Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeä neuvolaämmä

Vierailija
11.05.2011 |

ämmä epäili että olen juoppo ja narkki,epäili jaksamistani kun nukun vaan n.7 tuntia yössä ja mielestään pitäisi tietää tarkasti mitä teemme päivisin,koska lapsi menee päivähoitoon ja mihin menen opiskemaan,siis mihin kaikkialle olen hakenut!!Kyseli kovasti rahatilanteestani ja kehoitti hakemaan toimeentulotukea(?!)

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sinä hieman häiriintyneeltä vaikutatkin avauksesi perusteella, että tuskin on ihan tuulesta temmattu huoli.

Vierailija
22/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei lapsen hoidossa mitään puutteita olisikaan.

Älä puhu perhetyöntekijälle mitään jos sellaisen teille tunkevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tupakoi ja lapset hoidan hyvin..eskariope kehui miten reipas yms.poika on.kerroin tästä eräälle mammalle ja hänellä myös huonoja kokemuksia ko.tädistä...

ap

Vierailija
24/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun Audit-kyselyssä kysyttiin alkoholin käyttöä viimeisen vuoden ajalta ja sain 9 pistettä. Pisaraakaan en ottanut plussatestin jälkeen, mutta vastasin testikysymyksiin rehellisesti, eikä alkoholinkäyttöni ollut edes pahimmasta päästä mitä bilettävällä sinkkuihmisellä ennen raskautumista voisi olla.

Vierailija
25/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti virkaintoisena ja elämää itse elämättä kartoittaa riskiperheitä ja riskivanhempia, tekee kysymyksiä että paljastuuko se totuus...

Tee valitus vaikka nimettömänä esimiehelle. Kun ei kerran ole sinun kokemuksesi ainoa.

Meillä oli kanssa semmonen itkettäjä-th, 5-kymmpinen jolla oli kans omat asenteensa ja omat törkeän suorat kommmenttinsa, jotka olivat täysin epäasiallisia.

Todelliset ongelmaperheet jäät tällaisessa kyllä kartoittamatta. Ne osaavat ollapuhumatta.

Vierailija
26/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaana olevat hiukset?avokaulainen paita?meikittömyys?OLen luonteeltani hiemas hidas ja ujohko eli ehkä sen voi tulkita niin että vedän jotain??

ap

Vierailija
27/40 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi neuvolakäynnistä todella paska olo..siis sijainen oli/on kyseessä ja emme häntä enää tapaakaan.En jaksa ymmärtää,olin kyllä myöhässä,hieman väsynyt ja ehkä homssuisen näköinen ja lapsikin oli kiukkuisella tuulella,väsynyt kun normaalisti on todella iloinen ja aurinkoinen.Täti teki todellakin hätäisiä johtopäätöksiä,ajattelin kyllä tehdä valitukseksen.

ap

Vierailija
28/40 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA täällä valitetaan että neuvolasta ei saa mitään apua jne. Ja sitten kun th joka kyselee ja kartoittaa perheen tilannetta niin sekin on huono.

Pitäisikö th: n olla ajatustenlukija joka tietää kysymättäkin mitä kukakin tarvitsee?

Omasta mielestäni on hyvinkin asiallista ja ammattitaitoista kysyä onko taloudellisia ongelmia ja miten lapsen hoito järjestetään tai mitä vanhemmat aikovat tehdä työn tai opintojen suhteen.

Päihteidenkäytöstä syyttely ei ole asiallista.

Vierailija
29/40 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua raha-asiosta esimerkiksi puhua neuvolassa..ehkä olen sitten hankala ihminen th:n mielestä.Ja varsinkin kun kyseessä on sijainen kenet tapaa tasan yhden kerran

ap

Vierailija
30/40 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on siis sijainen kyseessä niin en halua hänelle kaikkia asiotani edes kertoa.Koskaan aiemmin(meillä on ollut 4 vakituista+muutamia sijaisia) ei ole koskaan noin tarkkaan kyselty

ap

Vierailija
31/40 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vanhempani asuvat, minne äitiysloman jälkeen, jatkuuko d-vitamiini tipat edelleen, olen myös ollut loukkaantunut mutta olen luullut sen johtuvan nuoresta iästäni 20v)

Vierailija
32/40 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asteen kuulusteluun kun vein lapsen punnittavaksi ja mitattavaksi

Vierailija
33/40 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne niitä kyselee kaikilta. D-vitamiinitipoista, työpaikoista, tukiverkostosta... Se kuuluu asiaan. Olen olettanut, että sillä tavalla keskustellen yrittävät selvittää, onko perusasiat kunnossa, ja antavat mahdollisuuden äidille avautua jos joku mättää ja tarjoavat sitten apua kuten nyt ap:lle mainitsi toimeentulotuesta.

Ei kukaan normaali-ihminen tollaisesta loukkaannu jollei ole jotain pikkuisen vinossa, todella huono itsetunto tai muuten vähän väsähtänyt.

Vierailija
34/40 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta täti tenttasi ja tenttasi..eikä uskonut kun sanoin että en käytä päihteitä tai että en ole uupunut.ja vastailin ihan asiallinesti,en tiuskaissut missään vaiheessa että "mitä se sulle kuuluu!!" tms.Olen luullut että lastenneuvolassa hoidetaan ensisij.lapsia ja jos vanhemmat pyytävät jotain tukea.Mutta en pyytänyt!Lapsi ei ole nyt kiutenkaan enää vauva..nukkuu yössä aikaikin sen 7t putkeen(lapsen nukkuma-ajatkin piti kellontarkasti kertoa,pariin otteeseen)syö(paino&pituus +-käyrällä) on tyytyväinen(neuvolakäynnillä oli kiukkuisella tuulella ja meni kärryn alle piiloon,liekö siitä vedetty johtopäätös että laiminlöin lastani)

Vierailija
35/40 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en vieläkään suostu ymmärtämään että miksi neuvolaan (joka on täysin vapaaehtoista)pitäisi selvittää raha-asiansa(luuseritkin osaavat käydä sossunluukulla)tai jos kertoo että on aikeissa lähteä opiskelemaan pitäisi kertoa mihin kaikkialle on hakenut(se että kertoo lähtevänsä opiskelemaan ja on hakenut useampaan paikkaan pitäisi riittää kaikille)ja jos olisin alkkis tai narkki niin eiköhän tuollaiset olisi huomattu jo aikaisemmin neuvolassa tai isompien lasten tarhoissa ja joista silloin varmaan olisi merkinnät neuvolassakin

Vierailija
36/40 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa työpaikassa on niin virkaintoa täynnä että kävelee asiakkaidensa ylitse oppikirjalumoissaan,sillä mielestäni tädillä oli asennevamma

Vierailija
37/40 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä terkkoja on moneen junaan. On työkavereina ollut sellaisia ihmisiä persoonina joita en toivoisi itselleni asioitani hoitamaan mutta onneksi suurin osa ammattitaitoisia ja mukavia. Th:n kuuluu kuullostella koko perheen tilannetta (perhemuodosta riippumatta). Itseasiassa useassa kunnassa on haluttu panostaa enemmän koko perheen kohtaamiseen eikä vain odottavaan äitiin tai yhteen lapseen kerrallaan, tarkoittaa siis sitä että terveys/hyvinvointi kysely koskee hyvin kokonaisvaltaisesti elämän eri osa-alueita. Th:llekin on välillä tosi vaikeaa yrittää lukea asiakasta ja mitä saisi kysyä ja mitä ei ja sitten vielä pohtia sitä että työnantajata ostaa työn ja toivoo että tietyt asiat hoidetaan...olkaa pliis armollisia th:lle. Ja jos asiatonta käytöstä siitä voi mielestäni heti sania myös th:lle!! Jälkikäteen valitaminen suoraan esimiehille on mielestäni vähän raukkamaista (ei ole omaa kokemusta), itse ainakin toivoisin, että jos minulla olisi joskus sellainen aivopieru että jotain loukkaan kuulisin siitä itse ensin ja mielellään heti, silloin olisi myös mahdollisuus korjata virhe ja mahdollisimman hyvässä hengessä.

Vierailija
38/40 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä täti kysyi myös missä minun vanhempani asuvat ja onko minulla hyvät välit heihin ja saattoi muutakin kysellä mitä en nyt muista..mutta siis mielestäni mm. raha-asiani,missä vanhempani asuvat tai se olenko saanut hoitopaikan lapselle ja minne aion mennä opiskelemaan tai työhön EI KUULU NEUVOLALLE.t.ap

ps.onko teitä muita punnittu 1v neuvolassa?

Miten miehesi kommentoi asiaa?

Minkä ikäinen olet?

Miksi lähdet opiskelemaan uutta ammattia?

Onko lapsilla diagnooseja?

Vierailija
39/40 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sitä kiistä etteikö tuki olisi tarpeen mutta eikö riittäisi että kysyisi asuvatko isovanhemmat lähellä..mutta eniten minua ärsytti utelut taloudellisesta tilanteensani ja siitä minne eri paikkoihin olen hakenut opiskelemaan.Sekä tietysti se että suorastaan syytetään päihteidenkäyttäjäksi.Melko isosta ylipainostani hän ei motkottanut yhtään,kehotti ihan ystävällisesti "tarkkailemaan tilannetta"

ap

Kun kerroimme, että nyt on hieman kiireistä, kun kummallakin painaa lopputyön teko päälle, mutta kohta helpottaa... Th sitten kysyi, että mitä opiskelemme. Eikä me siitä pahastuttu?!

Vierailija
40/40 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin päätin että kun tyttö menee huomenna kouluunlähtä terveystarkastukseen, niin en aio puhua siellä perheen asioista mitään. Vain ja ainoastaan tyttööni liittyvistä asioista voin puhua. Kerran eräs th "unohti" vaitiolovelvollisuutensa ja sen jälkeen en ole luottanut niihin "ämmiin"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi