****JOULUTONTUT Perjantaipinoon****
Kommentit (23)
siis jouluvauvojahan alkaa pian tulemaan jo liiankin nopeeseen tahtiin;/
Tovottavasti Wilmankin vaavi sais masussa matkusetalla edes sen viikon, tai ainahan yksi päiväkin on parempi kuin ei mitään;)
Itekkin oon kyl jokaisesta hyvästä päivästä kiitollinen!
R-P odottelee bb:n alkua (vaik 24/7 oonkin jo kattellu)
Mulla on tosiaan melkolailla samanlainen tilanne kuin sulla, eli jouduin istukan verenvuodon takia sairaalaan n. kuukausi sitten. Me pelästyttiin myöskin ihan todella paljon, mutta onneksi vuoto tyrehtyi, kun neljä vuorokautta makailin laitoksella. Mulla istukka on täydellisen etinen, eli suoraan kohdunsuun päällä. Sektio siis edessä, hätänä/kiireellisenä, jos vuoto alkaa uudestaan, muuten suunniteltuna.
Mulle sanottiin, että sektio tehdään tässä tapauksessa n. raskausviikolla 37, jos vaan vauvan keuhkot ovat tarpeeksi kypsät. Menen viikon päästä äitiyspolille ultraan, ja samalla sovitaan sektio- ja lapsivesipunktioaika. (Punktiolla seurataan keuhkojen tilannetta.)
Meidän vauva vaikuttaa myös muuten arvioiden mukaan melko pieneltä (nyt vasta n. 1,5 kg), mikä tietysti huolettaa... Olen yrittänyt ottaa mahdollisimman rauhallisesti, että vauva saisi kasvaa mahdollisimman pitkään. Ja joo, kolme kova ässää on tosiaan unohdettu pariksi kuukaudeksi...
Missäpäin asustelet, Wilma? Täällä Helsinkin päässä Kätilöopistolla ainakin tuntuu olevan tosi asiantuntevaa seurantaa tällaisissakin tapauksissa, vaikka istukan loppuraskauden etisyys on harvinaista (n. 0,5 % odottajista joutuu sen kokemaan)!
Mutta, hyvät yöt kaikille ja jaksamista!
odra, rv 32+1
Flunssa taitaa iskea nyt sitten koko perheeseen :( Se tästä vielä puuttuu... en jaksaisi todellakaan nyt mitään köhää ja nuhaa!! Muutenkin olotila alkaa olla hieman muumimainen, kaupoissa tuli tänään juoksenneltua (tai siis LUE: Menin kuin Ahtisaari!!) ja totesin miehelle että enpä minä kauan ennää jaksa tallustella täällä kaupoissa.... plääh.
Noh onneksi Joulun kanssa ei sen enempää tarvi häsätä..valmiiseen pöytään mennään mun vanhemmilleni jos minä en sit just ole laitoksella syömässä herkkupotkaa :) Joulukuusta en ota, koristelen kyllä valoilla jne jo tuossa marraskuussa. Joululahjoja olen jo muutaman ostanut, kauheesti en niitä nyt ostakaan. Eiköhän ihmiset ymmärrä että nyt on sen verran muutakin tekemistä..heh. Joulukortit tilaan IFI:ltä, en jaksa nyt tehdä vaikka tykkään hirveesti askarrella.
Lonkat, ristiselkä, iskias kipeeeeeet. Mutta nyt menen suihkuun, juon kupillisen kuumaa mehua ja painun pehkuihin.
moiiiii
t. beal rv 31+6 huomenna taas uudet viikot..hui :)