tein kinuskikissan ohjeella pursotuskerman kakkuun ja hyi minkä makuista!
siis flora vispiä ja vaniljakreemijauhetta... tosi pahaa, tästä lähtien käytän taas kermaa niinkuin ennenkin...
mitä te käytätte?
Kommentit (12)
yhden purkin sekaan 1 rkl vaniljakreemijauhetta. Ja tietenkin sokeria.
Maultaan toki aito kerma on parempi, joten käytän HYLAkermaa myös aika usein. Ja siihen myös sokeria + tuo vaniljakreemijauhe, kun se tulee pursotukseen.
Eipä ole kukaan koskaan moittinut, päinvastoin :)
Kakkutilauksia tulee noin kaksi - kolme kuukaudessa, ja paras kehu oli erään kastepapin (naisen) sanoma, että ei ole koskaan, ikinä, saanut maiataa parempaa ja kauniimpaa kakkua kuin minun tekemäni :)
Pienestä sitä ilahtuu, mutta ilahduin toki, vaikka itsekin tiedän olevani taitava leipoja.
kuulostaa aika kammolta koska tuossa ollaan tosi kaukana luonnollisista aineista jo. Että jos vaihtoehtona on kerma/ kerma + rahka/ kerma + mascarpone niin paljon mieluummin sellaista kuin tuollaista keinotekoista.
Mutta joo, eihän sitä kakkua joka päivä syödä, ja toki esteettisyys on kakuissa tärkeää myös.
Kuitenkin itse tykkään että oikeaa herkkua on sellainen, joka on aidoista aineista tehty :)
yhden purkin sekaan 1 rkl vaniljakreemijauhetta. Ja tietenkin sokeria.
Maultaan toki aito kerma on parempi, joten käytän HYLAkermaa myös aika usein. Ja siihen myös sokeria + tuo vaniljakreemijauhe, kun se tulee pursotukseen.Eipä ole kukaan koskaan moittinut, päinvastoin :)
Kakkutilauksia tulee noin kaksi - kolme kuukaudessa, ja paras kehu oli erään kastepapin (naisen) sanoma, että ei ole koskaan, ikinä, saanut maiataa parempaa ja kauniimpaa kakkua kuin minun tekemäni :)
Pienestä sitä ilahtuu, mutta ilahduin toki, vaikka itsekin tiedän olevani taitava leipoja.
Täällä toinen =). Saanko kysyä miten hinnoittelet kakkusi?
Tottakai kakun väliin jotain muuta; itse laitan kakun monenlaista, mutta aika takuuvarma kaikille mieleinen on aina ollut kermavaahto (sokeroitu), mascarpone + mansikka tai vadelma.
tuo vaniljakreemijauhe pienenä määränä pursotuskermassa on hyvä, koska se jämäköittää vaahtoa juuri sopivasto, jolloin pursotusjälkin on täydellisen terävä ja hyvä (ja kun tylla on vielä terästylla, saa todella näyttävän pursotusjäljen, joka kestää sen tarjoiluajan yhtä hyvännäköisenä). Ilman sitä ei varsinkaan oikeasta kermasta tule koskaan yhtä kaunis jälki. vaikka saa siitäkin hyvän.
Minusta ennemmin se pieni määrä vaniljakreemijauhetta (=ei maistu läpi) kuin RAHKAA; joka tosiaan maistuu läpi. Minä en siitä rahkan mausta kakussa pidä. Mascarpone tietenkin menettelisi, mutta minusta kermavaahtokuopputuksen nyt ei kuulu maistua muulle kuin kermavaahdolle :) Ja sitä mascarponea on usein omissa kakuissa jo välissä.
Makuun noin vähäinen määrä vkreemin määrä ei vaikuta lainkaan.
Flora Vispit ynnä muut pitäisi kieltää lailla, ne on jotain niin kamalaa ja niin kaukana kermasta, ettei tosikaan.
Vispikermasta tulee myös kauniit pursotukset. Joskus laitan vispikerman joukkoon vaniljakreemijauhetta, joskus en.
Mä hinnoittelen aika kovan hinnan, koska mä tosiaan teen sellaisia kakkuja, että ei hävetä niitä myydä :) Eli pohjata lähtien kaikki on tehty kunnolla, koristeisiinkin aikaa voi mennä tunteja (marsipaani/sokerimassa/Omar-toffee jne, jotka maalaan ja viimeisten tomu- ja kimalleväreillä). Poikkeuksetta kakun tilaajat ovat olleet mielettömän tyytyväisiä, ja kun ovat jatkossakin tilanneet ja kertoneet muille, niin tiedän onnistuneeni.
ja kun kuitenkin asenteeni on, että maku on ulkonäkö tärkeämpää, eli siihen satsaan tietenkin.
8 - 10 munan kakku (tai pellilile tehtynä 12 munan) maksaa minulta tilattuna 40 euroa. Maksan siis tietenkin itse aineet ja kaikki, tekopalkkaahan tuossa jää sellainen 20 - 25 euroa per kakku.
Mä hinnoittelen aika kovan hinnan, koska mä tosiaan teen sellaisia kakkuja, että ei hävetä niitä myydä :) Eli pohjata lähtien kaikki on tehty kunnolla, koristeisiinkin aikaa voi mennä tunteja (marsipaani/sokerimassa/Omar-toffee jne, jotka maalaan ja viimeisten tomu- ja kimalleväreillä). Poikkeuksetta kakun tilaajat ovat olleet mielettömän tyytyväisiä, ja kun ovat jatkossakin tilanneet ja kertoneet muille, niin tiedän onnistuneeni.
ja kun kuitenkin asenteeni on, että maku on ulkonäkö tärkeämpää, eli siihen satsaan tietenkin.
8 - 10 munan kakku (tai pellilile tehtynä 12 munan) maksaa minulta tilattuna 40 euroa. Maksan siis tietenkin itse aineet ja kaikki, tekopalkkaahan tuossa jää sellainen 20 - 25 euroa per kakku.
Ja tekopalkkaa pyydän 20€/kakku. Viimeisimpänä olen innostunut maalaamaan kakkukuvia. Yhteen menee aikaa kaksikin tuntia... Mietin vaan nostaisiko hintaa, koska aikaa yhteen kakkuun kuluu tunteja!
Flora Vispit ynnä muut pitäisi kieltää lailla, ne on jotain niin kamalaa ja niin kaukana kermasta, ettei tosikaan.
Vispikermasta tulee myös kauniit pursotukset. Joskus laitan vispikerman joukkoon vaniljakreemijauhetta, joskus en.
Ja tiedoksi, jos rahkaa käyttää, niin kannattaa valita sekin maun mukaan. Joo, kyllä rahkat maistuvat erilaisilta. Esimerkiksi Pirkka -rahka on lähes syömäkelvotonta! (Mikä on hassua, koska muuten melkein kaikki Pirkka-tuotteet on tosi hyviä :O)
Eikä sitä tosiaankaan läväytetä kahta desiä kahta desiä kermaa kohden. Vain sen verran että koostumus jämäköityy. Tuolloin se ei todellakaan paista sieltä se maku, ainoastaan antaa hiukan raikkaamman vihahteen, joka sopii tosi hyvin marjojen ja hedelmien kanssa kakkuun.
-4
Eihän tuossa jää tuntipalkaksi juuri mitään.
Laskepa huviksesi tuntiliksasi. Ota myös huomioon se että ostat tarvikkeet ja sekin vie aikaa, lisäksi menee sähköä, papereita, pakkausmateriaalia.
Nosta hintaa. Kyllä tuolla hinnalla ostajia löytyy mutta jos tuotteesi ovat hyviä ollaan niistä valmiita maksamaan enemmänkin.
Minulta irtoaa 8 munan kakku 50-80 eurolla riippuen työmäärästä.
mutta ensinnäkin, olen kotiäiti, ja tuossa on vähintään puolet leipomiseniloa :)
Ja toisakseen myyn paljon tuttaville, joten en halua pyytää heiltä sitä "viimeistä" hikirajalle vedettyä hintaa. Tuolla hinnalla teen hyvällä mielellä, usein kun on tilattu kaksi tai kolmekin kakkua, niin melkein samalla vaivalla ja samassa ajassa tekee ne kolme kakkua kuin vain yhden. Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan; silloin joku 120 - 140 euroa on minusta ihan jees hinta.
kolmanneksi teen usein koristeita liukuhihnalta, tyyliin kymmeniä liljoja/ruusuja, ja jonkun kakun saan siis tehtyä varastossa olevilla koristeilla, jolloin ei tartte ajatelle, että tein koristeita yhtä kakkua varten neljä tuntia. Siinä neljässä tunnissa voi olla viiden kakun koristeet, jos ne on peruskukkalinjaa.
Jos leivon koko juhlatarjoilun, hinnoittelen toki eri tavalla sitten.
Otan itse hintaa 8 munan kakusta n. 80-90e ja kukaan ei ole vielä pitänyt kalliina. Jokainea kakku on uniikki ja aikaa jo pelkkin koristeisiin menee vähintään 10 tuntia. ainekset kakkuun maksavat n. 30e. Kun kakun kuorruttaa esim. marsipaanilla, sitä tarvitaan kolme pötköä, joten se jo pelkästään maksaa 10 e. Mousset sisällä, pari prk tuorejuustoa, 4 prk kermaa, 2 levya suklaata, 1/5 litraa vadelmia, 1 prk vaniljakastiketta jne. En kuuna päivänä myisi kakkuani 40 e!!!
Mä käytän samaa. Tai no, nykyään en juurikaan laita Flora Vispin sekaan mitään. Sillä tulee kaunein pursostus.