Alaselässä pistävä kipu, noidannuoliko? Miten sen saa pois?
Minulla on ollut alaselässä, siellä toisen pakaran alaosassa pistävä kipu, tai viiltävä, jo muutaman päivän. Miten sen saisi pois? On vaikea kävellä ja en pysty maata sillä kyljellä ja kääntyminen on vaikeaa sängyssä kun siihen kohtaan vihloo jos liikutan sitä kohtaa. Olen raskaana rv 36.
Onko jotain voimisteluliikettä tms millä sen saisi pois, jos joku luu on vaikka mennyt lukkoon tms?
Kommentit (4)
terveysasemalla pistetään yleensä injektiona relaksantteja mutta kun olet raskaana et niitä todennäköisesti saa jos tilanne ei ole todella paha. Lepoa kannattaa kokeilla ja ajoittain rauhallinen kävely. Itselläni oli tuo sama todella paha kipu, en pystynyt istumaan, makaamaan enkä seisomaan ilman kovaa kipua. Joten kaksi yötäkin meni melkein kävellessä taloa ympäri hissukseen, ainoa mikä autto. Lopulta kipu laukesi, kesti n. 4päivää kovin kipu.
mutta koska sulla on iso maha tiellä niin aika vaikeata se on. Minun korvaan ei kuulosta noidannuolelta vaan iskiakselta. (Joka mulla on melkein ainainen vieras.) Iskiashermo on puristuksissa.
Nuku jalka koukussa ja tyyny jalan alla, siis sellainen iso ja paksu tyyny tai täkki.
Jos pystyt, nosta jalka vaikka sohvan selkänojalle ja koita varovasti venyä varpaita kohti. Toinen konsti on roikkua vaikka lasten kiipeilytelineellä ja kolmas köyristellä selkää lattialla eli leikkiä kissaa. Hiero nyrkilläsi sitä vihlovaa kohtaa ja ristiselkää.
Olisikohan se sitten se iskias? Lääkärissä en ole käynyt kun se alkoi vasta viime tiistaina eikä kipu ole päivällä niin paha että itkettäisi, mutta öisin sängyssä kääntyminen on kyllä tuskaa.
Minä yritän venytellä ja hieroa sitä kohtaa ja pyydän miestäkin hieromaan. Ehkä se tästä, jos ei viikonloppuna lähde pois niin käyn alkuviikosta lääkärissä!
Kiitos! :)
t. ap
Mun kahdella kaverilla oli raskauden loppuaikana iskiashermo niin ärtynyt, että joutuivat kävelemään loppuraskauden kävelykepin kanssa. Kun lapsi oli syntynyt, kivut tietty hävisivät. Voisko sulla olla sama?