Miksi Jumalaa kiitellään, jos eksnyt lapsi löytyy?
Kuka sen lapsen sitten eksytti, Saatanako? Vai Jumala kaikkivoipaisuudessaan? Vai ihminenkö se yksinään eksyy, kun on niin viallinen, kumma kyllä? (Jumalan luoma ja "Täydellinen")
Kommentit (31)
tai tragikoomista
"Kaikkivaltias Jumala loi ihmisen, joka on syntinen. Luomansa ihmisen pahuuden vuoksi Jumala joutui tapattamaan poikansa. Onneksi Jeesuksen kidutus ja kuolema vapauttivat ihmisen synneistä."
Ensin jumala viisaudessaan (?!) luo synnin, sen takia jän joutuu kiduttamaan ja tappamaan poikansa jotta ihmiset pealstuisivat.
Ei oikein viisaalta kuulosta. Eikö se vain olisi voinut todeta, että pieleen meni, pistetään säännöt uusiksi ja armahdetaan ihmiset. Miksi se ehdottomasti vaati sen kidutusuhrin?
tulkinnanvaraisia ohjeita kidutuksen uhalla? Tää koko uhrausidea on hyvin vanhaa perua ja jatkumoa oikealle uhraamiselle, josta uuden testamentin myötä pyristeltiin eroon.
kun joku lapsi löytyy, kiitellään Jumalaa. Mutta miksei Jumalasta puhuta niiden kohdalla jotka eivät koskaan löydy...
kun joku lapsi löytyy, kiitellään Jumalaa. Mutta miksei Jumalasta puhuta niiden kohdalla jotka eivät koskaan löydy...
herra antoi, herra otti.
herra antoi, herra otti.
2-vuotiaan, toiselta syntymättömät kaksoset ja kolmannelta teini-ikäisen, ainoan pojan, kiitos niiiin paljon.
2-vuotiaan, toiselta syntymättömät kaksoset ja kolmannelta teini-ikäisen, ainoan pojan, kiitos niiiin paljon.
lapseni kuoli auto-onnettomuudessa.
Uskon että Jumallalla on mahti parantaa tai ottaa luokseen.
Meidän elämän pituus on jo kohdussa määrätty, ymmärrän ettet tätä tajua koska et ole lastasi menettänyt ja ajattelet noin kärjistetysti että jos Jumala antaa hyvän niin miksi ei suojaa, mutta päinvastoin uskon että Jumala oli tilanteessa ja otti lapseni luokseen.
Ei kuolemaa ole koskaan jos näin olisi. Miksi lapsi kuolee? Tai nuori? Onko ainoastaan vanhan ihmisen kuolema ok? Entä jos ihminen ei haluaisi kuolla?
Jeesus kuoli meidän syntien takia. Ei kuolema ole rangaistus. Elämä täällä päättyy kaikilla joskus jotenkin ja se vaan on niin.
Ja minä uskon että silloin Jumala on tilanteessa lähinnä se hyvä asia.
Mitä sinä minun menetyksistäni tiedät? Etpä kuule arvaakaan mistä on kyse. Mutta se ero meissä on, että sinä uskot kaiken osaksi suurta suunnitelmaa ja minä en. Asioita vain tapahtuu.
8
lapseni kuoli auto-onnettomuudessa.
Uskon että Jumallalla on mahti parantaa tai ottaa luokseen.
Meidän elämän pituus on jo kohdussa määrätty, ymmärrän ettet tätä tajua koska et ole lastasi menettänyt ja ajattelet noin kärjistetysti että jos Jumala antaa hyvän niin miksi ei suojaa, mutta päinvastoin uskon että Jumala oli tilanteessa ja otti lapseni luokseen.
Ei kuolemaa ole koskaan jos näin olisi. Miksi lapsi kuolee? Tai nuori? Onko ainoastaan vanhan ihmisen kuolema ok? Entä jos ihminen ei haluaisi kuolla?
Jeesus kuoli meidän syntien takia. Ei kuolema ole rangaistus. Elämä täällä päättyy kaikilla joskus jotenkin ja se vaan on niin.
Ja minä uskon että silloin Jumala on tilanteessa lähinnä se hyvä asia.
Ei mitään ole päätetty etukäteen. Geeniperäisissä sairauksissakin on yleensä sattuman vaikutus mukana.
Vanhan ihmisen kuolema on luonnollinen, odotettava sia, nuoren ei.
ettei Jumala päättänytkään toimia hetken mielijohteesta ja tappaa lasta. Näitä Jumalan mielijohteitahan kuvaillaan paljonkin vanhassa testamentissa.
tässä kai siis todella kilpistyy uskovan ja uskonnottoman ero. Minä en vaan pysty ajattelemaan, että lapseni kuolema oli jumalan tahto. Se oli lääketieteellinen fakta, siinä tilanteessa vain kuolee. Multa on siis kuollut vauva. Se oli huonoa tuuria eikä sille mitään voi.
Mun mielestä tuo herra antaa, herra ottaa, kiittäkäämme herraa on niin kamala ajatus. Jotenkin tuntuu, että mitä lohtua lapsensa menettäneelle tuo voi tuoda.
Joku pappi joskus sanoi, että kenenkään elämä ei ole niin arvoton, että jumala käyttäisi sitä tuolla lailla pelinappulana. Toiset silti uskoo niin.
Aamulla rukoilin heti kun näin uutisen kadonneesta tytöstä, että Jumala suojelisi tyttöä pedofiileiltä ja kaikelta pahalta ja antaisi tytön löytyä hyväkuntoisena. Ja toki kiitin, kun tyttö löytyi. Ihan normaalia kai on kiittää tälläisessä tapauksessa.
Ja aivan oikein, paha on aina sielunvihollisen tekoja. Miksi Jumala pahan sallii? Siinäpä kysymys, mutta ihmisellä on vapaa tahto tehdä myös pahaa. Valintakysymys.
sitä uskontopaskaa pitää joka paikkaan sotkea?
Juu, on minunkin lapsen kuolemaan lääketieteelliset faktat.
Mutta uskonto on uskoa.
Ihmiselle faktojen ja syiden hakeminen on se joka tekee uskonnosta niin vaikean:
Miksi lapseni kuoli?
Miksi Jumala rankaisi häntä?
Se suru joka tulee kun perhe kohtaa pahaa on väärä eikä meidän tarvitse sitä ymmärtää.
En minä kiitä Jumalaa että otti poikani pois meiltä, kiitän Jumalaa että hän on olemassa jotta lapseni pääsee hänen luo.
Uskon että sielu on jossain muualla nyt.
En usko että lapseni tai minä olen joku pelinappula mutta ehkä sillä on joku tarkotus? Ehkä ei.
Paha ei myöskään vienyt lastani, se oli onnettomuus joka tapahtui.
10
mutta kriittinen. Miksi tosiaan kaikki asiat hengellistetään. En tarkoita tätä kadonnut tyttö tapausta, vaan että kun KAIKKI.
Tälleen:
Tulen toisinaan autolla töihin. Meillä ei ole työpaikkapysäköintiä, toimistokonsernin pihalla olevat parkkipaikat ovat 2 h kiekkopaikkoja.
Käyn sitten 2 tunnin välein kääntämässä kiekkoa.
Minulla ei ole varaa maksaa pysäköintisakkoja, talous on älyttömän tiukalla.
Se, että muistan käydä kääntämässä ajoissa ja ettei minun autossani sitten ole sitä sakkolappua, vaan se on naapurin autossa - täällä on ahkerat lappuliisat - on Jumalan varjelus, johdastus jne.
Meidän perheemme talousahdinko on Jumalan tarkoitus. Tällä Jumala opettaa meille elämässä olevien asioiden tärkeysjärjestyksen,se ei ole ura ja raha vaan muut arvot. Minulle tämä on tullut selväksi kun olen menettänyt, mieheni ei koskaan mitään, mutta minulle tämä opetta nöyryyttä.
Etten ylpisty, kun talous on normaali ja tuolemme toimeen, voimme itse auttaa ja antaa, eikä niinkuin nyt, että eu-ruokaa haetaan ja olemme ahdingossa.
Jumala myös valmentaa meitä jotain tulevaa varten. Edessä on oleva aikaa, että tämä tulee meille siunaukseksi.
Kysymykseen MIKSI saamme vastauksen sitten kun tuo aika tulee. Tai viimeistään taivaassa.
Meidän yksi virheemme on, että aviopuolisoina olemme kaukana toisistamme, emme ole aviopari, vaan kumppanit. Jos yhdessä rukoilisimme, sitä jumala toivoo, Jos palaisimme aviolliseen elämään, samaan huoneeseen, samaan vuoteeseen, olisi Jumala tyytyväinen ja huomaisimme että nämä ongelmatkin väistuvät ja sitten Jumala meitä auttaisi jne jne
(Tämä monta vuotta jatkunut ahdistava tilanne on siis vaikuttanut jo meidän avioliittoomme, ettei se ole kuin kumppanuus. kaveruus. )
- näin minua lohduttaa ihmiset, jotka ovat itse järkyttmättömässä vahvassa uskossa, kun minä kysyn, että milloin tämä loppuu - ollaan kohta 4 vuotta menty tässä ja tuntuu että pahenee eikä loppua näy.
piti kirjoittaa että OLEN uskovainen, mutta kriittinen. t. edellinen
Aamulla rukoilin heti kun näin uutisen kadonneesta tytöstä, että Jumala suojelisi tyttöä pedofiileiltä ja kaikelta pahalta ja antaisi tytön löytyä hyväkuntoisena. Ja toki kiitin, kun tyttö löytyi. Ihan normaalia kai on kiittää tälläisessä tapauksessa. Ja aivan oikein, paha on aina sielunvihollisen tekoja. Miksi Jumala pahan sallii? Siinäpä kysymys, mutta ihmisellä on vapaa tahto tehdä myös pahaa. Valintakysymys.
että se tyttö olissi joutunut pedofilin kynsiin niin olisitko silloinkin kiittänyt? Mistä olisit tiennyt ettei tämän yhden lapsen kärsimys ole osa Jumalan suurta suunnitelmaa. Kuka sen pahuuden oikeasti määrittelee?
En ymmärrä miten näet raha-vaikeudet tulevan Jumalalta.
Kyllähän jo lapselle pitää opettaa ettei kaikkea voi saada.
Toi lappuliisa juttu meni ohi: olit siis tarkempi kuin naapuriautossa ollaan oltu?
Parisuhteen eteen pitää tehdä töitä. Jos molemmat toivoo toisen parasta, molemmat tekee hommaa toisen huomaavaisuuden eteen. Jos paetaan eri huoneisiin niin paetaan tilaisuutta myös korjata elämä. Tuntuu että te pakenette toisianne, ettette eroa.
Ei mitään tule tekemättä jotain sen eteen: lottovoittoakin varten pitää valita numerot.
10
ja kaikki paha ihmisen syytä. Kaikkivaltias Jumala loi ihmisen, joka on syntinen. Luomansa ihmisen pahuuden vuoksi Jumala joutui tapattamaan poikansa. Onneksi Jeesuksen kidutus ja kuolema vapauttivat ihmisen synneistä.
Ikuinen paratiisi odottaa kaikkia, jotka uskovat Raamatun tarinaan. Ikuiseen helvettiin pääsevät ne, jotka kyseenalaistavat eivätkä usko.
Lisää uskonnontunteja kouluihin!