Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

masennus ja väsymys

Vierailija
11.05.2011 |

Olen vasta palannut töihin sairaslomalta ja koko ajan väsyttää kamalasti töissä. Illalla on unilääke ja aamulla piristävä ja nyt olen lääkärin ohjeen mukaan ottanut unilääkkeen joka toinen päivä. Töiden jälkeen kun yritän nukkua niin ei tule mitään. Minulla oli myös psykoosi ja tuntuu että harhat välillä pahenee. Yritän niitä ajatuksella pitää poissa. Koska tästä oikein toipuu? Vai valitanko vain turhasta?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta oikein uskottavalta, sori.

Vierailija
2/16 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla OLI psykoosi. Ei siis nyt ole päällä. Lääkityksellä saatiin pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oletko siis vielä valmis töihin kuitenkaan, jos väsymys noin voimakasta? Se kun on yksi masennuksen oireista. Kannattaisiko jutella lääkärin kanssa sairasloman jatkamisesta, kunnes olet varmasti kuntoutunut?

Tsemppiä!

Vierailija
4/16 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mietinkin että olenko vielä varmasti työkykyinen. En ole terapiaakaan saanut ja psykoosin laukaisi lapsuuden asiat ja lievä koulukiusaaminen. Nyt kokeillaan lääkityksellä mutta jos ei auta niin pitää pyytää sairaslomaa lisää. =/

Vierailija
5/16 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykoosiin lapsuuden asioista ja lievästä koulukiusaamisesta??

Onneksi on meitä vahvojakin astioita jotka MAKSAA kun eräät lepäilee...

Vierailija
6/16 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mietinkin että olenko vielä varmasti työkykyinen. En ole terapiaakaan saanut ja psykoosin laukaisi lapsuuden asiat ja lievä koulukiusaaminen. Nyt kokeillaan lääkityksellä mutta jos ei auta niin pitää pyytää sairaslomaa lisää. =/

hoitavaan tahoon ja keskustella asiasta. Jotain keskusteluhoitoa sun pitäisi saada. Oletko hakenut Kelalta psykoterapiaa?

Vierailija
7/16 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamuisin menee Ixel ja iltaisin Mirtazapin.

Keskusteluapua olen saanut ja olen käynyt 2vk välein mutta nyt huomaat että töihin paluun jälkeen tarvisin keskusteluapua enemmänkin. Se on ollut depressiohoitajan luona. Terapiaa en ole saanut kun on sanottu että sitten kun olen paremmassa kunnossa, että ensin pitää saada masennus pois?? En tajua tätä. Sitten on sanottu että ehkä syksyllä teraapiaa.

ap

Vierailija
8/16 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykoosiin lapsuuden asioista ja lievästä koulukiusaamisesta??

Onneksi on meitä vahvojakin astioita jotka MAKSAA kun eräät lepäilee...

ole vahva vaan luonnehäiriöinen.

Vierailija
9/16 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ixel antipsykootti? En ole törmännyt kyseiseen lääkkeeseen.

Vierailija
10/16 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli eihän sulla ole ollenkaan antipsykoottia käytössä? Liekö tosiaan syytä ottaa lääkäriin uudelleen yhteyttä, varsinkin jos harhat vielä vaivaavat?

-kakkonen

Vierailija
11/16 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pelkästään masennuslääke. Olen sitä käyttänyt, ja on tehokas ihan yksistään, ja nopeavaikutteinen. Ennen Ixeliä söin mirtatsapiiniä 2 vuotta, masennus ei lähtenyt mihinkään, uniongelmiin ei tullut apua, orgasmikyky hävisi - mutta paino sentään nousi 35 kiloa.

Vierailija
12/16 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antipsykootti lopetettiin ja korvattiin unilääkkeellä.

ap

Vierailija
13/16 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian aikaisin. Itselläni psykoosin ja sitä seuranneen masennuksen jälkeen kesti vuoden, ennen kuin pystyin aloittamaan työt. Samaan aikaan aloitin myös Kelan korvaaman terapian. Minullekin sanottiin, että terapia kannattaa aloittaa vasta, kun on toipunut. Ja muutenkin oli joku tietty aika mikä pitää olla julkisella puolella hoidossa ennen terapian aloittamista.

Vierailija
14/16 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vointia ja piti täytellä masennuskaavaketta. Itselle tuli sellainen olo, että voisi mennä jo töihin ja ei oikein ollut mitään tekemistä kotona. Mutta en kyllä haluaisi helpolla luovuttaakaan. Koska kotona vointi oli ihan ok mitä nyt vähän väsytti sen jälkeen jos jotain teki. Töihin mennessä väsymys on nyt kasvanut. Mutta voihan sekin olla ihan normaalia.

ap

Vierailija
15/16 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys on varmaan ihan normaalia, mutta sanoit aloitusviestissäsi, että joudut pitämään harhoja ajatuksen voimalla poissa. Se ei ole normaalia. Kumma, että sulta lopetettiin antipsykootti noinkin nopeasti. Itse söin Zyprexaa kaksi vuotta.

Vierailija
16/16 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tulivat pienen takapakin takia takaisin mutta keskustelin niitä läheiseni kanssa ja todettiin harhoiksi. Nyt taas ei ole ollut.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi