G: Oletko työtön tällä hetkellä?
Vertaistukea kaipaisin vaan...jotakuta joka ymmärtää miltä tuntuu :(
Kommentit (37)
Ja toivoisin jääväni työttömaksi, koska INHOAN työtäni.
jota olen täydentänyt erilaisilla koulutuksilla.
Mutta olin töissä jo ennen opintoja ja opintojen aikana olin täyspäivätöissä jo 2. opintovuodesta alkaen.
2
Itse haen toimistoalan töitä ja hakijoita satoja joka ikiseen paikkaan. ap
tusinataidoilla?
Koko ajan kannattaa kehittää itseään ja osaamistaan.
2
ikään kuin sitä tuosta noin vaan vois vaihtaa halutessaan alaa. Itse olen kouluttautunut tähän 4v ja tässä iässä kun on lapset ja talolaina ei ihan heti voi lähteä uudestaan kouluttautumaan. Aika mautonta sun tulla tänne arvostelemaan...jos sulla ei parempaa neuvoa ole antaa tai sitä tukea niin osoittais kypsyyttä olla kommentoimatta. Et muuten maininnut mitä itse teet? Kerro ihmeessä mikä on se ala mikä ei ole se tusina-ala :D ap
Melkein epäilen, että se on työtön tai mt-potilas ja haluaa vaan ilkeillä tuollaisilla vastauksilla muille.
Nyt kun jäin vielä äitiyspäivärahalle, niin miehen työttömyys alkaa todella näkyä elämässämme. Todella ahdistava tilanne, kun ei tietoa, milloin työttömyys loppuu. Mies ollut työtön 1,5 vuotta, josta välillä oli 6kk töissä määräaikaisessa työsuhteessa.
Mikä estää esimerkiksi työttömänä jatkuvasti kehittämästä kielitaitoaan jne.?
Minä mm. opiskelin lasten kanssa kaksi uutta kieltä ja täydentelin muutenkin osaamistani. Ei ne lapset ole mikään tekosyy aivojen katoamiselle.
En puhunut tusina-alasta, vaan siitä, että et osaa erottua muista hakijoista. Asenteesi on sitäpaitsi väärä.
Homma ei mene niin, että sinä asetat ehdot ja vaadit työtä, vaan mietit, miten juuri sinä saat työtä. Jos et selvästikään nyt kelpaa, mietit, miten parannat itseäsi, että kelpaat.
kielen taitajaa? Pikkaisen sulla nyt hakusessa ymmärrys. Itse olen hakenut monelle kursille ja ilmoitettu ettei pääse ellei ole alan työpaikkaa! Se siitä jatkokoulutuksesta. Kielitaitoa en tarvi lisää kiitos vaan. Kerro ihmeessä jo se oma alasi. ap
tiedän sen kun ole myös yrittänyt kaiken maailman kursseille hakeutua.joko hakijoita liikaa tai sit tosiaan sanotaan että pitää olla sen alan työ. Että semmottii....t.ohis
Äitiyslomaa vielä jäljellä, mutta ei työpaikkaa tiedossa, jonne palaisin.
että kielitaito on usein avainasia.
Ja sehän oli vain yksi esimerkki. Muutakin osaamista on aina ja aina voi osaamistaan päivittää.
Mitä sinä siis teet? Olet opiskellut käsittämättömän pitkän tutkinnon toimistotöihin ja nyt istut himassa persiilläsi keksien tekosyitä?
Ja minun alallani et muuten pärjäisi päivääkään tuolla asenteella!
eipä ole auttanut töitä saamaan.Paljon olen kursseille hakenut mutta ei ole natsannut.Hienoa että sinä arvostelija voit rypeä ylemmyydentunnossasi mutta kerro ihmeessä alasi niin osaan varoa sun alaasi kun kerran en sille sovi...jos vaikka päättäisinkin vaihtaa alaa. Tiedoksi muuten vaan että nykypäivänä toimistoalallekin vaaditaan se pitkä koulutus vaikka sinä tunnutkin sitä kovasti halveksuvan. ap
Anna mä arvaan, vauvapalstan provonikkari. Kyllähän sua tympii, ettet saa palkkaa hyvistä väännöistäsi mutta jos hakisitkin oikeita töitä etkä vaan kuluttaisi tarmoasi täällä niin parempi olisi.
että kielitaito on usein avainasia.
Ja sehän oli vain yksi esimerkki. Muutakin osaamista on aina ja aina voi osaamistaan päivittää.
Mitä sinä siis teet? Olet opiskellut käsittämättömän pitkän tutkinnon toimistotöihin ja nyt istut himassa persiilläsi keksien tekosyitä?
Ja minun alallani et muuten pärjäisi päivääkään tuolla asenteella!
tarvinnut koskaan toisten saappaisiin astua. Kovin on kapea ja mustavalkoinen tuon yhden täydellisyyden ajatusmaailma. Kaikilla aloilla vaan ei kaiken maailman lisäkurssit merkkaa eikä niihin edes pääse. Joka alalla ei tarvi peruskielitaidon lisäksi sitä swahilin kieltä vaikka miten ois hienoa sitäkin opiskella...
että menin ihan omaa alaani vastaamattomaan työhön firemaan, jossa sitten ilmeni tarve minun omalle koulutukselleni. Ja muuten siellä ei tiedetty alaani ollenkaan, joten ihan vain pidin korvani auki ja tungin työhön, kun siitä kahviautomaatilla vahingossa kuulin.
Ja tämä ihan jo opintojen aikana.
Mitä, ap, olet tehnyt ne neljä vuotta kun opiskelit toimistotöihin? Keräsitkö oman alan kokemusta? Myitkö osaamistasi oman alasi yrityksille?
Loitko kontakteja muualle?
Ymmärrän kyllä tilanteesi, olin itsekin pari vuotta ilman töitä välissä, kun muutimme paikkakuntaa toiselle puolelle Suomea ja jouduin irtisanoutumaan työstäni. Olin vuosi sitten todella masentunut, en saanut hakemaani opiskelupaikkaakaan. Nyt olen ollut puoli vuotta töissä (lyhyt työpesti poikikin pidemmän pätkän) ja pääsin myös opiskelemaan ensi syksynä joten helpottanut on tilanne. Varman toistaiseksi voimassaolevan työsuhteen antamaa varmuutta ei ole vieläkään, mutta parempi tilanne jo kuitenkin.
hakee muulta alalta niitä töitä ja täydentää sitä osaamistaan sitten niin. Järkyttäviä tekosyitä!
En ole ollut koskaan työttömänä.