APUA! Miten perustelen espanjalaiselle miehelle,
ettei anoppi ole perheenjäsen? Ja että meidän perhe tulee ensin, sitten vasta anoppi ja muu suku.
Kommentit (21)
Eihan tuo mikaan yleinen totuus edes ole, joka perheessa on eri nakokulmia tuohon(kin) asiaan, ja lisaksi eri kulttuurien nakemys tuosta(kin) asiasta on hyvin erilainen. Et voi sanoa muuta kuin etta _sinusta_ asia on noin, ja etta yhteiselama kaltaisesi kanssa voi olla vaikeaa ellei mahdotonta, jos oma nakemys eroaa kovasti sinun nakemuyksestasi (jos et siis ole valmis asiassa yhtaan joustamaan).
miehen näkemyksen ja kuvittelet, että sinä olet oikeassa? Ei sinun tapasi ole sen oikeampi kuin miehenkään.
Siis miten niin anoppi ei ole perheenjäsen? Siis kyllähän voit olla pitämättä anopistasi, mutta olisi aika erikoista väittää, ettei tämä ole edes perheenjäsen. Mitä se on tehnyt?
Siis miten niin anoppi ei ole perheenjäsen? Siis kyllähän voit olla pitämättä anopistasi, mutta olisi aika erikoista väittää, ettei tämä ole edes perheenjäsen. Mitä se on tehnyt?
Ketkä täällä oikein vastailee?? Minä suomalaisena olen oppinut siihen että perhe on se, johon muutetaan aikuisena. Eli puoliso ja lapset. Muut ovat SUKULAISIA.
terveisin ap
Ketkä täällä oikein vastailee?? Minä suomalaisena olen oppinut siihen että perhe on se, johon muutetaan aikuisena. Eli puoliso ja lapset. Muut ovat SUKULAISIA.
terveisin ap
kuuluvat perheeseen. Oma mieheni on maasta, jossa serkkukin on sama kuin veli.
Mulle suomalaisena perheenjäsenet ovat mieheni ja lapseni lisäksi vanhempani ja sisarukseni. Mieheni mielestä myös joten näin on anoppikin.
Ja ehdottomasti äitienpäivänä on tarkoitus muistaa ÄITEJÄ, eli sekä minua, että omaa äitiäni että anoppia.
Mulle suomalaisena perheenjäsenet ovat mieheni ja lapseni lisäksi vanhempani ja sisarukseni. Mieheni mielestä myös joten näin on anoppikin.
Musta mun lapsuudenperheeni ei ole enää mun perhettäni, ja koska elän sinkkuna ei mulla ole perhettä tällä hetkellä lainkaan.
Mammojen mielestä anoppi onkin perhettä. :D
Terveisin libanonilaisen vaimo
Mutta se hyvä puoli on että perhe tulee aina ensin ja minäkin siihen kuulun
Kyllä minä lasken siskon perheenkin meidän perheeseen ja anopit ja apet? Siskon kanssa on adoptoitu naapurissa asuva aikuinen serkkukin pikkusiskoksi kun sillä ei ole oikeita siskoja ja meitä on vain kaksi siskosta. Serkun lapset tulee hoidettua samalla kun omat jos on tarvis.
Ketkä täällä oikein vastailee?? Minä suomalaisena olen oppinut siihen että perhe on se, johon muutetaan aikuisena. Eli puoliso ja lapset. Muut ovat SUKULAISIA. terveisin ap
olet naimisiin mentyasi aidillesi ja isallesi vain sukulainen? Kun omat lapsesi menevat naimisiin sinustakin tulee heille vain sukulainen jota ei niin tarvitse ottaa huomioon. Laitas nyt mietintahattu paahan.
terveisin ap
Mita valia silla on sanooko miehesi aitinsa olevan osa perhetta tai sukulainen. Sehan on vain sana ja sanoilla on erimerkityksia eri kulttuureissa. Vaikka anoppi onkin osa perhettanne, niin mita silla on valia , tuskin han kuitenkaan samassa taloudessa kanssanne asuu (tai saattaahan han vaikka asuakin:)
Relaa kuitenkin vahan, jos meinaat erikulttuurista tulevan miehen kanssa olla parisuhteessa, niin kannattaa hermostua vaan niista oikeesti tarkeista asioista .
Tsemppia teille .
Missä on sinun perheesi kun lapsesi aikuistuvat ja lentävät pesästä? Lakkaavatko he olemasta sinulle perhettä kun perustavat "oman" perheen lapsia saatuaan? Sinäkin olet luultavimmin joskus jonkun anoppi, ja omalla logiikallasi perheetön ;)
lasken perheeseen kuuluvaksi myös anopin ja apen, samoin meidän kummankin sisarukset ja heidän perheensä. ja ihan suomalainen oon.
En kuitenkaan lähtisi vääntämään tuosta kättä, saatte vain ikuisen riidan aikaiseksi. Miten anopin kuuluminen perheeseenne haittaa käytännössä elämäänne?
Älä tee tuosta periaatekysymystä (Anoppi ei kuulu perheeseen. Kuuluupas. Eipäs kuulu.) vaan lähesty asiaa käytännöllisesti. Jos kyläilyt anoppilassa tuntuvat raskailta, ehdota miehellesi jotain kivaa viikonloppureissua kyläilyn puolivälissä (oletan, että vietätte lomilla 2-4 viikkoa anoppilassa, kuten me). Tai jos anoppi passaa poikaansa jatkuvasti, pyydä miestäsi huolehtimaan enemmän itsestään. Tai jos soittelee koko ajan, sopikaa käytännöstä - skype päällä vain ma, ke ja pe tms.
Jos kerrot, kuinka anoppi haittaa elämää niin voin auttaa ideoimaan ratkaisuja :)
tätä samaa mieltä kuin alla lainauksessa.
Ja olen sentään 46v.
minun, mieheni ja lastemme lisäksi myös molempien meidän vanhemmat ja sisarukset perheineen.
Ihan suomalainen oon.
Tunnen myös sympatioita serkkujani ja heidän perheitään kohtaan puhumattakaan sedistäni ja tädeistäni!
Ja mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä tärkeämmäksi olen alkanut tuntea oman sukuni... hassua. Jopa sukukokoukset kiinostavat nykyään. Olen varmaan mielestäsi toooosii omituinen?
koska hänen kulttuurinsa on toinen.