En ole raskaana, olen lihava.
Ylimääräiset kilot kertyneet keskivartaloon ja pari kertaa nyt keväällä ihan tuntemattomat ihmiset ovat kyselleet, koska pienokainen syntyy. Nämä ihmiset ovat olleet täysin vilpittömiä ja hyvässä uskossa, mikä tekee tilanteesta entistä kiusallisemman, kun ei tiedä miten vastaisi. Eikä minulla ole mitään pientä vauvaakaan, ei johdu entisestä raskaudesta. Olen vain lihonut.
Paino on pudonnut nyt 4kg ja yritän tehdä vatsalihasliikkeitä ym. mutta pyykkilautavatsaa ei hankita hetkessä. Ja ulkona pitäisi kehdata liikkua. Onko kenelläkään muulla tätä ongelmaa?
Kommentit (5)
Sitten aloin käymään salilla, lenkillä ja uimassa ja muutin ruokavaliota. Sain 27 kiloa pois ja litteän vatsan n. kuukaudessa. Nyt 7 vuotta myöhemmin olen raskaana ja ennen raskautta noiden lisäksi harrastin myös kickboxingia. Nyt odotan innolla että pääsen synnytyksen jäleen taas kuntoilemaan.
Mulla sama ongelma. Tosin mahani muotoutui tällaiseksi raskaana ollessani, mutta ei ole hävinnyt mihinkään synnytyksen jälkeen. Aikaisemmin mahani oli erinäköinen, ja nyt hieman ahdistaa se, että ylävatsa on kova ja iso, kun taas alavatsassa on vain "pieni tyhjä reppu". Vaatteet päällä mä näytän erehdyttävästi siltä kuin olisin kuudennella kuulla raskaana. Olen saanut osakseni uteliaita katseita mahan suuntaan, mutta kukaan ei ole suoraan kysynyt olenko raskaana. Sellaisia vihjailuja on siihen suuntaan ollut, että joku on kysynyt aiommeko hankkia lisää lapsia. Kiusallista todellakin, koska oikeasti haluaisin olla raskaana, mutta se ei ole tällä hetkellä mahdollista.
Kiitos ryhtivinkistä. Olen myös yrittänyt pitää väljempiä paitoja/takkeja.
Pari päivää sitten bussipysäkillä juttelin erään ihmisen kanssa niitä näitä ja sitten hän kysäisi, joko vauvan sukupuoli on tiedossa. En vastannut mitään, menin ihan lukkoon ja kävelin tieheni :/ Huh, mitä tuollaiseen voi vastata, kun tilanne on noin nolo molemmille?! Harvemmin ko. henkilöön törmään onneksi.
noloa nimenomaan sille kysyjälle! Kyllä pitäis aika pitkä maha olla että kehtaisin mennä kysymään. sellanen 8kk paksu. Mitä ihmiset oikeen kelaa kun ne tekee tollasia johtopäätöksiä. Esitä vaan kuule tyhmää että mikä vauva missä? järkyttävää! argh! Siis tää on mun maha täynnä ruokaa, ei sikiötä!
Lysyssä,hartiat eteenpäin kääntyneenä kulkeminen saa hoikankin vatsan pömppäämään. Pyöyäytä hartiat taakse, korjaa selkäranka suoraksi,rinta rottingille, vatsa sisään ja avot.
Muistathan että selän lihakset tukevat vatsaa ja toisinpäin. Eli pelkkien vatsalihasten tekeminen ei riitä.