Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeä neuvolaämmä

Vierailija
11.05.2011 |

ämmä epäili että olen juoppo ja narkki,epäili jaksamistani kun nukun vaan n.7 tuntia yössä ja mielestään pitäisi tietää tarkasti mitä teemme päivisin,koska lapsi menee päivähoitoon ja mihin menen opiskemaan,siis mihin kaikkialle olen hakenut!!Kyseli kovasti rahatilanteestani ja kehoitti hakemaan toimeentulotukea(?!)

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaana olevat hiukset?avokaulainen paita?meikittömyys?OLen luonteeltani hiemas hidas ja ujohko eli ehkä sen voi tulkita niin että vedän jotain??

ap

Kuvaus sopisi myös minuun :) Varmaan minutkin jo leimattu ongelmaäidiksi :)Olen ninittäin aina joko tasan silloin kun aika on varattu paikalla tai muutaman minuutin myöhässä... Olen aina ollut semmoista myöhästelevää sorttia.

Kaiken lisäksi meillä tyttö kasvaa tosi hoikkana ja pitkänä ja minusta tuntuu että tämä terkkari oikeasti luulee että en ruoki lastani. Mutta nyt kun sain varattua tytölle 1 1/2v neuvola-ajan sain ajan toiselle terkkarille joka on aivan ihana persoona :) onneksi :)

Onhän näitä terkkareitakin tosiian moneen junaan :) onko sinun mahdollista päästä toiselle terkkarille? JOskus ei vaan kemiat natsaa...

Vierailija
2/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ämmä epäili että olen juoppo ja narkki,epäili jaksamistani kun nukun vaan n.7 tuntia yössä ja mielestään pitäisi tietää tarkasti mitä teemme päivisin,koska lapsi menee päivähoitoon ja mihin menen opiskemaan,siis mihin kaikkialle olen hakenut!!Kyseli kovasti rahatilanteestani ja kehoitti hakemaan toimeentulotukea(?!)

samaa tasoa kirjallisen ilmaisusi kanssa, niin en yhtään ihmettele neuvolan "ämmän" sanomisia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa tasoa kirjallisen ilmaisusi kanssa, niin en yhtään ihmettele neuvolan "ämmän" sanomisia...

onhan se epäasiallista,mutta samoin oli tädin käytös...

Vierailija
4/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et ole, niin relaa

Vierailija
5/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekstistäsi löytyi rapiat tusina kielioppivirhettä. Jos ei osaa kirjoittaa äidinkieltään edes auttavasti, niin kyllähän se tuo tietyn mielikuvan ihmisestä.

Vierailija
6/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saattoi muutakin kysellä mitä en nyt muista..mutta siis mielestäni mm. raha-asiani,missä vanhempani asuvat tai se olenko saanut hoitopaikan lapselle ja minne aion mennä opiskelemaan tai työhön EI KUULU NEUVOLALLE.t.ap

ps.onko teitä muita punnittu 1v neuvolassa?

Vierailija
7/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekstistäsi löytyi rapiat tusina kielioppivirhettä. Jos ei osaa kirjoittaa äidinkieltään edes auttavasti, niin kyllähän se tuo tietyn mielikuvan ihmisestä.

Vierailija
8/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulta on kysytty missä vanhempani ja puolisoni vanhemmat asuvat. Kieltämättä jopa ihan perusperheellä isovanhempien tuki on tärkeää. Saatikka sitten yh:n.

Vierailija
9/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saattoi muutakin kysellä mitä en nyt muista..mutta siis mielestäni mm. raha-asiani,missä vanhempani asuvat tai se olenko saanut hoitopaikan lapselle ja minne aion mennä opiskelemaan tai työhön EI KUULU NEUVOLALLE.t.ap

ps.onko teitä muita punnittu 1v neuvolassa?

jos sinulle ei ole ammattiä/työpaikkaa minne palata mammaloman jälkeen...

Meillä kysyttiin samoja asioita jo äitiysneuvolassa. Mulla amis käytynä mutta amk-opinnot jäi kesken ja kyselivät tietysti että meinasinko jatkaa...

En nyt oikein ymmärrä miksi sinä vedät herneet nenään noista kysymyksistä? Tottakai se terkkari neuvoo että kannattaa hakea toimeentulotukea jos sinulla tulojesi perusteella on siihen oikeus! Ja vanhempia varmaan kyselee ihan vaan sen takia että onhan heistä yleensä apua (on tietysti poikkeuksia) vauvan hoidossa, esim. ottavat hoitoon / yökylään että vanhemmat pääsevät joskus viettämään yhteistä aikaa keskenään...

Vierailija
10/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö riittäisi että kysyisi asuvatko isovanhemmat lähellä..mutta eniten minua ärsytti utelut taloudellisesta tilanteensani ja siitä minne eri paikkoihin olen hakenut opiskelemaan.Sekä tietysti se että suorastaan syytetään päihteidenkäyttäjäksi.Melko isosta ylipainostani hän ei motkottanut yhtään,kehotti ihan ystävällisesti "tarkkailemaan tilannetta"

ap

Vierailija
11/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentulotukeen? Nettotulot(kaikki) 2200e 1 aik+3 alle 10v lasta

Vierailija
12/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli eräälle äidille sanonut, ettei tämän olisi pitänyt koskaan yhtäkään lasta saadakaan. Äiti oli neuvolassa neljännen lapsensa, vauvan, kanssa ja lähti itkien pois.

Äiti oli yh, mutta ei se ole mikään rikos eikä se tarkoita huonoa vanhemmuutta, ja tämä äiti oli ihan normaain tavallinen äiti lapsilleen.

Jos halutaan tarjota tukea, apua ym. äidille, jonka terkka ajattelee olevan vähän heikoilla, esim. yh, ei se voi olla sitä, että aletaan moittii, haukkumaan tai syyllistämään tai epäilemään.

On monta eri tapaa toimia perheessä ja olla äiti, ei ole vain yhtä oikeaa tapaa tai hyvää, ja se pitäisi terkankin osata nähdä. Omat mielipiteet siitä, mikä omasta mielestä on ainoa oikea hyvä, voi pitää omana tietonaan.

Vierailija
13/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentulotukeen? Nettotulot(kaikki) 2200e 1 aik+3 alle 10v lasta

http://www.sosiaalikollega.fi/asiakkaat/toimeentulotukilaskuri2

kannattaa käydä katsomassa tuolta olisitko oikeutettu toimeentulotukeen...

Meillä kanssa olisi varmaan oikeus johonkin 100e toimeentulotumeen (en ole jaksanut laskeskella), mutta en ole jaksanut sitä paperiruljanssia kun ollaan pärjätty ihan hyvin ilmankin. Mutta mihinkään törsäilyyn ei tosiaankan ole täälläkään varaa...

Mistä sinä niin ymmärsit että terkka luulee sinua päihdeäidiksi? (Pitäisi varmaan mennä jo nukkumaan kun ei aivot enää toimi enkä muista lukemaani :))

Vierailija
14/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli niin huolissaan kun vaikutin jotenkin joltain..hmm en oikein enää muista tarkoin ja alan itkekin väsyä niin ei ajatus luista.

Vierailija
15/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan prkl..

tein nyt tuon laskurin ja meillä olisi ollut tuon laskurin mukaan oikeus vajaaseen 500euroon. Ja nyt mies kesäksi menossa töihin joten turha meidän enää hakea... :)

Meillä kanssa terkkari soitti kotiin (mikä oli minusta aika kummallista) kun olin väsyneenä mennyt itkeskelemään neuvolassa että mies ei osallistu ollenkaan esikoisen hoitoon :) tyhmää tosiaan. Esikoinen oli tuolloin varmaan jonkun 2-3kk en enää muista mutta muistan vaan että olin pirun väsynyt ja pettynyt mieheen... Tilanne kuitenkin korjaantui ja miehestä on kehkeytynyt maailman paras isä.

Minulle terkkari sanoi että soittelevat ja kyselevät joutoaikanaan kuulumisia sellaisilta ketkä vaikuttaneet uupuneilta.

Enkä minä sitä mitenkään pahalla ottanut. Hyvähän se vaan on että kyselvät vähän perään jos on jäänyt sellainen olo että öiti on uupunut/Väsynyt (vaikka kukapa äiti ei olisi)

Vierailija
16/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ihan tyhjästä nyhjäissyt :D

Varmaan ihan hyvää tarkoitti. Oletko jotenkin poikkeava mielestäsi esim. WT, työtön tai muuten vaan luuserin näköinen? Historiasi tässä neuvolassa? Miehesi historia?

Ei multa vaan ole koskaan moisia kyselty??

Vierailija
17/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhetyöntekijän tuppaavat joka tapauksessa.

Vierailija
18/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit olla juttelematta sille mitään, mutta muista hoitaa lastasi aktiivisesti jutellen, laulellen, yms. virikkeitä antaen ainakin sen vierailujen ajan, niin et joudu silmätikuksi.

Vierailija
19/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 6 vuoden aikana käynyt muutamalla terkalla ja ikinä ei ole noin kohdeltu..t.ap

Vierailija
20/40 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen lapsen käytöksestä, motoriikasta jne kyllä ammattilainen näkee hoidetaanko sitä OIKEASTI vai vaan silmänlumeeksi

t. perhett

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi