Mitä ajatuksia sinussa herättää tälläinen alkoholin käyttäminen?
Perjantaina join 1,5 pulloa punaviiniä samalla kun katselin telkkaria.
Lauantaina punaviiniä yksi pullollinen, tv:tä katsoessa ja netissä surffailessa.
Sunnuntai, eli juuri nyt parhaillaan juon punkkua. Eiköhän se koko pullo mene.
Viikolla en juo yhtään mutta oletan että perjantaina taas menee hieman.
Kommentit (45)
suurkulutuksen rajan sekä kokonaisuudessaan että kerta-annoksina :( Taidat itsekin tietää, että olet pulassa kun kyselet asiaa täällä.
saatat juoda enemmän ja useammin, se ei kuulosta hyvälle, jos niin käy. Onneksi kaikille ei näin käykään, itselleni kävi, ja tavasta eroon pääseminen on vaikeaa.
viimeset 15 vuotta ja koskaan ei ole vielä viikonlopun tissuttelu jäänyt viikolla päälle..
kakkonen
Mitä tyhjiötä elämässänne te täytätte tuollaisella juomisella?
Ensinnäkin ihan fyysiselle terveydelle (esim. maksavauriot). Lisäksi tuohon liittyy jo selvä riski siihen, että kulutus vähitellen kasvaa.
posketonta juomista minun korviini.
Perjantai ja lauantai-iltaisin menee helposti pullo per ilta.
Näin on ollut jo yli 10 vuotta. Määrä on pysynyt vakiona. Veriarvoni ovat ok, voin hyvin. Ylipainoa on kyllä hitusen (ehkä noin 5kg), mutta olen tyytyväinen ulkonäkööni.
Sunnuntaisin en ota, sillä maanantaiaamuna herään niin aikaisin.
Minusta tämä on tapa siinä missä muutkin. En tupakoi enkä juuri käy baareissakaan.
Kyllä käytännössä jokaisena viikonloppuna menee se 3-4 pulloa viiniä. Viikolla saatan satunnaisesti ottaa lasillisen, mutta vain silloin tällöin ja yleensä vain sen yhden.
Jos olisit mun läheinen, olisin susta tosi huolissani! Ja suoraan sanottuna, kumppanilta en moista kauaa jaksaisi katsella.
Mä en haluaisi käyttää viikonloppuani jatkuvassa kännissä/krapulassa, on kivempaakin tekemistä.
Voisko sullakin olla?
että joku ongelma täytyy olla jos ei voi olla juomatta. Onko pakko juoda? Miksi? Määrät on todella suuria, itse olisin todella heikossa hapessa jo puolesta pullosta, luulisin. Elimistö on aikamoisessa rasitustilassa tuollaisesta juomisersta. Suurempi huoli kuitenkin juomisen syistä. Miksi pitää juoda? Kärsiikö perhe /läheiset?
Mitä mieltä olet nyt itse kun luet kommentteja. Varmasti itsekin tiesit, että juot liikaa. Tuossa määrässä viiniä on kaloreitakin niin paljon, maksasi kuormittumisesta puhumattakkaan. Kuinka voit? Fyysinen kuntosi? Olet ehkä omenalihava, koska alkoholin energia kerääntyy juuri sisäelinten ympärille. Lisäksi hengityksestäsi haistaa maanantaisin tinttaamisesi.
Toisaalta en juo viiniä enkä tissuttele muutenkaan joten kaikki tissuttelumäärät on minulle paljon.
Niin, miksi juon?
Siitä tulee hyvä ja rento olo. En ole kännissä pullollisesta vaan sellaisessa mukavassa olotilassa.
Ylipainoa kyllä on mutta sitä on ollut aina, ei pelkästään nyt kun olen alkanut juomaan enemmän.
Fyysinen kunto on suht hyvä, käyn säännöllisesti salilla ja tykkään liikkua.
Ei minun juominen vaikuta seuraavana päivänä, ihan normaalisti puuhailen. Ei krapulaa.
Niin, kai mä jotain tällä paikkaan? En vain tiedä mitä se on.
<a href="http://www.paihdelinkki.fi/testaa/audit" alt="http://www.paihdelinkki.fi/testaa/audit">http://www.paihdelinkki.fi/testaa/audit</a>
Tein testin ja vastaukseksi tuli:
Kokonaispistemääräsi on 16 .
Alkoholin käyttöösi liittyy suuria riskejä, jotka ilmeisesti vaarantavat terveyttäsi. Sinun kannattaa aloittaa alkoholinkäytön tarkkailu. Mitä aiemmin vähennät, sitä nopeammin mahdolliset haitat helpottuvat tai korjaantuvat kokonaan.
Lue alta vielä kysymyskohtaiset palautteet antamiisi vastauksiin. Saat niistä hyviä lisävinkkejä!
Alkoholin vaikutukset riippuvat yksilöllisistä ominaisuuksista, kuten terveydentilasta ja painosta, juotujen annosten määristä ja kunkin yksilön tavasta juoda. Millainen alkoholin käyttäjä sinä olet?
perjantaisin pullo viiniä plus pari siideriä ja sama setti lauantaina. muuten en juo pisaraakaan. Baareissa käyn todella harvoin.
En ole ylipainoinen (BMI 22), harrastan urheilua, syön terveellisesti enkä polta.
En näe viikonloppujuomisessani mitään pahaa., en ole tuosta määrästä kännissä, enkä aamulla krapulassa (joskus toki saattaa vähän väsyttää).
Jotkut ihmiset sietää alkoholia paremmin kuin toiset. Toisille puoli pulloa on paljon, toisille se ei tunnu missään.
Olen ollut tälläinen viikonlopputissuttelija jo n. 15 vuotta, määrä ei ole lisääntynyt, eikä kukaan ole esittänyt minulle huoltansa. Moni ystäväni juo juuri saman verran.
Joskus kannan silti huonoa omaatuntoa tuostakin juomisesta ja yritän pitää alkoholittomia viikonloppuja, mutta sitten päättelen, että jos se on se mun ainoa pahe ja jos musta on ihana vähän tissuttaa, niin so what? En syö herkkuja ja maksa-arvonikin ovat ihan kunnossa, joten antaa mennä vaan...
Muuten en moralisoi, kun en alkoholiasioita paljon ymmärrä. Mulla se ei ole yhtään mitään. Kuulostat jotenkin addiktoituneen alkoholiin kuitenkin.
kait meillä jonkin sortin ongelma on? ;)