Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi testauttaa onko sairastanut tuhkarokon ?

Vierailija
08.05.2011 |

Tuossahan otsikossa se kysymys jo tulikin. Eli olen syntynyt -69 jolloin ei tuhkarokkorokotuksía vielä annettu. Neuvolakortissa ei merkintää eikä vanhemmillakaan muistikuvaa että olisin sen sairastanut. Vesirokon sairastin kolmekymppisenä ja vietin 2 viikkoa sairaalassa :(. Nyt pelkään tätä tuhkarokkoepidemiaa ihan sairaasti. Lapset rokotettu. >Eikö tuhkarokon sairastamisen saa tietää vasta-ainetestillä ? Saakohan se otatettua ihan julkisella puolella vai yksityisellä ja vaatiiko perusteluja miksi sen otattaa ? Toinen vaihtoehto olisi tietysti ottaa varmuuden vuoksi mpr-rokote itselle.. mutta mahtaako terveydenhoitaja helposti antaa mpr:n yli nelikymppiselle ? Kokemuksia, tietoa, kiitos!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan otsikossa se kysymys jo tulikin. Eli olen syntynyt -69 jolloin ei tuhkarokkorokotuksía vielä annettu. Neuvolakortissa ei merkintää eikä vanhemmillakaan muistikuvaa että olisin sen sairastanut. Vesirokon sairastin kolmekymppisenä ja vietin 2 viikkoa sairaalassa :(. Nyt pelkään tätä tuhkarokkoepidemiaa ihan sairaasti. Lapset rokotettu. >Eikö tuhkarokon sairastamisen saa tietää vasta-ainetestillä ? Saakohan se otatettua ihan julkisella puolella vai yksityisellä ja vaatiiko perusteluja miksi sen otattaa ? Toinen vaihtoehto olisi tietysti ottaa varmuuden vuoksi mpr-rokote itselle.. mutta mahtaako terveydenhoitaja helposti antaa mpr:n yli nelikymppiselle ? Kokemuksia, tietoa, kiitos!

Olen itse sairastanut tuhkarokon, synt.v 1966, siihen aikaan ei ollut mitään rokotuksia sitä vastaan. Kaikki me sisarukset sen sairastimme, köllötimme pedeissä ja joimme limpparia:)

Kun aikuisena sairastuu johonkin lastenrokkoon se tulee sitten tosi voimakkaana, sen takia jouduit sairaalaan vesirokonkin takia.

Tuhkarokon vastaainetestin voi selvittää ihan terveyskeskuksessa, he lähettää sen veritestin eteenpäin. Jos sinulla ei ole vastaaineita saat ilmanmuuta rokotuksen.

Vierailija
2/2 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta, soitankin tästä terveyskeskukseen että saisin tuon testin. Voihan tosiaan olla että olen sairastanut tuon tuhkarokon lapsena mutta tauti on ollut lievä. Toivottavasti näin olisi, eikä tarvitsisi ottaa rokotusta...

Kiitos sinulle vastauksesta !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi