Minkä kokoisia vaatteita 3-4kk ikäinen lapsesi käyttää?
Kommentit (25)
62-68. Viikon päästä on 5kk ja joitain 74 on jo käytössä. On keskimääräistä pidempi ja laihempi.
ja käyttää kokoja 50-68, paras koko bodyissä on 60 ja potkupuvuissa 62. 50 kokoiset puolipotkuhousut vielä käytössä mutta alkavat jo hieman näyttää tiukalta. Meidän vauva on myös hoikka, pituutta 64 cm.
Joo, eri vaatteissa tietysti eri lailla menee koot, ja eri merkeillä tietysti myös. Tuntuu että on niin yksilöllistä ettei voi yhtään verrata toisiin. Meidän poika oli jo 4kk iässä 67cm ja nyt siis täyttämässä jo 5kk eli on jo varmasti yli 70cm pitkä. Naapurin samanikäinen taas on reippaasti lyhyempi mutta puolisen kiloa painavampi, ja käyttää yhtä vaatekokoa isompaa kuin me. Kummityttö taas on jo 9kk, mutta samanpituinen kuin meidän poika, reilusti painavampi ja käyttää suunnilleen samaa kokoa!
Mä olen kyllä aika pitkään käyttänyt vaatteita, voisi vaihtaa aiemmin jo isompaan. On vaan helpompi pukea naftisti sopiva, eikä lyhyet hihat mua haittaa (ne jäävät aina ensimmäisenä pieneksi).
käyttää 62cm. Jotkut ulkolaiset 62 koot on jo pieniä, mutta Tutta yms. menee vielä hyvin.
voi 64 senttiselle mennä 50 cm housut??
62-68. Viikon päästä on 5kk ja joitain 74 on jo käytössä. On keskimääräistä pidempi ja laihempi.
ja käyttää kokoja 50-68, paras koko bodyissä on 60 ja potkupuvuissa 62. 50 kokoiset puolipotkuhousut vielä käytössä mutta alkavat jo hieman näyttää tiukalta. Meidän vauva on myös hoikka, pituutta 64 cm.
noin 50-56cm vaatteita. 1-vuotiaana vaatekoko oli 62cm...
ja pituutta 58cm, painoa kuutisen kiloa.