Hämeenlinnalaiset ja muutkin! Talokommentteja kaivataan. Mikä näistä
taloista olisi paras kolmelapsiselle (ajoittain 4 lasta) perheelle? Nuo kaksi halvempaa ovat lähempänä budjettiamme. Kallein ei vaikuta hintansa väärtiltä vai mitä olette mieltä? Hämeenlinnassahan on asuntomessutalojakin samaan hintaan myynnissä ja ovat upeita. Paljonko voisi tinkiä hinnoista? Pintaremonttiahan nuo kaipaavat koska eivät ole kovin moderneja. Taloista ja sijainnista kaipaan kommentteja. Kiitos!
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/portal/eo/realties/residences/apa…
Kommentit (17)
Ei toimi linkit. Sun täytyy laittaa jokaisesta kohteesta erikseen linkki, niin sitten ne ei vanhene.
Messutaloista sen verran, että muista sit jos niitä meinaatte, että niissä ei oo kaikissa koskaan edes asuttu. Viemäreihin ei oo laskettu vettä koskaan, vesiputkia ei oo käytetty koskaan jne jne. Ja jos onkin, niin ovat monta vuotta seisseet käyttämättöminä. En tiedä mitä tekee rakenteille, mut jotain luulis tekevän :) kannattaa ainakin selvittää.
Messualueella on myös tosi pienet pihat (mut niin on kaikilla kunnan tonteilla) Mut siellä on naapuritalo tosi lähellä! Siellä on muistaakseni joissain kohdin vain neljä metriä talojen väleissä tilaa (omalla tontilla tontin rajalle on talon seinästä toisella puolella kolme metriä ja toisella metri ja sama sit naapurilla, niin talojen välissä on vaan neljä metriä)
Mut pistä ne linkit, mua ainakin kiinnostaa nähdä :)
Sis siksi vertaisin messutaloihin, koska yksi noista taloista on messutalon hintainen mutta vanha. -ap
Ihmettelen, miksi mulla toimii linkit...
Ensimmäinen ja viimeinen ovat mun suosikit. Toi keskimmäinen on mun makuun liian ihmeellinen. Toki sitäkin saisi remontilla muutettua, mut mun mielestä talon pitää olla päällepäinkin silmää miellyttävä ja toi ei ky oo.
Ensimmäisestä on kerrottu aika vähän mitään tietoja, mut on ainakin silmämääräisesti siisti ja hyväkuntoinen. Keittiö näyttää vähän vanhalta, mut ei paha musta.
Viimeisen ostaisin jos rahaa ei tarvis miettiä :) Siinähän lisähintaa tuo 200t€ jo pelkkä ranta ja järvimaisema, että sit pitää miettiä mistä haluu maksaa.
Toi kakkonen on muuten tarjouskauppa, eli toi on ns. minimihinta. Ekastahan vois tehdä tarjouksen alle ton pyynnin ja vois lähteekin.
Miemalasta: mun mielestä Miemala on vähän kaukana kaikesta. Siellä asutaan ihan liki toisiaan, kuten missä tahansa muuallakin asuntoalueella, mutta kuitenkin on pitkä matka kauppaan yms. Ollaan niin kun maalla, mut asutaan tiiviisti niin kun kaupungissa :) Ite en miemalaan muuttais. Eihän sinne mee edes kun kai yks linja-autokaan, niin aina pitäis olla omalla autolla liikenteessä ettimässä niitä parkkipaikkoja. Ei kiitos :)
Mut tosiaan äänestään ekaa ja vikaa :)
ostaisin tuon messutalon hintaisen vanajan rannalta välittömästi, enkä todellakaan edes vilkaisis messualueelle :-)
Mutta kun veraa miten halpoja nuo kaksi ekaa oli, niin ehkä tyytyisin niihin. Alue on mukavaa, ja alueen koulu on kivaksi kehuttu "maalaiskoulu" kaupungissa. Bussi ei muistaakseni kulje Miemalaan kuin kerran kuussa, mutta ei sen varaan Hämeenlinnassa voi muutenkaan laskea...
Tuo arkkitehdin suunnittelema vinosisäseinäinen oli aika kiva. Eka oli ihan tusinatuote, ja huoneitakin liian vähän. Pintarempalla tosta vaaleansinisestä sais aika mahtavan!
Komppaan kahta ylläolevaa kirjoittajaa. Miemala ei sijaintinsa puolesta ole kovinkaan hyvä alue. Vieri vieressä ysäritaloja ja kaukana kaikesta. Toisaalta alue on kyllä rauhallinen ja lapsille varmasti löytyisi kavereita. Kannattaa kuitenkin miettiä vielä tuota Miemalaa.
tulisin hulluksi jos täytyis katsella sitä vinoikkunaista huonetta ja köökki pimeä koppero.
siksi kommentit ovat arvokkaita. Kuulisin mielelläni, mitä kaikkia hyviä ja huonoja puolia noissa taloissa teistä on. Tossa kalliissa häiritsee halvan näköinen remontti, se menisi ehkä uusiksi, vaikka onkin hyvässä kunnossa. -ap
Mua myös siinä kakkosessa häiritsi ne vinot ikkunat. Tuli olo, että on liikaa tavoiteltu erikoisuutta ja persoonallisuutta ja ammuttu mettään.
Eka on mun mielestä hintaansa nähden kelpo talo. Itseäni ainakin tuo eka kiinnostaisi, jos haluaisi muuttaa miemalaan.
Olisko 1980 ennemmin eli on varmaan virhe. On myös liian pieni 5-henkiselle perheelle.
Miemala ihan ok-aluetta, mutta kaukana keskustasta. Ei kai siinä mitään, jos tykkää autoilla kulkea.
Tietty tosiaan joo pientä pintaremppaa voisi tehdä, mutta ei pakollisesti.
Ehkä kannattaa valita suurin, koska teillä on kuitenkin iso perhe. Vaikkei vakkariin olisikaan, niin silloin kun on, niin on kiva, jos on tilaa.
joutuu yläkoululaiset raahustamaan n. 6 km:n matkan kouluun läpi synkän pusikon. Omaa lastani en päästäisi, varsinkaan jos olisi tyttö. Paikallisbussit eivät sinne kulje, en tiedä seutuliikenteestä.
Kahden lapsen kanssa menisi. Ja se kaipaa remonttiakin, koska emme tykkää 80-luvun tyylistä yhtään. Täytyy laajentaa valikoimaa. -ap