Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilinen Maarit Tastulan ohjelma: kunnioittakaa miehiänne

Vierailija
09.05.2011 |

Eilen katsoin Maarit Tastulan ohjelmaa, jossa haastateltava nainen kertoi antavansa tyttärilleen ohjeeksi, että miehiä pitää kunnioittaa.

Se jotenkin särähti korvaani, ja mietin, että miksi.

En ole itse koskaan viettänyt semmoista seksuaalisesti tai muuten vapautunutta nuoruutta, jota haastateltava kertoi viettäneensä, vaikka olemme samaa ikäluokkaa. En kuitenkaan muista, että lähipiirissäni olisi koskaan myöskään ollut yhtäkään miestä, joka minusta ansaitsisi mitään erityistä kunnioitusta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei osata kunnioittaa ketään eikä mistään olla kiitollisia.

Vierailija
2/16 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia täytyy kunnioittaa ja antaa heille oma arvonsa. Perheenjäseniä varsinki9n tulee rakastaa kunnioituksella, eli juuri sellaisina kun he ovat. Monet ovat paljon ystävällisempiä tuntemattomille kuin omia rakkaimpiaan kohtaan. Minulle kunnioitus ion sitä että annan miehelleni oikeuden olla sellainen kuin hän on, ja kohtelen häntä ystävällisesti, enkä mollaa häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ottaa kantaa sisältöön, mutta mulla herää kyllä ajatuksia tuosta lausahduksesta. Musta nimittäin tuntuu usein, että "akat narisee" miehistään. Että se miehistä nariseminen on monelle sellaista yhdistävää puhetta. Mä yritän itse välttää sitä, koska haluan kunnioittaa miestäni - siis ihmisenä, ei minään herrana ja perheen päänä. On mullakin joskus narisemisen aihetta, mutta narisen mieluummin semmoisille ihmisille, jotka tunnen hyvin, en kelle tahansa.

Vierailija
4/16 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen antanut saman ohjeen kaikille pojilleni: kunnioittakaa tyttöystäviänne ja vaimojanne.

Vierailija
5/16 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmisiä kuuluisi kunnioittaa.

Vierailija
6/16 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet nyt sekoita kunnioitusta ja alistumista/ tottelemista/ nöyrtymistä miehelle vain hänen sukupuolensa perusteella? Jokaista ihmistä tulee kunnioittaa, siinä olen samaa mieltä kuin muut vastaajat. Jos toinen sitten päättää toimia niin, että menettää toisten kunnioituksen, niin se on sitten eri juttu.

Vierailija
7/16 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet nyt sekoita kunnioitusta ja alistumista/ tottelemista/ nöyrtymistä miehelle vain hänen sukupuolensa perusteella? Jokaista ihmistä tulee kunnioittaa, siinä olen samaa mieltä kuin muut vastaajat. Jos toinen sitten päättää toimia niin, että menettää toisten kunnioituksen, niin se on sitten eri juttu.

Vierailija
8/16 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen katsoin Maarit Tastulan ohjelmaa, jossa haastateltava nainen kertoi antavansa tyttärilleen ohjeeksi, että miehiä pitää kunnioittaa. Se jotenkin särähti korvaani, ja mietin, että miksi. En ole itse koskaan viettänyt semmoista seksuaalisesti tai muuten vapautunutta nuoruutta, jota haastateltava kertoi viettäneensä, vaikka olemme samaa ikäluokkaa. En kuitenkaan muista, että lähipiirissäni olisi koskaan myöskään ollut yhtäkään miestä, joka minusta ansaitsisi mitään erityistä kunnioitusta.

Tottakai puolisoiden pitää kunnioittaa toisiaan!

Vierailija
9/16 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi se kunnioitus nyt sitten on niin ihmeellistä? Minä en kunnioita ketään ja ihan hyvin on mennyt näinkin. Aika sekopää saa olla jos 20 avioliittovuoden jälkeen kovasti kunnioittaa puolisoaan, IMHO. Ihmisiä me kuitenkin vain olemme, enkä vielä koskaan ole kuullut kenestäkään, joka ansaitsisi tulla kunnioitetuksi ilman ehtoja (minä itse mukaanlukien).

Vierailija
10/16 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuvittelee, että se ajan myötä häviää.

Vierailija
11/16 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa minulle sitä, että ottaa toisen huomioon, antaa hänelle tilaa, tunnustaa hänen oikeutensa (esim olla eri mieltä kuin itse on), arvostaa hänen lahjojaan ja kykyään vaikkapa selvitä elämän vastoinkäymisistä. Tässä joitakin kunnioittamiseen liittyviä asioita, eivätkä ne minun mielestäni ole mitenkään aikaan sidottuja.

Kunnioitusta toista kohtaan on tietysti kaikissa ihmisuuhteissa, ei vain parisuhteessa.

Jos ehdollistaa tunteensa tai asenteensa muita kohtaan, niin se on mielestäni esineellistämista ja kaupankäyntiä. Kunnioittaminen nousee ennekaikkea ihmisestä itsestään, omasta etiikasta, ei toisesta.

Mitä tarkoittaa IMHO?

En muista enää numeroani ...

Siis miksi se kunnioitus nyt sitten on niin ihmeellistä? Minä en kunnioita ketään ja ihan hyvin on mennyt näinkin. Aika sekopää saa olla jos 20 avioliittovuoden jälkeen kovasti kunnioittaa puolisoaan, IMHO. Ihmisiä me kuitenkin vain olemme, enkä vielä koskaan ole kuullut kenestäkään, joka ansaitsisi tulla kunnioitetuksi ilman ehtoja (minä itse mukaanlukien).

Vierailija
12/16 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli "minun ihan oikeasti kaikkea muuta kuin vaatimattoman mielipiteeni mukaisesti, vaikka sanonkin että vaatimaton"

Vierailija
13/16 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jokaista ihmistä pitää kohdella kunnioittavasti, ja minusta se on nimenomaan pitkän liiton edellytys että puolisot kunnioittavat toisiaan.

Ajatteletko sen tarkoittavan jonkinlaista pokkurointia, toisen ylöspäin katsomisena (niin että itse kokee olevansa jotenkin alempiarvoinen) vai mitä?

Vierailija
14/16 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnioittaminenhan on jotain sellaista kuin toisen arvostaminen sellaisena kuin hän on. Eikö puoliso mielestäsi ansatse sitä? Tai kukaan ihminen ylipäätään?

Vierailija
15/16 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli "minun ihan oikeasti kaikkea muuta kuin vaatimattoman mielipiteeni mukaisesti, vaikka sanonkin että vaatimaton"

Vierailija
16/16 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten mainio Katriina Järvisen haastattelu, katsoin sen silloin, kun se ekan kerran tuli. Toista ihmistä voi kunnioittaa ilman, että se tarkoittaa kynnysmattona oloa. Äidiltäni opin, että vaikka miehet periaatteessa ovat ok, käytännössä he ovat jotenkin halveksittavia. Hän alkoi suhtautua vähättelevästi myös minun mieheeni ja on jotenkin ihan närkästynyt siitä, että en olekaan samaa mieltä. Mutta todellinen karhunpalvelus on opettaa tuollainen asenne tyttärelle, on sitä vastaan saanut kamppailla :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä