Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttofirma laskuttaa 400e ja ep10pv kuluttua. Olen työtön, en saa mitenkään kerralla maksettua.

Vierailija
05.05.2011 |

Saakohan asiaa soviteltua?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää... Kuinkahan suuressa lukaalissa mahdat oikein asua, jos on niin paljon huonekaluja ettet pysty niitä ilman muuttofirmaa muuttamaan? Siis köyhä yksinasuva käyttää muuttofirmaa, salli mun nauraa! Ja jos kerran laskun suuruus on ollut tiedossa, niin mitä valitat?

Mä olen muuttanut seitsemän kertaa, ja näin:

-lapsuudenkodista opiskelupaikkakunnalle Turkuun solukämppään: minä, äiti, täti ja tädin mies ajoimme peräkärryn kanssa 400 km toiselle paikkakunnalle sängyn, työpöydän, tuolin, pienen kirjahyllyn ja irtotavaran (astioita, vaatteita, levyjä, kirjoja) kanssa.

- solukämpästä yksiöön: kaverin poikakaverin kaverilla oli auto ja peräkärry, kamat peräkärryyn ja menoksi. Muuttoapuna yhteensä 3 henkilöä.

- yksiöstä poikakaverin kanssa kaksioon: muuttomatkaa oli alle 500 metriä, joten kannoimme kaiken käsin. Siis sängyt, hyllyt sun muut. Poikakaveri asui 1,5km päässä, hän lainasi kaveriltaan tavallista henkilöautoa ja teki kolme keikkaa, jotta sai kaikki tavaransa muutettua.

- muutto avokin kanssa Turusta kaksiosta Helsinkiin kaksioon: muuttofirma. Muutto tuli duunikuvioiden takia vuodenvaihteeseen, eikä saatu sillä hätää jengiä kiinni, joten palkattiin muuttofirma, johon oli varaa, ja lasku maksettiin ajallaan.

- muutto avokin kanssa vuokrakaksiosta omistus-kolmioon Helsingissä: muuttofirma, oli varaa maksaa

- muutto yksin (tuli ero) kolmiosta yksiöön: ystävälläni oli pakettiauto, hän, ex-mieheni ja eräs duunikaverini olivat auttamassa muutossa

- muutto yksiöstä nykyisen aviomieheni kanssa yhteen: mies lainasi duunikaverinsa autoa, jossa on peräkärrykoukku, sekä peräkärryä. Kaksi keikkaa tehtiin, jotta saatiin tavarani muutettua täällä Hgin sisällä toiseen asuntoon.

MIHIN SÄ sitä muuttofirmaa olet tarvinnut?

Sulla oli auttamassa äiti, täti ja tädin mies, poikaystävä, avokki, ystävä, aviomies, exä. Ap:llä ei ollut näitä apujoukkoja. Tällaisiakin ihmisiä on.

Että hyvää päivää vaan sinullekin :-)

Vierailija
22/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy myös kaikenlaisia mies + pakettiauto ilmoituksia, joissa siis pakun omistajat vuokraavat autoa ja itseään, minä siis käytin tällaista. Kaksi tuntia maksoi viiskymppiä ja tuo "muuttomies" ja poikaystävä kantoivat painavat jutut.

Jälkiviisautta toki sun tilanteessa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä tajua, että se on joku ihminen, perhe, joka odottelee siellä rahojaan! Ei se meitäkään naurata, kun munkin miehelle ihmiset jättää laskunsa maksamatta tai maksaa, kun viitsivät. Meillä on omat laskut maksettavana ja ruuat ostettavana. Se on vissiin täysin mahdotonta tajuta, että sillä muuttoyrittäjällä olisi tarvetta sille rahalle... ehkä sielläkin työntekijät odottelee palkkojaan, jotta saavat ruokaa pöytään. Ei se yksi tee mitään, mutta kun niitä on aina vaan enemmän, jotka ei tajua itsekkyydessään mitään.

Ap, olisit jättänyt muuttamatta, jos et oikeasti keksi muuta kuin muuttofirman auttamaan ja ei ole rahaa siihen.

Sossu maksaa kyllä muuttoja, mieluiten toiselle paikkakunnalle. Itseasiassa sossu oikein toivoo näitten tuettaviensa muuttoja ja siellähän on yleinen ohje, että pois vaan kunnasta/kaupungista, jos pientäkin toivetta on siihen suuntaan. Sitten takaisin ei saa ottaa vaan laitetaan mustalle listalle ainakin kaupungin asunnoista, ettei tule takaisin elätiksi.

Vierailija
24/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuja ei ole eikä ketään apujoukkoja,joten oli pakko ratkaisu. Toki maksan laskun, mutta yritänkin saada sovittus edes 2 erään sen.

Olisiko ollut fiksua sopia tuo maksu ETUKÄTEEN kahteen erään?

Vierailija
25/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työtön ainakaan työn perässä joudu muuttamaan... Vai menikö vuokrakämppä alta maksamattomien vuokrien takia?

Vierailija
26/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai muuttomiehiä useammankin ja pakettiauton, ja lasku jäi alle sataseen.

Se joka muutti kymmenen kummin kaiman serkun avulla menee nyt pois tästä ketjusta kun ei ymmärrä että kaikilla ei ole auttajia lähellä, vaan apu on ostettava.

Vierailija
27/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työtön ainakaan työn perässä joudu muuttamaan... Vai menikö vuokrakämppä alta maksamattomien vuokrien takia?

Vierailija
28/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai eikö työttömät saa muuttaa?

KUN OLET NOIN PERSEAUKINEN.

Vierailija
29/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kai sitä silti voi itse esim. pakata, vaikka kantoapua tarvitsisikin.

Vierailija
30/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syöpäpotilas, työelämässä silti. Lääkkeistä seurasi osteoporoosi kolmikymppisenä.

Oletko koskaan kokeillut kävellä kadulla julkisella paikalla niin, ettei jalka nouse suojatien jälkeen katukivetykselle ja kaadut kaikkien nähden? Tai kun jääkaappi on tyhjä, ajattelet että ehkä huomenna jaksat käydä kaupassa?

Kaikilla ei ole niitä ihania kavereita ja sukua jelppimässä. "Mistä tunnet sä ystävän" -kappale oli minusta aikoinaan imelä. Mutta on siinä joku totuuden siemenkin.

Itse olen muuttanut perheen kanssa jo 3 kertaa, eikä kertaakaan olla käytetty muuttofirmoja. Itse kantamalla on muutettu.

Vierailija
31/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syöpäpotilas, työelämässä silti. Lääkkeistä seurasi osteoporoosi kolmikymppisenä.

Oletko koskaan kokeillut kävellä kadulla julkisella paikalla niin, ettei jalka nouse suojatien jälkeen katukivetykselle ja kaadut kaikkien nähden? Tai kun jääkaappi on tyhjä, ajattelet että ehkä huomenna jaksat käydä kaupassa?

Kaikilla ei ole niitä ihania kavereita ja sukua jelppimässä. "Mistä tunnet sä ystävän" -kappale oli minusta aikoinaan imelä. Mutta on siinä joku totuuden siemenkin.

Itse olen muuttanut perheen kanssa jo 3 kertaa, eikä kertaakaan olla käytetty muuttofirmoja. Itse kantamalla on muutettu.

Vierailija
32/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia sovittu nyt muuttofirman kanssa, heille sopi mainiosti maksu 2 erässä. Olen käyttänyt samaa firmaa joskus aiemminkin. Ja, minulla on omien tavaroideni lisäksi myös 2 lapseni tavarat ja lelut. Eikä tosiaan apua saatavilla. Mutta, kiitos mielenkiintoisesta keskustelusta.

Vierailija
33/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa johon palsta ei voi mitenkään vaikuttaa. Kuten ei voinutkaan, varmaan huomasit itse. Eli alunperinkin asioit suoraan muuttofirman kanssa etkä höperöi muuta.

Vierailija
34/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on totaalikyllästynyt näihin, jotka ostavat palvelua ja sitten hymyilevät iloisesti, että ei ole rahaa maksaa. On jo oppinut, että ottaa osan maksusta etukäteen. Rahana. Ja yhteys ulosottoon heti, kun loppuraha ei näy sovittuna päivänä tilillä. Aika moni menettää luottotietonsa tällä tavalla, ja se on vain hyvä. Itseaiheutettu kurjuu pitää kärsiä itse.

Varsinkin kun ulosotto ei ota mitään asiaa hoitaakseen ilman velkomustuomiota... Eli tuskin miehesi nyt suoraan ulosottoon ottaa yhteyttä, jos eräpäivä ylittyy ;-)

Vierailija
35/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole ap, kunhan kommentoin asiaa eri vinkkelistä. Olisi kai pitänyt heti mainita etten ole ap.

Ekan muuton hoidon ala-asteikäisteni kanssa, toiseen hain suosiolla muuttotuen/avun.

ja syöpäpotilas, työelämässä silti. Lääkkeistä seurasi osteoporoosi kolmikymppisenä. Oletko koskaan kokeillut kävellä kadulla julkisella paikalla niin, ettei jalka nouse suojatien jälkeen katukivetykselle ja kaadut kaikkien nähden? Tai kun jääkaappi on tyhjä, ajattelet että ehkä huomenna jaksat käydä kaupassa? Kaikilla ei ole niitä ihania kavereita ja sukua jelppimässä. "Mistä tunnet sä ystävän" -kappale oli minusta aikoinaan imelä. Mutta on siinä joku totuuden siemenkin.

Vierailija
36/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää... Kuinkahan suuressa lukaalissa mahdat oikein asua, jos on niin paljon huonekaluja ettet pysty niitä ilman muuttofirmaa muuttamaan? Siis köyhä yksinasuva käyttää muuttofirmaa, salli mun nauraa! Ja jos kerran laskun suuruus on ollut tiedossa, niin mitä valitat? Mä olen muuttanut seitsemän kertaa, ja näin: -lapsuudenkodista opiskelupaikkakunnalle Turkuun solukämppään: minä, äiti, täti ja tädin mies ajoimme peräkärryn kanssa 400 km toiselle paikkakunnalle sängyn, työpöydän, tuolin, pienen kirjahyllyn ja irtotavaran (astioita, vaatteita, levyjä, kirjoja) kanssa. - solukämpästä yksiöön: kaverin poikakaverin kaverilla oli auto ja peräkärry, kamat peräkärryyn ja menoksi. Muuttoapuna yhteensä 3 henkilöä. - yksiöstä poikakaverin kanssa kaksioon: muuttomatkaa oli alle 500 metriä, joten kannoimme kaiken käsin. Siis sängyt, hyllyt sun muut. Poikakaveri asui 1,5km päässä, hän lainasi kaveriltaan tavallista henkilöautoa ja teki kolme keikkaa, jotta sai kaikki tavaransa muutettua. - muutto avokin kanssa Turusta kaksiosta Helsinkiin kaksioon: muuttofirma. Muutto tuli duunikuvioiden takia vuodenvaihteeseen, eikä saatu sillä hätää jengiä kiinni, joten palkattiin muuttofirma, johon oli varaa, ja lasku maksettiin ajallaan. - muutto avokin kanssa vuokrakaksiosta omistus-kolmioon Helsingissä: muuttofirma, oli varaa maksaa - muutto yksin (tuli ero) kolmiosta yksiöön: ystävälläni oli pakettiauto, hän, ex-mieheni ja eräs duunikaverini olivat auttamassa muutossa - muutto yksiöstä nykyisen aviomieheni kanssa yhteen: mies lainasi duunikaverinsa autoa, jossa on peräkärrykoukku, sekä peräkärryä. Kaksi keikkaa tehtiin, jotta saatiin tavarani muutettua täällä Hgin sisällä toiseen asuntoon. MIHIN SÄ sitä muuttofirmaa olet tarvinnut?

Vierailija
37/38 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä melkoinen muuttamisen asiantuntija! itse juuri kyselen tarjouksia muuttofirmoilta ja soittelen kaikki mahdolliset rivi-ilmoitusjobbarit läpi. Ei ihan tulisi mieleen lähteä muuttamaan kauppakassimallin autolla jossa ei ole edes vetokoukkua 250km:n matkaa! voi olla halvempaa ottaa muuttofirma kuin ajaa kymmenkunta edestakaista reissua..

Vierailija
38/38 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kukaan saa tehdä mitään, mihin hänellä ei ole varaa.

Jos tarvitsee maksuaikaa, ja tietää sen jo etukäteen, pitää siitä sopia etukäteen. Oli sitten köyhä tai rikas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi