Syökö moni aamiaiseksi kaurapuuroa?
Mä olen taas oppinut tykkäämään siitä, kun maustan hieman ja mikrossa on helppo tehdä.
Kommentit (30)
nyt on ollut neljänviljan puuroa, mutta viimeinen puuro tullee syötyä huomenna ja sitten on taas kaurapuuroa. Vatsa tykkää kaurapuurosta enemmän.
Ei pidä nälkää. Siis puuro sellaisenaan. Siitä tulee sellainen oikein vatsaa pakottava nälkä, oikeastaan huonompi tunne kuin se, ettei syö aamulla mitään. Syön mieluummin 1-2 palaa ruisleipää tai vaikka maustamatonta jugurttia ja mysliä, joilla nälkä pysyy poissa kevyesti lounaaseen saakka.
tosin oli neljän viljan puuroa, mustikoiden ja maidon kanssa. mikrossa teen, joka aamu.
Mielenkiinnosta kysyn. Kuinka pian syötte sitten seuraavan aterian? Onko silloin jo kirkuva nälkä?
Kun vielä söin puuroa, en mitenkään pärjännyt sillä kolmea tuntia kauempaa. Yleensä nälkä oli jo kahden tunnin kuluttua.
Puuronkorvikkeena syön yleensä psylliumista, vedestä, kermasta, sukrinista ja puolukoista tehtyä "vispipuuroa". Sillä pärjää neljäkin tuntia aivan loistavasti.
Välillä kyllästyn ja sitten mennään leipä tai jogurttilinjalla. Nyt olen taas syönyt puuron useampana aamuna. Minulla se pitää nälän sen 3 tuntia.
En oo oikee koskaan oppinu sitä syömään, kun lapsena puurojen aamusyönti loppu 5 vuotiaana keliakian toteemiseen. Vasta 8-9vuotiaana sain taas aloittaa puhtaan kauran syönnin, mut puuroo en sit enää huolinu vaik muu perhesöi :D
Yleensä syön jogurttia johon sekoitan desin kaurahiutaleita, se on tosi hyvää :)
Lapsia tosin ei ole vielä.... sit ku tulee, pitääköhä opetella kaurapuuron syönti xD
aamulla, kuten niin monina muinakin aamuina. Marjakeiton ja parin leivän kanssa. Pitää nälän poissa useita tunteja. Jos syön aamulla vaikka kahdeksan aikaan, nälkä tulee vasta yhden aikaa..
Ei pidä nälkää. Siis puuro sellaisenaan. Siitä tulee sellainen oikein vatsaa pakottava nälkä, oikeastaan huonompi tunne kuin se, ettei syö aamulla mitään.
Syön mieluummin 1-2 palaa ruisleipää tai vaikka maustamatonta jugurttia ja mysliä, joilla nälkä pysyy poissa kevyesti lounaaseen saakka.
viikonloppuisin kun on aikaa hauduttaa perinteistä Elovenaa kunnolla pehmeän makuiseksi (ei ole mikroa). Se on hirmuisen hyvää. Mies ja lapset maustavat omenoilla tai omenasoseella ja kanelilla, itse syön perinteisesti maidon, sokerin ja voisilmän kanssa. :)
aamulla, kuten niin monina muinakin aamuina. Marjakeiton ja parin leivän kanssa. Pitää nälän poissa useita tunteja. Jos syön aamulla vaikka kahdeksan aikaan, nälkä tulee vasta yhden aikaa..
Pelkkä puuro ei kauaa nälkää pidä. Tosin ei noilla lisukkeillakaan 5 tuntia, ehkä 3 tuntia.
Ja vaihdellen kaurapuuroa, ruispuuroa (hiutaleista), riisipuuroa (hiutaleista), neljän viljan puuroa, mannapuuroa jne. Mutta aina syön lisäksi myös 1-2 palaa leipää. Lounas on sitten n. 4 h päästä aamupalasta ja sinne asti pärjää hyvin. Pelkkä puuro ei mullakaan riitä.
Mä teen puuron mikrossa. 3 dl maitoa ja 2 dl pikakaurahiutaleita. Veteen keitetty on ihan karseeta. Syödään marjasopan kanssa. Syön klo 7 aikaan. Hyvin jaksaa puoli kahteentoista.