Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruusufinni

Vierailija
10.05.2011 |

Onko kenelläkään kokemuksia ko. sairaudesta ja sen hoidosta? Netistähän löytyy paljon tietoa mutta haluaisin kuulla omakohtaisia kokemuksia.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin paha, punoitusta ja kuumotusta ollut poskissa, ei varsinaisia näppyjä. Ei mennyt ohi rasvoilla ja ihotautilääkäri tänään totesi sairauden. Hoitona pitkä antibioottikuuri ja rasvoja. Voikohan tauti mennä pahemmaksi lääkityksen aikana vai alkaako heti parantua? Entä lääkityksen jälkeen, onko teillä alkanut punoitus heti uudelleen vai pitääkö tauti taukoa?

ap

Vierailija
22/32 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tätä:

http://www.huuto.net/kohteet/ruusufinni-acne-rosacea-ziaja-med-kasvovoi…

Tämä on todella hyvä ja toimiva apua, silti ei mitään kallis tuote.

Uusi Ziaja MED sarja saatavana vain apteekeissa Puolassa, nyt on Suomessakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun naama näyttää kaameelta, mutta mitään lääkkeitä en ole voinut käyttää pariin vuoteen, kun on ollut raskaus ja imetys.

Vierailija
24/32 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin ihotautilääkärille pienehkön finnimäisen rykelmän takia joka oli pysynyt leuan alueella pitkään.

Sain piiitkän antibioottikuurin sekä Rosazol ja Skinoren -voiteet.

Pysyy kurissa noilla rasvoilla, mutta ihoni punoittaa pahasti alkoholin tai saunan takia. Meikkaan aina mennessäni "ihmisten ilmoille".

Älä kauhistu niitä google-kuvia pattinenäisistä vanhoista ukoista, ei diagnoosi välttämättä tarkoita sitä :)

Vierailija
25/32 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin noin 18 vuotiaana. Hoidettiin antibiooteilla ja Rosazol-voiteella. Nyt 36 vuotiaana tulee enää harvoin ja lievänä. Olikohan sittenkään ruusufinniäkin kun on melkein kokonaan poistunut.

Vierailija
26/32 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut sen 24-vuotiaana ja parhaiten oireet pysyy poissa syömällä yksinkertaisesti e-pillereitä. Mulla Yasmin pillereistä apua. Saan käyttää mitä kosmetiikkaa hyvänsä sun muita tököttejä ja voiteita, kukaan ei uskoisi mulla olevan ruusuaknea. Ihme ettei lääkärit ole muille suositelleet pillereitä, helppoa ja vaivatonta..

Vierailija
27/32 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ruusufinni vaivasi vuosikaudet, kunnes sattumalta törmäsin jollakin palstalla (en kuolemaksenikaan muista millä) kokemukseen otsonoidusta oliiviöljystä.

Hankin ko. öljyä Juhannuksen alla ja ohoni alkoi parantua välittömästi. Nyt se on jo ihan normaali! :)

Suosittelen :)

Vierailija
28/32 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistusaineeksi jo vuosia sitten ottanut BION bacteriostat cleanser, tällä kasvot on saanut pysymään parhaiten kunnossa. Tietysti menee jonkin aikaa, ennen kuin alkaa toimia. Lisäksi saman sarjan kosteusvoide, jonka nimeä en nyt muista.

Ja silloin kun iho on tosi ärtynyt, niin käytän tuota apteekin Avene Cicalfate -voidetta öisin. Tämäkin on tosi hyvä.

Nämä aineet ovat pitäneet ihon jopa paremmassa kunnossa, kuin laser-hoidot.Minulla siis myös punainen, lehahteleva ja todella helposti ärtyvä iho, ei niinkään varsinaisia finnejä.

Vierailija
29/32 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään rosazol pahentanut ruusufinniä? Vaikka aluksi ja sitten lähtenyt paranemaan? Itselleni tuli jotain ihottumaan kasvoihin, jota veikkasin allergiaksi, mutta se ärtyi kortisonista vain pahemmaksi ja päätin kokeilla rosazolia, joka johti siihen, että iho punotti, kirveli, kuumotti ja turposi. Jätin sen pois ja olen nyt laittanut iholle vain e-vitamiini öljyä, joka on rauhoittanut tilannetta huomattavasti. Kevyen meikin alta ihottumaa ei edes huomaa, mutta haluaisin sen toki ihan kokonaan pois ja ihon normaaliksi jälleen.

Vierailija
30/32 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran tuli viime vuoden keväällä, huhtikuussa. Olen atoopikko, mutta kasvoissa ei ole ollut ennen mitään ongelmia. Äidilläni sama ongelma. Ostin apteekista Rosazol voiteen, joka viikon käytön jälkeen poisti kaikki oireet. Tämän jälkeen olen käyttänyt aurinkosuojaa 50. Pysynyt poissa toistaiseksi. Mainitsen aurinkovoiteen nimen, jos joku saa avun vaivaansa. Vichy, lasten aurinkosuoja,sk 50, apteekista .

Vierailija
31/32 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multakin lähtee suositus otsonoidulle oliiviöljylle. Ruusufinni puhkesi toissakeväänä kasvoille, ja äityi todella pahaksi ennen kuin pääsin lääkäriin (en tiennyt, mikä ihoa vaivasi ja odottelin vaivan parantuvan itsestään ajan kanssa...juu ei toiminut. Googlen avulla lopulta päättelin, että kyse oli ruusufinnistä). Lääkäri suositteli antibiootteja tai rosazol-voidetta, ja voidetta kokeilinkin kuukauden ajan, mutta siitä ei ollut mitään hyötyä (lähinnä vain pahensi ihoni kuntoa). Netissä törmäsin otsonoituun oliiviöljyyn, ja kokeiltuani sitä huomasin muutoksen ihossa parin päivän käytön jälkeen. Kasvot parantuivat kokonaan noin parissa kuukaudessa. Ruusufinni on myös tämän jälkeen pysynyt poissa, jes! Mitään parhaimman tuoksuistahan tuo öljy ei ole, mutta itse laitoin sitä kasvoille lähinnä yön ajaksi, ja hyvin toimi. :)

Vierailija
32/32 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voidetta sait

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi