Jos avaan talletustilin Ruotsissa, jossakin pankissa niin saako verottaja Suomessa tietää siitä?
Kommentit (38)
Olisit varmaan innoissasi jos isoisäsi olisi ajatellut näin ja saisit perinnöksi nykyrahassa kokonaiset 50 senttiä papan ikänsä tekemästä työstä säästämistä rahoista. Oletko kännissä? No ei mikään ihme ottaen huomioon että tämä on suomi.
sanottiin ennen. Ei juma, mistä näitä asuntovarallisuusidiootteja sikiää?
ei ole järkeä avata tiliä ruotsissa.
Ei tasan näy mitkää tavalliset käyttö- tai säästötilit missään verotuksessa. Mitä tarkoitat "talletustilillä"?
Ei tasan näy mitkää tavalliset käyttö- tai säästötilit missään verotuksessa. Mitä tarkoitat "talletustilillä"?
ei verolomakkeissa tilin saldoja näy
UBS tilillä korko oli viime vuonna 3,3% ja mitään veroa ei siis tietenkään Sveitsin pankit peri toisin kuin suomiläävät. Kulut 67e/vuosi. Pankkisalaisuus on noilla ehdoton eli varallisuus ei näy suomen verottajalle tai muillekaan asiaankuulumattomille. Korko ei siis sinänsä ole häävi, mutta hakkaa inflaation kun veroa ei mene ja on pääoma on auringonvarmassa suojassa. UBS ei mene nurin jossei nyt sitten espanja, italia ja jenkit kaikki lennä tuulettimeen samanaikaisesti. Ja jos lentää, niin rahalla tai asseteilla ei ole arvoa siinä vaiheessa missään tapauksessa, HK:n sininen maksaisi varmaan tonnin yms. (keskuspankkivetoisilla pelastustoimilla menetetään ilman muuta hintavakaus)
ihan paria tonnia ei kannata kiikuttaa Sveitsiin asti, jos pelkästään kuluja talletuksesta tulee 67 euroa vuodessa. Talletus hupenee vuosien mittaan, jos se ei ole tarpeeksi suuri. Eikä ihan halpoja ole Sveitsin lennotkaan:) Mutta ihan mielenkiintoinen vaihtoehto tämäkin.
Siellä on yhtä höllät pankkisalaisuussäädökset kuin Suomessa. Suosittelen Liechtensteinia, Luxemburgia tai Sveitsiä.
Ei verottajalla ole automaattisesti oikeutta pankkitietoihin ja miksi sitä kiinnostaisi sinun parin tonnin säästötili?
todella vaikea avata tiliä ruotsissa, vaativat yleensä sikäläisen vastineen meidän henkilötunnuksille, en nyt muista millä nimellä se tunnus siellä on.
Joku muu maa olisi helpompi (ja muutenkin parempi) valinta.
Ei verottajalla ole automaattisesti oikeutta pankkitietoihin ja miksi sitä kiinnostaisi sinun parin tonnin säästötili?
Eikö säästö- tai talletustilit muka näy verotiedoissa?
Kyllä mulla tällä hetkellä ainakin näkyy verotiedoissa, että käyttötililläni on 4000€.
Eikö säästö- tai talletustilit muka näy verotiedoissa?
Kyllä mulla tällä hetkellä ainakin näkyy verotiedoissa, että käyttötililläni on 4000€.
Kertokaa mullekin.
Koska mun tiedot eivät näy enkä ole koskaan kuullut että kenenkään tilitiedot näkyisivät.
Eikö säästö- tai talletustilit muka näy verotiedoissa? Kyllä mulla tällä hetkellä ainakin näkyy verotiedoissa, että käyttötililläni on 4000€.
ole totta.
Ei ne missään näy. Ja entäs vaikka verottaja ne tietäiskin, ei Suomessa ole varallisuuveroa?
Koska mun tiedot eivät näy enkä ole koskaan kuullut että kenenkään tilitiedot näkyisivät.
Eikö säästö- tai talletustilit muka näy verotiedoissa? Kyllä mulla tällä hetkellä ainakin näkyy verotiedoissa, että käyttötililläni on 4000€.
Siinä vaiheessa fatta kysyy mikäs tili sulla on ja missä kun olet maksanut lähdeveroa.
pankki perii siitä talletuksestasi automaattisesti sen 28% lähdeveroa. Hajoa siihen suomalaistallettaja, kun korko muutenkin vain max 1%, ja inflaatio laukkaa virallisesti 3,4 %:ssa. Todellisen inflaation ollessa yli 10% useimmilla tavallisella ihmisillä...
Niin korosta joo, mutta mitään kovin ihmeellisiä korkoja ei saa rahoja tilillä makuuttamalla, joten sillä korosta perittävällä lähdeverolla ei ole ihan kauhean paljoa väliä, jos kyse on 2000 euron talletuksesta, kuten ap antoi ymmärtää. Kuitenkaan muidenkaan maiden perussäästö- tms. tilien korot ei ole niiiiin huikaisevia, että sillä pari tonnin talletuksen kohdalla olisi kauheasti väliä. Tämä kuitenkin on toissijaista, koska ap:n kysymyksestä sai sen kuvan, että hän ajatteli verottajan syövän jonkun prosentin pääomasta ja halusi sen vuoksi tallettaa rahansa esim. Ruotsiin.