään sekasyöjä

Ja kyllähän uskovaisetkin joutuvat joustamaan jos mielivät olla muiden kanssa tekemisissä. Vaikka en itse hyväksy aborttia, esiaviollista seksiä, avoliittoja jne. niin silti olen tekemisissä tällaisten ihmisten kanssa.

mutta vastaan. Mä olen tekemisissä ihmisten kanssa, jotka syövät lihaa, mutta en silti laita heille liharuokaa, koska he voivat syödä kasvisruokaakin. En näe siinä mitään mieltä. Mä oon vähän niin kuin kuuluisa kaveripiirissä keittotaidostani, meille tulee monet ihmiset sen takia, kun meillä on niin hyvää ruokaa. En ala tarjoilla jotain einesliharuokaa ihmisille vain sen takia, että sitä lihaa olisi, vaan laitan heille ruokaa rakkaudella. Se on mulle tosi tärkeä juttu.

Ok mutta ei liharuuan tarvitse olla einestä

miten mä maistan liharuokaa, kun en syö lihaa? Miten saan siitä hyvää? Kyllä mä kuule tarjoan ihmisille semmoista ruokaa, josta mä itse tiedän, että se on hyvää, en ala summissa vaan heittämään jotain aineksia johonkin.

Mä en pyydä sua tekemään abortteja, eikä sun mun mielestä pitäisi pyytää mua tarjoamaan kuollutta eläintä ruuaksi.

Meille on kyläilijöitä jonoksi asti ;) Usein joku soittaa, että voisko tulla syömään. Ja aina voi, jos vaan kotona ollaan.

Vierailija
22/24 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenellekään tulee mitään ongelmia asian kanssa. vaikea uskoa, että kukaan vegaani haluisi pitää ystävänään tai kutsua juhliinsa tuollaisia asentllisia nipoja. Ja vielä vaikeampi uskoa, että aatteellinen vegaani olisi ystävä aatteellisesti 100% liharuokavalion omaavan ihmisen kanssa (onko sellaisia edes olemassa, jotka ei mitään kasviksia syö?)

Itse olen vain kasvissyöjä ja meillä on juhlapöydässä kasvisruokaa. Kukaan ystäväni ei ole koskaan jättänyt juhlia väliin tai lopettanut ystävyyttä tarjoilujen takia. Eikä edes valittanut. Mutta minullapa onkin ihania ystäviä :)

Mieheni muuten syö myös lihaa, mutta onneksi suostuu syömään myös minun kokkauksiani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans ajattelin mennä naapurin somaleilta vaatimaan sikaa, samoin tietty juutalaisilta. Ja pitkäaikaisena koiran- ja marsunlihan ystävänä suutun kyllä verisesti jos joku av-mamma ei niitä mulle tarjoa!

Vierailija
24/24 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en syö mm. soijaa ja tofua missään muodossa, ituja, selleriä, palsternakkaa, sipulia, paprikaa, omenaa, kiiwiä, porkkanaa.

Joten, toivottavasti näitä ei ole ruuissasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän