Mitä olette mieltä tästä?
Minulle ja miehelleni on tulossa esikoinen, jonka laskettu aika on 1.6. Olemme mieheni kanssa alustavasti jo suunnitelleet ristiäisiä ja kummatkin olemme innoissamme.
Mutta kun isoveljen avovaimo kuuli edes sanan ristiäiset, hän päätti viettää heidän oman lapsensa 1vuotis synttärit + nimenanto juhlat samassa!! Minun äitini kuullen puhuu ettei tekisi kuin kakun juhliin, mutta on suunnitellut jo erilliset lahjapöydät ja pyytänyt minua ostamaan jotain muuta kuin sormuksen heidän lapselleen!!
Suoraan sanoen MITÄ HELV******?! Ensinnäkin, itse en koskaan kehtaisi vieraille ruveta lahjoista paasaamaan, toiseksi en tunkisi synttäreitä toisen lapsen ristiäisiin, koska ristäisiäkin vietetään vain kerran eläissään, synttäreitä taas joka vuosi, ja itse en alkaisi toiselle puhumaan tarjoiluista, lahjapöydistä ym.
Tähän asiaan en suostunut alunperinkään, en tiedä mistä ja miten tämä nainen on saanut tuon ajatuksen että mekin olevinaan haluaisimme tuollaiset pirskeet?! Ämmä on jotenkin päättänyt että minä en pysty imettämään, enkä osaisi vissiin järjestää ristiäisiäkään.
Eilen tämä oma äitini oli asiasta puhunut heille, ettei ristiäisiin sovi sekoittaa oikeasti mitään muita juhlia, niin akka oli tokaissut "noh, siivotkoot sitten omat jälkensä"!? Totta hitossa itse suunnittelemme, järjestämme ja siivoamme juhlat/+paikan, emmekä pistä ketään muita siivoamaan!
Tämä nainen siis saa hermoni aivan riekaileiksi, koska tässä ei tosiaan ole kaikki, miten jaksaa aina ärsyttää. Kamala pätemisen tarve ja asiat pitää AINA tehdä hänen ehdoillaan. Ja jos ei näin käy, niin alkaa uhkailemaan/kiristämään riippuen asiasta.
Itse en ole IKINÄ pitänyt tästä ihmisestä, isoveljeni petti ja jätti edellisen tyttöystävänsä tämän akan takia. Ja ajatuksesta en pitänyt. Edellinen oli maailman ihanin ihminen, ja tulimme todella läheisiksi. Ja tämä taas on kuin suoraan helvetistä tullut. ARGH!!
Huokaus... muilla suvussa tällaisia? Ei enää jaksais kiinnostaa kun rvk 37 ja hirvittävästi muuta vaivaa...
Kommentit (5)
Niin ja nämä ihmiset eivät kuulu kirkkoon enää. Akka on eronnut aikoja sitten, mutta veljeni piti erota heti kun akka niin vaati. Eli silloin suunnilleen kun alkoivat seurustelemaan. Joten lapsikaan ei tietenkään kuulu kirkkoon.
Meidän suku katsoo tämän pahalla, ja kaikki vanhemmat polvet puhuvatkin heistä "pakanoina".
Veljen avovaimolle tuntuu kuitenkin edelleen olevan hirvittävän tärkeitä nuo kummit ja kaikki muut kirkolliset asiat mitkä lapseen liittyy. Ottivat minutkin "leikisti kummiksi", mutten ole ottanut sitä mitenkään vakavasti. He ottavat. Ja luulevat nyt olevansa meidän lapsen kummeja, koska voivat leikisti olla perhekummeja!
Voi PERK******
Ristiäiset todellakin ovat ainutlaatuinen juhla. Mistä ihmeestä se edes tollaisen idean sai päähänsä? Outo on...
En siis näytä inhoani näille ihmisille, jos näemme niin koitan olla normaalisti enkä puhu liikoja. Enkä ole veljelleni asiasta kertonut. Ei meidän äitikään liiemmin arvosta tätä ihmistä, koska jokin aika sitten aloitti sellaisen sodan minun ja mieheni auton takia, että meinasi välit pistää veljeltä ja minulta poikki. Sanoi etten koskaan tulisi veljeäni ja veljentyttöä näkemään ja haukkunut on huoraksi ym... Ja minun olisi pitänyt olevinaan pyytää anteeksi!?
Mä oon niin puhki tämän ihmisen kanssa, kun on alusta asti että kaikki menee hänen ehdoillaan, ja kaikki tehdään miten akka itse käskee ja päättää, pakko päteä joka ikiseen asiaan mitä maan päällä on ja jos mikään näistä ei mene oikein, niin alkaa uhkailemaan. Ei se ole oikein mun mielestä että itse kiristelen hampaita kun en jaksa kiinnostua tappelemaan, ja hän saa tehdä miten huvittaa.
Akka on myös käskenyt puhumaan asiat hänelle suoraan, ja sanonut ettei suutu vaikka ilkeästikkin sanoo koska ei muuten ymmärrä lopettaa. Mutta kerran kun olen näin tehnyt, niin suuttuihan siitä. Alkoi taas uhkailemaan.
Tulee muuten aika nopeasti sellainen olo, että olet myös itse todella kitkerä, pahansuopa ja juoruileva ämmä, sori vaan. Kamalaa valitusta ja ylimielisyyttä "mua ei niiden kummijutut paljo hetkauttanu". Käytätä paljon energiaa heidän elämänsä ruotimiseen ja arvosteluun. Onneksi olet itse huomattavasti parempi ihminen, äiti ja kummi ja miehesikin valitsit paremmin kuin veli vaimonsa.
tuollaisen naisen kommenttien valua yltäsi kuin vesi hanhen selästä.
Koita sitten itse käyttäytyä vähemmän halveksivasti, kyse on kuitenkin veljesi mielitietystä. Loukkaat veljeäsi inhoamalla sitä mikä on hänelle rakasta.
Ole sinä se aikuisempi nainen teistä kahdesta ja pysyttele asiallisena nenää nyrpistelemättä.