Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin testi jos e-pillerien lopettamisen jälkeen ei menkkoja?

11.05.2011 |

Hei! E-pillerien jälkeinen tyhjennysvuotoni alkoi 1.4. ja sen jälkeen ei ole menkkoja kuulunut. Yksiäkään "luomumenkkoja" ei ole siis tullut. Olen käsittänyt, että vaikka kiertoni onkin sekaisin, voin silti tulla raskaaksi.

Tunsin viikko sitten ovulaatio-oireet aika selvästi ja silloin harrastimmekin juuri petipuuhia mieheni kanssa. Nyt on ollut jännä tunne ja mm. nännit tosi arat. Ostin juuri Clearblue-testin, jossa siis neuvotaan, että testin voi tehdä aikaisintaan paria päivää ennen menkkojen alkamisajankohtaa.

Entäs minä, kun menkoista ei ole tietoakaan? Voiko testin tehdä heti vai kannattaako vielä odottaa? En haluaisi testata väärää tulostakaan. Menkkani olivat siis tuona mahdollisena hedelmöitysajankohtana jo valmiiksi myöhässä n. viikon. Nyt kun olen tässä asiaa aika lailla ajatellut, niin pelottaa jo valmiiksi mahdollinen negatiivinen tulos. On tää jännää!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa sanoa tähän mitään? Tosi vaikea löytää mistään vastausta kysymykseeni. Ehkä on sitten parempi vain odotella vielä hetken. Tuolla se testi olis jo valmiina odottamassa, mutta olis tylsää testata väärä tulos. :/

2/5 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta noin yleensä ei sitä testiä turhaan tee. Vaikuttaisi kuitenkin kirjoituksesi perusteella, että varmimmin oikean tuloksen saat ensi viikolla. Tosin jos testi on oikean sorttinen, eli herkkä, niin ihan 'oikea' tulos sieltä tulee. Jos näyttää negaa, niin voi sitten varmistella tulosta myöhemmin.

Itse testasin kaksi negaa vasta tässä viikon sisään. Kun itsellänikin on tuo kierron hahmottaminen pitkän kierukkasession takia. Se antaa kumpikin tulos ihan omanlaisensa stressin ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti Jamsuliini, kun vastasit. :) Olin sitten malttamaton ja tein tänäaamuna testin Clear Blue Digitalilla ja tulos oli "Ei raskaana". Aika pettynyt olo on. Toisaalta mahdollisesta hedelmöittymisestä on vasta 11 päivää ja oireet on mitä on: väsyttää koko ajan, arat nännit, öklö olo, vatsakivut.... Olin jo ihan varma, että oon raskaana. Aion tehdä joskus viikon päästä uuden testin jos menkkoja ei kuulu. Ootkos itse testannut jo kolmannen kerran? :)

4/5 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

testiä tehdä. Jää lähetekin testiin vielä odottamaan. Ehti kyläilyvieras ensin. Eespäin, eespäin ;-)

Vierailija
5/5 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tullut ollenkaan luomumenkkoja pillereiden lopettamisen jälkeen, tulin heti raskaaksi. :) Ja ovulaatiotkin tuli ihan eri aikaan, mitä normaalisti. Eli saattaa olla niin, että heti tärppäsi. Testailet ensi viikolla uudestaan. Mäkin tein yhen negatestin ensin ja toisen vasta sen jälkeen, kun olin viikon verran ollu tosi huonovointinen. :D Ja mun alkuoireet oli tosi kipeet tissit, sitten tuli tajuton väsymys ja sen jälkeen alko kokopäiväpahoinvointi.