Mitä se kertoo minusta, että ihan oikeasti vihaan
Martina Aitolehden luomaa kuvaa omasta äitiydestään? En siis halua käydä häntä haukkumaan, vaan mua kiinnostaa, mikä siinä ottaa mua niin älyttömästi hermoon ja paheksun hänen toimintaansa niin kovasti? Luen säännöllisesti hänen blogiaan ja aina ihan raivon vallassa poistun sivuilta.
Kommentit (8)
martinan kanssa ja se varmaan ärsyttää. monesti tutummatkin ihmiset ja heidän toimensa ärsyttävät, jos ne poikkeavat normeista. Eihän se martina mikään mallikansalainen ole, harvahan meistä on, mutta osa ei toitota omista tekemisistään jatkuvasti julkisesti.
psykoanalyyttisen teorian mukaan se kertoo siitä, että sinussa itsessäsi on kaikki sama, samat toiveet, samat ajatukset kuin Martinassa. Mutta et haluaisi olla sellainen missään nimessä,siksi työnnät ne kauas tietoisuudestasi.
Martinan blogi tuo nämä ajatuksesi tietoisuuteesi, etkä haluaisi, ja siksi reagoit noin.
Vertaa: minua ei Martina liikauta pätkääkään, ei herätä mitään tunnetta. Eli minä en toivo niitä samoja asioita.
Minulla on omat närää aiheuttavat aiheeni, jotka eivät ehkä sinua liikauta mitenkään.
itsesi. Sen osan, jonka kiellät. Siksi sua raivostuttaa lukea, kun joku ilmaisee asiat.
En ymmärrä lainkaan, miksi luet tekstiä, joka sinua kiusaa.
En ole lukenut ensimmäistäkään Martinan juttua, saati televisiosta katselleu.
Minulle ei ole mitään merkitystä, millaisia kommentteja hän suoltaa.
Se ei muuten ole mitenkään harvinaista sillä Martinahan on itse asiassa samanlainen kuin 99 prossaa palstalaisista:
- ulkonäkökeskeinen
- materialistinen
- vähän tai ei lainkaan koulutettu
- laskuja rästissä, luottaa siihen että "rahaa jostakin tulee" joten elää yli varojensa
- lapsestaan useimmiten piittaamaton
- vaihtaa miehensä "parempaan" heti kun tulee tilaisuus
- matkustelee paljon, pakkomielteenä maat (Kolumbia) joissa ei missään tapauksessa ole muita turisteja
- kirjoittaa blogeja joissa kertoo käyneensä vessassa ja menevänsä sinne kohta uudelleen ja luultavasti vielä illallakin käy
Hänen bloginsa KUULUU saada aikaan reaktioita, se on blogin ydintehtävä. Häntä paljon paremmat kirjoittajatkaan eivät siinä onnistu.