Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkeekö teidän vauvat unissaan?

Vierailija
05.05.2011 |

Meillä tyttö 6kk on viimeiset 3 kuukautta itkeskellyt tosi paljon unissaan. Siis 10-20 kertaa yössä siten, että siihen täytyy reagoida. Tutti suuhun, pyllylle taputtelua, kanniskelua yms. Silmät pysyy kiinni koko ajan ja tyttö ihan selvästi on unessa, mutta itkee. Joskus aamuisin käy niin, että en saa tyttöä enää millään rauhoittumaan, vaan mun on pakko lopulta hänet herättää. Ja bling, tyttö onkin ihan tyytyväinen.

Näkeekö vauva pahoja unia vai mistä tällainen?? Onko teillä muilla vastaavaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrankin hekotteli vartin verran unissaan yhtä soittoa. Tokkopa vauvallasi hätä on, kipuitku on asia erikseen, vauvan elämä vaan on haasteellista aikaa kun on paljon uusia asioita

Vierailija
2/10 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän likka myös itkeskelee välillä "unissaan", mutta olen kyllä tulkinnut sen niin että silloin havahtuu vähän hereille, mutta on vielä umpiväsy ja itkee siis unen keskeytymistä ja väsymystään. Itku lakkaa kun saa taas kunnolla unesta kiinni ja herää hyväntuulisena jokeltelemaan kun on nukkunut tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 13 kk. Aika usein päiväunillaan tai yöllä hän itkee lyhyesti. Jos käymme katsomassa, mitään erityistä ei ole. Tai joskus hän on kääntynyt toiseen suuntaan sängyssään. Tämä on varmasti aivan normaalia.

Vierailija
4/10 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö 6kk on viimeiset 3 kuukautta itkeskellyt tosi paljon unissaan. Siis 10-20 kertaa yössä siten, että siihen täytyy reagoida. Tutti suuhun, pyllylle taputtelua, kanniskelua yms. Silmät pysyy kiinni koko ajan ja tyttö ihan selvästi on unessa, mutta itkee. Joskus aamuisin käy niin, että en saa tyttöä enää millään rauhoittumaan, vaan mun on pakko lopulta hänet herättää. Ja bling, tyttö onkin ihan tyytyväinen.

Näkeekö vauva pahoja unia vai mistä tällainen?? Onko teillä muilla vastaavaa?

Nimittäin kuukeli laulaa kun haen juurikin samanlaiseen ongelmaan ratkaisua.

Eli meillä 4,5 kk tyttö on nyt varmaankin puolentoista kuukauden ajan hyvin usein öisin, varsinkin aamuöisin, alkanut huutaa ja itkeä. Olen sen usein tulkinnut kipuitkuksi mutta hyvin usein käy niin, että kun tyttö sitten lopulta herää, niin itku loppuu kuin seinään. Eikä levottomuus ja itku enää jatku.

Jos itku olisi kipuitkua, luulisi sen jatkuvan herätessäkin. Mutta jos se ei ole kipuitkua niin mitä se sitten on?

Joudun nykyään aika usein herättämään tytön, sillä itku ja huuto ei lopu millään muulla konstilla. Ei vaikka laittaisi rintaa suuhun, ei tutilla, ei kanniskelulla. Ja huuto ja karjunta voi tosiaan jatkua vaikka puolikin tuntia keskellä yötä. Tekee vain pahaa herättää toinen kun näkee, että herää kesken unien.

Allergiaa on epäilty, ilmavaivoja on epäilty, korvia on epäilty, kaikkea on epäilty. Ja huuto jatkuu vaan....

Esikoinen nukkui myös tosi levottomasti öisin mutta ikinä ei ollut mitään tällaista. Kipu oli selkeää kipuitkua, jos oli nälkä niin se lähti syömällä, tutti auttoi muihin levottomuuksiin.

Vierailija
5/10 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

epänormaalia, ettei toisia samanlaisia ole?

Vai niin normaalia, että kaikki vauvat tekee tällaista...? En muista esikoisen näin unissaan itkeskelleen, ainakaan näin säännöllisesti ja näin pitkän aikaa.

Vierailija
6/10 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää vauva, mutta olen monesti kuullut kun tirauttaa pienet itkut yöllä samalla kun kääntää kylkeään. Ei ihan joka yö, mutta aika usein kumminkin. Meillä niihin ei ole tarvinnut puuttua, rauhoittuu hyvin äkkiä itsekseen.

Vierailija
7/10 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on 6kk asti itkenyt unissaan vähintään kerran yössä ja kerran päiväunilla. Luulen että hän näkee painajaisia.

Vierailija
8/10 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

7kk tyttö, ei kuitenkaan noin usein. Joskus on sellaista surkeaa nyyhkytystä ja joskus ihan suoraa itkua. Häijyä tekee katsoa ja kyllähän siihen vähn on reagoitava, silittämällä tai jotain, en ainakaan itse voi vaan antaa toisen itseä ilman lohdutusta.

Kai se painajaisista johtuu, kun sitten myös loppuu itku yhtä nopeaan kuin alkoikin.

Vierailija
9/10 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisella on aina ollut varsin vilkas yöelämä :D

Noin 4kk ikäisestä asti on nauranut, itkenyt ja höpöttänyt unissaan. Ikää nyt 8v ja edelleen sama meno jatkuu. Selittää välillä pitkät tarinat umpiunessa. Välillä itkee, välillä laulaa. Joskus on myös kävellyt unissaan. 2-3-vuotiaana sai aika pahojakin yöllisiä kauhukohtauksia, eikä meinannut ees herätä millään. Vissiin vähän vilkas mielikuvitus tai jotain...

Sama tyttö myös saattaa joskus nukkua silmät auki. Oikeasti mikään ei oo karmaisevampaa kuin vilkaista vauvan vaunuihin ja vauva on silmät auki aivan liikkumatta paikallaan... Närkästyi kovin, kun meninkin herättämään...

Tyttö itse ei ikinä muista mitään yöllisistä touhuistaan.

Vierailija
10/10 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi