Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

käykö moni isä vauvan kanssa neuvolassa?

Vierailija
11.05.2011 |

otsikossa kysymys. tätä pohdin, kun meilläpäin ei ole koskaan näkynyt neuvolassa muiden vauvojen/lasten isiä kuin vain meidän. olemmeko kummajaisia? :)

isä on ollut joskus mukana kun olenn mennnyt vauvan kanssa neuvolaan ja toisinaan on käynyt kahdestaan vauvan kanssa, jos minä olen esim nukkunut yötyön jälkeen.

aina on toki isä toivotettu tervetulleeksi, mutta miksi kovin harva isä käy neuvolassa. (työ tietysti saattaapi olla toisilla esteenä..)

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä molemmat haluaa päästä niille nevolakäynneille. Yleensä käydään yhdessä, kumpikin on tainnut kerran käydä yksin kun toinen ei työn/opiskelun takia päässyt. Eli käy kyllä ja vois kyllä vaikka yksinäänkin hoitaa kaikki.

Vierailija
2/38 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin ku eka kerran kävi, oli se silloiselle th:lle niin rankka kokemus, ettei se osannu kuin punnita ja mitata vauvan... :) Nykyisestä th:sta mies tykkäs. :) Eli tarvittaessa käyttää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mies jonka olen siellä nähnyt :D

Vierailija
4/38 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoitaa lasten neuvolakäynnit sun muut jutut.

Vierailija
5/38 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en ole ainut joka on ihmetellyt sitä että oma mies on ainoa neuvolassa nähty. :)

Vierailija
6/38 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolassa n. 8 kk ikäisestä eteenpäin kun kyllästyin siihen kun terkka vain valitti kerta toisensa jälkeen mulle masennustaan (olen tk-lääkärinä samaisessa tk:ssa) ja minä olin se, jolla oli synnytyksen jälkeinen masennus. Miehelle se ei sitten valittanut ja siitä lähtien mies on käynyt lapsen kanssa neuvolassa.

Vierailija
7/38 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä kun vain pystyttiin ja on mies käynyt ilman minuakin.

Vierailija
8/38 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikamme kanssa neuvolassa. Lisäksi kesälomalla menimme koko perhe neuvolakäynnnille. Sitten kun itsekin olen työelämässä, voisin kuvitella, että se menee, joka paremmin töiltään pääsee eli luultavasti mieheni on helpompi sovitella neuvolakäynti työpäiväänsä kuin minun.

Vierailija
9/38 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina mukana muksujen neuvolakäynneillä. Häntä kun sattuu myös kiinnostamaan nuo käynnit ja minä en välttämättä muista sanoa kaikkea oleellista.

Olemme vain ottaneet sellaisen ajan, ettei miehen tarvitse olla töistä pois (minä kun olen noiden muksujen kanssa kotona).

Vierailija
10/38 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alussa kävi mutta nyt ei poika 7kk

Vierailija
11/38 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä käytän vauvan neuvolassa ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että minä olen kotona, mies töissä. Mieheni on yrittäjä ja töissä arkena 8-17 ja välillä myöhempään. Neuvola kun on auki arkena 8-15. Miestä harmittaa kovasti, koska haluaisi olla edes joskus mukana. Raskausaikana oli mukana ultrissa ja lääkärikäynnillä, jossa molempien piti olla. Olisi mielestäni ollut hassua jos olisi ollut aina mukana, kun 90% noista käynneistä on sitä pissanäyte, paino, verenpaine ja sydänäänet.

Vierailija
12/38 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vauvan kanssa olen aina käynyt minä, koska äitiyslomalla olen silloin ollut. Mutta sitten kun olen aikanaan mennyt töihin, on käynyt se, jonka aikatauluun paremmin sopii. 

Vierailija
13/38 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi, semmoinenhan on niin junttia, wt ja mitä lie. Ainakin vanhanaikaista!

Vielä 1990-luvulla se oli sen verran erikoista, että täti oli ollut onnessaan kun mieheni vei viikon ikäisen vauvan ensimmäiselle neuvolakäynnille, kun jostakin syystä silloin ei käyty kotona.Minulla oli samaan aikaan joku muu tärkeä asia.

Luulisi nyt isillä olevan entistä enemmän aikaa, kun voivat olla kotona isyys- ja vanhempainlomalla pitempään, moni on työttömänä tai muusta syystä kotona.

Vierailija
14/38 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt. Junuori on 15v, eli siitä on vähän jo aikaa.

t.mies

Vierailija
15/38 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän neuvolassa isiä näkyy, mutta se nyt ei kerro rooleista tai vastuunkannosta vielä mitään. Oleellinen kysymys on: Monessako perheessä isä huolehtii, että neuvola-ajat tulee varattua?

Vierailija
16/38 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt, koska minulla ei ole vauvaa.

Vierailija
17/38 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli mukana vauvan ensimmäisellä käynnillä, jolloin terv.hoitaja tivasi kokokäynninajan, että mikä meillä hätänä... Vauvan ollessa alle puolivuotias neuvolakäynti sattui mieheni vapaapäivälle, joten hän meni vauvan kanssa kaksin ja neuvolassa oli vaan tivattu "missä äiti on?", mieheni vastaus, että olen nukkumassa univelkoja pois (tiesivät, että vauvamme nukkuvan erittäin huonosti), ei tuntunut kelpaavan.

Seuraavien lasten synnyttyä, eivät enää tivailleet, vaikka minä olisinkin jäänyt muiden kanssa kotiin. Nykyään, kun molemmat työelämässä, niin se vie, jolle paremmin sopii.

Vierailija
18/38 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on isä ollut mukana joka neuvolareissulla, vauva on nyt 4kk. Osittain johtuu siitäkin että ei ole ollut kuin yksi auto ja kuskaukset olisi mennet hankalaksi. Onneksi miehellä on joustavat työajat niin ei ole ongelmaa. Kyllä musta on ollut ihanaa että se on mukana, yhdessä tässä kuitenkin ollaan vanhempia.

Vierailija
19/38 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin isä on ollut aina mukana. Myös raskauden aikana kävi aina, kun se oli töiltä mahdollista.

Vierailija
20/38 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin ennen lapsen syntymää melkein kaikki neuvolat yhdessä. Jäi tavaksi kun kerran kun olin yksin, vauvan sykkeet olivat pielessä ja jouduimme lähtemään sairaalaan tarkempiin tutkimuksiin... Lapsen kanssa olemme käyneet yhdessä ja erikseen. Mutta ei siellä paljon isiä näy, se on totta.