Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puheterapeutti suositteli hoitoa 4,5 veelle joka päivä

Vierailija
09.05.2011 |

8-13.. Ryhmä olisi sellainen pienryhmä. Itse en ole töissä joten en ajatellut lasta ryhmään laittaa. Tästä johtuen sain aika paheksuvaa katsetta ja kommenttia että en ajattele lapseni parasta.. ei nyt suoraan ihan sanonut mutta kuitenkin.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä ole kanssasi samaa mietä siitä, että silloin on hyvä idea kieltäytyä. MInusta oli kyllä vaikea laittaa lapsia päiväkotiin. mutta kun ryhmän tuli oli ilmeinen ja neurologin nimenomainen suositus, uskoin viisaampiani. Kuntouttava päivähoito on tärkeä tukimuoto oikeassa paikassa.

Vierailija
2/28 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai terapeuttiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne kaikki muutkaan osaa siellä kuitenkaan kunnolla puhua. Minustakin erittäin huono syy pistää lapsi tarhaan.

Vierailija
4/28 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli lapsena puhevika, ei tosin niin paha, että olisi pitänyt noin paljon hoitaa, mutta hoitamatta sekin vähä jäi vanhempien takia. En itse pitänyt puheterapeutista ja vanhemmat vähättelivät ongelmaani. Aikuisena olin aika katkera vanhemmilleni, kun eivät ottaneet ongelmaa aikoinaan tosissaan.

Vierailija
5/28 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. kotona ei ole lapsiseuraa.

T: äiti, jolla 2 lasta kuntouttavassa päivähoidossa

Vierailija
6/28 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoidon hinta on mielestäni liian suuri (250e/kk)

Vierailija
7/28 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kouluikää annettu kuntoutus on tehokkainta, se on niin voimakkaan kehityksen aikaa, että paljon saadaan kuntoutettua ajoissa. Oletko varma ratkaisustasi vai asetatko tässä oman mukavuutesi lapsen edun edelle?

Vierailija
8/28 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremman mallin pystyt itse antamaan, kun luet ja puhut lapselle paljon.

Vierailija
9/28 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan mulla kivempi huilata yksin kotona kun lapsi hoidossa mutta en halua maksaa siitä 250 euroa kuukaudessa että joku vahtii lastani 3 tuntia päivässä ja pari tuntia kun nukkuu.

ap

Vierailija
10/28 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsi ikäistensä tai vanhempien lasten seuraa ja LTOn tai mieluummin ELTOn ohjausta. Itse olin 1½v:n kanssa kotona ja kolmas oli tulossa. Panin tytön tarhaan. Vuotta myöhemmin alkoi saada myös puheterapiaa ja eskariin mennessä puhe oli kunnossa.

Tuolloin siis ei ymmärtänyt kunnolla puhetta ja omat lauseet olivat hyvin lyhyitä.

Nyt hänellä ikää melkein 15v ja papattaa kuin papupata.

Vierailija
11/28 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
13/28 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolesssa vuodessa puhe saavutti ikätasoiset. Minullakin oli aluksi epäilevä kanta mutta toisaalta kun jälkeen päin ajatteln niin pk.ssa lasta ei ymmärretty puolesta sanasta ja eleistä niin kuin minä äitinä tein. Kyllä muiden lasten seura kuntouttaa!

Vierailija
14/28 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolesssa vuodessa puhe saavutti ikätasoiset. Minullakin oli aluksi epäilevä kanta mutta toisaalta kun jälkeen päin ajatteln niin pk.ssa lasta ei ymmärretty puolesta sanasta ja eleistä niin kuin minä äitinä tein. Kyllä muiden lasten seura kuntouttaa!

Pakkoko sitä lapsen puhetta on ymmärtää puolesta sanasta? Pitäisihän jokaisen järjellisen ihmisen tajuta, ettei lapsen tarvi koskaan oppia puhumaan, jos hän tulee muutenkin ymmärretyksi.

Vierailija
15/28 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äiti vastahakoisesti laittoi pojan hoitoon. Tuloksia alkoi tulla muutamassa kuukaudessa.

Lapset oppivat toisiltaan ja jos kotona ei paljon puhuta mistä lapsi saisi mallin puheseen.

Laitapa kiltisti lapsi hoitoon se on hänen parhaakseen usko pois.

Vierailija
16/28 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole puhunut kunnolla.

Kun puhut lapselle, luet pajon ja kannustat oikeaan puhumiseen, ei mitään häliseviä kakaralaumoja siihen tarvita.

No jos olet laiska, asia erikseen.

Tää ei siis ollu ap:lle

Vierailija
17/28 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(aloittaessaan 4 v) hoidossa joka päivä, puol päivää, jotta puhe kehittyisi. Ja on sitä kehitystä tullutkin, ihan huimasti! Isoveli ei taas ollut hoidossa ennen eskaria ja hänellä on paljon suuremmat ongelmat vieläkin vaikka on jo koulussa = ei hyvä.

Miten teillä on niin korkea päivähoitomaksu puolesta päivästä? Vai ymmärsinkö väärin?

Nukkuuko teidän 4,5 vielä päiväunet?

Vierailija
18/28 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turpasi kiinni kun et asiasta mitään tiedä!!

ole puhunut kunnolla.

Kun puhut lapselle, luet pajon ja kannustat oikeaan puhumiseen, ei mitään häliseviä kakaralaumoja siihen tarvita.

No jos olet laiska, asia erikseen.

Tää ei siis ollu ap:lle

Vierailija
19/28 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai teet itse valintasi, mutta jotenkin tuntuu oudolta, että raha tärkein motiivi.

Kyseessä ilmeisesti joku yksityinen päiväkoti jos tuo on päivähoitomaksu osa-aikaisesta hoidosta. Etkö voisi harkita kunnallista?

Vierailija
20/28 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on huono provo tai ap tuli tänne vain hakemaan vahvistusta huonolle päätökselleen pitää lapsi kotona vaikka selvästi kaipaisi ammattiapua.

Joillakin paikkakunnilla päivähoito kuntouttavista syistä tietyillä diagnooseilla on ilmainen. Ap soitto sossulle ja selvitä asia.

Mä en ainakaan antaisi ikinä itselleni anteeksi, että 250 euron takia per kk olisin haitannut lapseni kehitystä ja altistanut mm. kiusaamiselle ja huonolle koulumenestykselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme