Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tarhassa ollaan huolissaan 5v:n tunne elämästä?

Vierailija
09.05.2011 |

Eli 5v käynyt vuorovaikutusryhmässä koko kevään ajan. Koskaon ujo ja hitaasti lämpenevä. Ei ota kontaktia itse aikuiseen. Tulee toimeen lasten kanssa ja on tarhassa kavereita.Olen kysellyt miten vuorovaikutusryhmässä menee ja on sanottu että ihan hyvin ja edistystä tapahtuu. Sitten olin palautekeskustelussa ja nyt sain tietää että erityislastentarhanopettaja on todella huolissaan lapsen tunne elämästä. Tämä tuli ihan puun takaa. Mitä se tarkoittaa?

Lapsi ei näytä oikein tunteitaan tarhassa vaan on "kivikasvo"

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hyvä, että ovat tarttuneet asiaan, kun ovat asiantuntijoina sen huomanneet. Mitä neuvolassa on sanottu? Jos et tiedä, mistä on kyse, kannattaa ottaa kunnollinen keskusteluaika erityislastentarhanopen kanssa.

Vierailija
2/47 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään ole koskaan näyttänyt tunteitani vieraiden seurassa enkä näytä edelleenkään. Ujokin olen.

Harmittaa, kun ujoudesta ja herkkyydestä yritetään aina vääntää jotain sairautta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pyytäisin tosiaan keskustelua elton kanssa ja aikaa lapselle neuvolan tai päivähoidon psykologille ja että psykologi tulisi katsomaan lapsen toimintaa päiväkotiin.

Jos lapsi jotain apua tarvii niin koskaa ei olla liian aikaisin liikkeellä. Ja jos ei tarvi, niin hyvä että on tutkittu ja asiasta varmuus

Vierailija
4/47 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola on jäänyt nyt käymättä kun itse sairastuin vakavaan masennukseen. olen vasta toipumassa siitä ja en tiedä onko se vaikuttanut lapseen miten. En ole siitä kertonut tarhaan, mutta ei mielestäni kuulukaan heille.

Vierailija
5/47 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pojan tunneelämässä on jotain. ootko varma ettei sinusta tiedetä...

Vierailija
6/47 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan teen kaikkeni ettei samaa tulisi lapselle. Mutta en tiedä mitä näissä yleensä tehdään. Kerrotaan kaikki sairaudet suoraan tarhaan? Ja voihan se olla että tietävätkin. Eivät ole vaan mitään siitä sanoneet. Enkä tarhaa syytä. Hyvä että huomaavat. Kunhan kärpäsestä ei tehdä härkästä. Sekään ei välttämättä ole hyvä. Lisäksi lapsella tullut monta tarhanvaihtoa pienenä.

Vierailija
7/47 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne kertoa. Osaisivat auttaakin lasta vähän paremmin, kun tietäisivät mistä on kyse ja lapsi oireilee noin pahasti!

Vierailija
8/47 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ja menin tyhmyyksissäni kertomaan tarhaan että mulla on masennusdiagnoosi.. Silmätikuksi jouduttiin saman tien, luojan kiitos mun 5v lapseni EI oireile heidän tarkasta syynistä huolimatta

Vierailija
9/47 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kerrot siitä, muuten eivät tajua tuota tilennetta kokonaisuutena ollenkaan!!

Vierailija
10/47 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola on jäänyt nyt käymättä kun itse sairastuin vakavaan masennukseen. olen vasta toipumassa siitä ja en tiedä onko se vaikuttanut lapseen miten. En ole siitä kertonut tarhaan, mutta ei mielestäni kuulukaan heille.

kysyisin, miten edetä. Voi aivan hyvin olla, että lapsesi reagoi masennukseesi ja asiaa kannattaa ehdottomasti selvittää lastenpsykiatrien kanssa. HYVÄ, että asia havaittiin nyt, lapsesi saa apua. Älä tuosta masennu kumminkaan uudestaan, lapsellesi on mahdollista saada hoitoa.

Vierailija
11/47 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta syystä johtuen vaihdettiin päiväkotia ja uudessa paikassa heillä ei ollut mitään sanomista lapsesta, heidän mielestään ihan normaali. Joten en nyt ihan täysin niihin pk:n tätsyihin luottaisi.

Vierailija
12/47 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta syystä johtuen vaihdettiin päiväkotia ja uudessa paikassa heillä ei ollut mitään sanomista lapsesta, heidän mielestään ihan normaali. Joten en nyt ihan täysin niihin pk:n tätsyihin luottaisi.

vaan erityislastentarhanopettajasta, jolla on jo oikein koulutuskin tuollaisten ongelmien tunnistamiseen.

Minä ottaisin huolen vakavasti ja vaatisin pääsyä tutkimuksiin.

Vierailija
13/47 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä ei oltu mainittu aikaisemmin vaan vasta nyt? Vaikka olin useasti kysynyt että miten menee niin vastaus on että edistystä tapahtuu ja hyvin menee. Kyllä tarhan olisi pitänyt sanoa asiasta aikaisemmin. Ja sairauksista ei tarvitse tarhaan kertoa!! Ei kukaan kerro jos on syöpä todettu ja sen takia ollut hoidossa. Se on yksityisasia. En halua että lapseni joutuu silmätikuksi tai perheemme vaikka meillä kaikki ihan ok ja lapsista huolehditaan. Tämä tarhantäti ottanut tytön silmätikuksi. On vihjaillut mummolle isästä jne. ja myös kerran oli pukenut väkisin tytön päälle. Se että joku on hiljainen ei tee hänestä ongelmalasta.

Vierailija
14/47 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin pahassa onnettomuudessa ja lapset oli sen takia tolaltaan. Tietenkin pitää kertoa! Hehän siellä päivittäin lapsen kanssa ovat.

Vierailija
15/47 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitten lapset viedään ihan ok perheestä missä molemmista välitetään ja ongelmia ei kotona ole. Tai lapsi joutuu silmätikuksi äitinsä takia. Niin ja toisella lapsella ongelmia ei ole.Tai itse asiassa hän suhtautuu myös varauksellisesti aikuisiin. Mutta itse olen ollut samanlainen ja suvussa sitä. Kuuluu ujouteen. Mutta tästäkin tehdään ongelma kun lapsen persoona pitää väkisin muuttaa.

Vierailija
16/47 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihinkään elton vuorovaikutusryhmiin, jos ei alunperin ole jo isompaa häikkää.

t. kahden ujon lapsen äiti

Vierailija
17/47 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin he laittoivat sinne koska ei ota kontaktia aikuiseen tai kerro aikuiselle asioita. Minusta tuo on luonteenpiirre tai ujoutta.Kertoo välillä tarhapäivästä ja välillä ei. Toinen lapsi samanlainen. Kertoo jos kysytään.

Jos tämä yksi täti aikoo tehdä lapsesta ns.silkmätikun niin sitten hänen työnsä arvioidaan myös ja olen yhteydessä johtoon ja tarvittaessa ylempään tahoon. Myös löytyy lähipiiristä erityislastentarhanopettaja. Olen nähnyt ihan ongelmalapsiakin ja he saavat olla ihan rauhassa. Ja jos lapsi on "liian" rauhallinen eikä riehu ja itke ja potki päiväkodin tätejä niin se on ongelma. Kyseessä voi olla myös jotain muuta skismaa...

Vierailija
18/47 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pääse ilman huolta lapsen tunne-elämän ja vuorovaikutustaitojen puutteista. Jos sinulla on ollut masennusta, miksi ihmeessä salailet sitä? En ymmärrä ap miksi olet huolissasi siitä, että lapsesi saa apua. Kaikille "ongelmalapsille" pyritään tarjoamaan apua. Kaikki vanhemmat eivät sitä vastaanota syystä tai toisesta.

Vierailija
19/47 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat auttaa lastasi, kerro sairaudestasi.

Vierailija
20/47 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö perheillä muka saa olla enään mitään omaa? Vaan kaikki pitää kertoa tarhaan? En ihan usko tätä. En usko että kaikki kertoo esim. avioliitto ongelmistaa ym. Ja en tarkoita nyt eroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä