Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikesta huolimatta raskaana?

Vierailija
10.05.2011 |

Pelkään olevani raskaana, sillä nyt jo toiset menkat on myöhässä. Edellisiä ei koskaan kuulunut ja sitä edelliset oli epätavallisen niukat. Olen harrastanut seksiä säännöllisesti tammikuun loppuun saakka. Näin ollen raskaus olisi jo aika pitkällä. Eikö jotain muitakin oireita pitäisi olla?

Olen käyttänyt koko ajan e-pillereitä, mutta täytyy myöntää, että välillä olen unohtanut ottaa yhden. Tein raskaustestin huhtikuussa kun viime menkat olivat myöhässä, mutta se näytti negatiivista.

Toisaalta raskaus olisi toivottua, mutta voiko se edes olla mahdollista minun tilanteessani?

Vaikea sanoa, onko vatsan seutu pyöristynyt, sillä olen hiukan pyöreä. Rinnat eivät ole erityisen arat. En uskalla mennä lääkärille koska en oikeastaan tiedä, mihin ottaisin yhteyttä. Haluaisin lapsen, mutta en vielä enkä tällä tavalla. Helmimaaliskuussa olen nimittäin juonut aika paljon ja jos nyt olisin raskaana, lapsi olisi varmaan saanut kauheat vauriot juomisesta ja pillereistä?

Mitä muita syitä voi olla menkkojen väliin jäämisellä? Näyttääkö kotiraskaustesti raskauden vain ihan alkuvaiheessa ja onko se luotettava? Ei kai auta muu kuin mennä lääkäriin...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta varmuuden saat menemällä lääkäriin.

Testi ei olisi luotettava jos olisit jo niin pitkällä kuin ajattelet.

Vierailija
2/7 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olis jos menkat vaan alkais.. Mutta mitä muita syitä menkkojen pois jäämiseen on kuin raskaus tai alipaino? Jälkimmäinen ainakin on poissuljettu :D

VOiko työterveyslääkärille mennä tämän asian takia vai pitääkö varata aika gynelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jäänyt puolen vuoden sisällä myös menkkoja pois kahdet. Enkä keksi muuta syytä kuin uuden lääkityksen. Joka ei kuitenkaan lääkärin mukaan voi vaikuttaa.

Voisithan tietty mennä terveyskeskukseen raskaustestiin. Silloin ei ehkä tarvisi selittää kaikkia noita kuvioita? Sanoisit vaan epäileväsi olevasi raskaana. Siitä testistä varmaan näkyisi vaikka olisit jo pitemmälläkin? Joku korjaa jos olen väärässä.

2

Vierailija
4/7 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni on jäänyt joskus ottamatta 3 pilleriä kiekosta enkä ole raskaaksi tullut.

Vierailija
5/7 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ehkäisyä, koska vielä ei ole sopiva elämäntilanne vauvalle, vaikka vauvakuumetta jo onkin. Välillä olen salaa haaveillut, että tulisin vahingossa raskaaksi. Nyt kun pelkään, että olen tullut vahingossa raskaaksi niin tämä on aivan kamalaa. Kamala morkkis siitä, että olisin vahingoittanut tietämättäni sikiötä alkoholilla, pillereillä ja röntgensäteillä.

En ole ylipainoinen, vaikka sanoinkin olevani pyöreä. Painoindeksini on 23. Vatsan seudulla on turvotusta ja nyt kun pelkään olevani raskaana, näytän raskaana olevalta. Olen saanut pari kiloa lisää, muuta voi olla että olen muuten vain lihonut. Tulispa ne menkat..Voiko ne jäädä väliin koska en enää harrasta urheilua yhtä paljon kuin 6 kk sitten?

Vierailija
6/7 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä oksensi yhden pillerin ja 9 kk päästä hänellä oli vauva. Toiset jättävät ehkäisyn kokonaan pois ja vasta kuukausien päästä tärppää.

Vierailija
7/7 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi juuri noin eli yhdet niukat menkat ja sitten jäi kahdet pois ja vasta silloin tein testin. Se tosin näytti jo kotona plussaa ihan selvästi.

Ja tilanne oli kaikin tavoin hankala, mutta päädyin pitämään lapsen, vaikka olin juonut aika paljon ja syönyt yhden yskänlääkekuurin (jota ei suositeltu raskaana oleville).

Elämäni paras päätös, vaikka tulevasta ei tiedäkään. Toistaiseksi alle kouluikäinen on kehittynyt aivan normaalisti. Takuitahan ei jatkosta ole, mutta myös suunnitelluissa raskauksissa on riskinsä.

Suosittelen ottamaan yhteyttä neuvolaan ja sieltä saa tarvittaessa psykologin keskustelunkin, jos mietit ratkaisuasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä