Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit tuttavan yrittäessä itsemurhaa?

Vierailija
11.05.2011 |

Tekstiviesti: kädessä kourallinen unilääkkeitä.

Asuu toisella puolella maata.

(tämä tilanne meni ohi, tuttava selvisi. Jäi kuitenkin neuvoton olo koko jutusta)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemästä itsaria.

Kehoittaisin hakemaan ammattiapua.

Minulla oli joskus tilanne että vaimonsa jättämä mies oli hyppäämässä parvekkeeltani 5 krs. ja sain estettyä teon puhumalla.

Kun sain miehen sisätiloihin laitoin oven lukkoon ja kätkin avaimen. Meillä ei ollut suhdetta, tunsin miehen ystäväpariskunnan kautta.

Samalle kesälle osui tilanne jolloin tuttava (mies hänkin) avautui ongelmistaan ja itsemurha-aikeistaan. Vein miehen psykiatrin vastaanotolle toiselle paikkakunnalle koska ei rohjennut mennä omalla paikkakunnalla lääkäriin.

Yksityisesti kävi joitakin kertoja psykiatrilla ja tilanne raukesi. On kiitellyt minua siitä että ansiostani hän on edelleen hengissä.

Vaikeita tilanteita.

Vierailija
2/5 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toistuvasti. Tiedän naisen, joka on kateellinen ystäviensä seurusteluista, miehistä ja vauvoista.

Oikeastaan kaikesta. Tietää ystävien harrastusillat ja juuri niinä iltoina tekstailee, että tapan itseni. Tarvitsee varmaan huomiota tai jotenkin haluaa turmella toisten illan ja ilon.

On estynyt persoona, ei mitään diagnoosia ole saanut, mutta varsin vaativa luonteeltaan.

Mikään ei kelpaa, esim. kutsu mökille viikonlopuksi ei käy, jos jollain on lapsi mukana. Ei saa huomiota kokonaan silloin.

Välillä on ihan hauskaa seuraa, mutta mitään vastaväitteitä ei hyväksy. Hänellä sen sijaan on pontevat mielipiteet joka asiaan.

Joskus olen miettinyt, että uuvun tykkänään hänen kanssaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäkeskukseen soittaisin, heillä on velvollisuus tarkistaa ja selvittää tilanne.

Vierailija
4/5 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittaisin tuttavan paikkakunnalla asuville tutuille ja kertoisin tilanteesta. Jos niitä ei olisi, soittaisin hätäkeskukseen ja kertoisin asiasta.

Jos itsemurhantekijä ottaa ennen tekoaan yhteyttä toisella puolella maata asuvaan tuttavaan se voi kertoa siitä, että hän on tosissaan. Toinen ei ehdi estää välimatkan takia, mutta kuolema tulee kuitenkin tietoon.

Vaikeita tilanteita ...

Vierailija
5/5 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos noi tilanteet alkaa toistua, niin ota etäisyyttä siihen tuttavaan, äläkä huomioi sitä yhtään enempää tuollaisten viestien takia. Mun yksi tuttu rupesi käyttämään lääkkeiden yliannostusta manipuloinnin välineenä, veti aina överit jos joku ei mennyt hänen mielensä mukaan, ei saanut tarpeeksi huomiota, tms. Mä laitoin monta vuotta puhelimeni kiinni illalla klo 21 ja avasin seuraavana aamuna klo 8. Tää tuttava yritti "itsaria" (ei siis oikeasti halunnut kuolla, halusi vaan huomiota) varmaan toistakymmentä kertaa vuoden aikana.

Tiedän kyllä yhden samanlaisen tapauksen, jossa se puheluiden saaja rynni aina "pelastamaan" tämän huomionhakijan. Siinä kävi kerran sitten niin, ettei se tyyppi enää jaksanutkaan lähteä pelastamaan, koska ikinä sillä huomionhakijalla ei ollut oikea hätä ja tilanne oli toistunut kymmeniä kertoja. Tämä huomionhakija sitten kuoli, ilmeisesti tarkoitus ei ollut mutta niin kävi kun kukaan ei tullut pelastamaan, oli soittanut muillekin mutta kukaan ei uskonut. Tosielämän "poika joka huusi sutta".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi