Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttekö äidit yksin esim Pariisissa/Lontoossa hakemassa lapsille vaatteita?

Vierailija
05.05.2011 |

Ollaan miehen kanssa käyty yhdessä lomilla noissa paikoissa muutaman kerran. Se on aina sellainen 2500 euron reissu, hotellit, lennot, nähtävyydet, reissaaminen, tuliaiset, vaatteet yms mitä sieltä tuodaan.

Mietin nyt, että olisiko tyhmää lähteä reissuun yksin? Olisi vain 2-3 yötä ja hakisi lapsille vaatteita, kenkiä jne...

Onko muilla tapana käydä yksin ostosreissuilla? Mitä teillä mies on tuuminut kun ei "pääse" mukaan?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mun mies mitään 'tuumaa' jos mä lähden reissuun, vie korkeintaa lentokentälle ja toivottaa hyvöt matkat. Noin 4 kertaa vuodessa käyn Pariisissa tapaamassa tuttuja ja siinä sivussa vähän shoppailenkin. Varsinaisia 'ostosreissuja' teen sitten Köpikseen ja Tukholmaan.

Vierailija
2/22 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei ole käynyt edes mielessä lähteä edes kotimaassa Helsinkiin (asumme 200 km päässä) pääasiallisena motiivina ostaa lasten vaatteita.

Mikä tuossa olisi pointti? Säästö vai parempi valikoima?

Toki ostan reissuilta muuten vaatteita sekä itselle että lapsille ja pari kertaa vuodessa käydään miehen kanssa reissussa kaupunkilomilla, mutta tämä on ehkä 1% siitä sisällöstä lomilla.

En muutenkaan ole "koko kausi kerralla" ostaja, vaan ennemmin ostan tarpeen mukaan kun kivaa sattuu kohdalle tai tulee selkeä tarve. Ulkomaisia vaatteita saa nettikaupoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole säästö tavoitteena, vaan parempi valikoima, ja tietysti irtiotto äidille arjesta. Meillä on myös sellainen työnjako miehen kanssa, että minä kustannan aina kaikki ja kaikkien perheenjäsenten lomamatkat, mies taas kustantaa elektroniikan yms tekniset. Menee aika 50 - 50 vuoden mittaan.

Oma napa tässä on lähinnä, koska ajattelen, että pääsisin reissuun aiemmin, jos lähden yksin, koska tarvii vähemmän rahaa...

Olen tietysti siellä vain vähän, 2-3 yötä, verrattuna siihen viikkoon, mitä kaikki tai miehen kanssa kahdestaan oltaisiin.

Olen netistäkin tilannut, mutta paikan päältä saa nopeammin valittua ja tulee nähtyä maailmaa samalla.

Muutenkin tehdään 1 suurkaupunkiloma vuodessa, paitsi nyt siis menisin yksin. Mietin vaan, että onko törkeää kustantaa vain itsensä, eikä puolisoa. Hmm...

ap

Vierailija
4/22 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mitä tarvitsen voi tilata netistäkin. Matkustelut on sitten ihan muita asioita varten.

Vierailija
5/22 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhlaisi Pariisinreissua shoppailuun, kyllä mä keksin siellä niin paljon muutakin tekemistä....Mutta joo, en käy ostosmatkoilla kuin korkeintaan Helsingin keskustassa ja Lindex ja kirpparit on lastenvaatepaikkojani.

Vierailija
6/22 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan erilaiset ostosmahdollisuudet kuin esim. pariisissa, ihania lastenvaate- ja lelukauppoja ym ym. Suosittelen!

Vierailija
7/22 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan erilaiset ostosmahdollisuudet kuin esim. pariisissa, ihania lastenvaate- ja lelukauppoja ym ym. Suosittelen!

Vierailija
8/22 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidille pienikin irtiotto on luxusta!

Mene ihmeessä ja nauti!

Vierailija
9/22 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä muun matkailun yhteydessä, työreissuilla ja tutut laittavat kaupungeista ja joskus tilataan netin kautta.

Tee niinkuin itse haluat, aikuinen ihminen.

Vierailija
10/22 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidille pienikin irtiotto on luxusta!

Mene ihmeessä ja nauti!

Vierailija
11/22 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykätään käydä miehen kanssa mutta kun on vaikea löytää lapsenvahtia tuolle ajalle niin ajattelin että menisin yksin... Musta se on vaan vähän tylsää olla koko aika yksin. Siis tykkään kyllä kierrellä kaupunkia ja shoppailla yksinkin mutta iltaisin on tylsää.

Vierailija
12/22 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän kanssa shoppaaminen on parasta!

Vierailija
13/22 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta valitettavasti ei sellaisia kenellä olisi varaa noin vain lähteä tuollaiselle reissulle. 18

Vierailija
14/22 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska täällä on surkeat valikoimat ja ei minun tyylisiä vaatteita. Tykkään ostaa paljon kerralla joten tuollainen miniloma ostosten merkeissä sopii hyvin. Miehen ottaisin mukaa, mutta jonkun pitää vahtia lapsia, koska emme halua hoidatttaa heitä vierailla.

Vierailija
15/22 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

reissuissa ostamassa vaatteita ja nyt vaan on tullut enemmän kenelle ostan.

Käyn vähintään joka toinen vuosi Nykistä, tykkään tosi paljon kaupungista ja valikoimat kaukana Suomen tarjonnasta.

Yksin olen Nykissä ollut vain 2 krt, kummallakin kerralla on tullut viime hetken peruutus ja vakuutus ei olisi mun peruutusta korvannut, olen mennyt yksin.

Sinkkuaikoina en ostanut juurikaan muualta vaatteita ja kun sitten ne joita en enää käyttänyt myin Huutiksessa, pystyin saamaan ostohinnan moninkertaisesti.

Sama tällä hetkellä lasten merkkivaatteet, ostan myös paljon joululahjoja jne jne.

En tykkää mennä yksin, koska ei ole kiva mennä iltaisin yksin syömään, lennotkin menee paremmin kun on joku kenen kanssa juttelee, mutta mielummin menen yksin kun jätän matkan käyttämättä. Ja ehkä yksin tulee enemmän keskittyä siihen olelliseen.

Vierailija
16/22 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalinta mitä tiedän

Vierailija
17/22 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle riittää Helsinki.

En ole käynyt yksin ostosreissuilla. Jos käyn työmatkalla jossain, tuon kyllä lapselle vaatteita, jos ehdin kaupoissa kierrellä.

Vierailija
18/22 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä vaatteita saa ihan Suomesta ja netistäkin. Työ- ja lomamatkoilta toki voidaan jotain tuoda, mutta ei silloinkaan paljoa aikaa kuluteta kaupoissa kiertelyyn.

Vierailija
19/22 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliinissä, Hampurissa, Manchesterissä, Dublinissa shoppaamassa samalla.

Vierailija
20/22 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä kerran vuodessa käyn jossain yksin. Ostelen vaatteita itselleni lähinnä. Myös lapsille tietty.

En tiedä mikä siinä on, mutta itselleni en löydä kivoja vaatteita Suomesta. Varmaan johtuu siitä, että olen aika pieni, eikä täällä juurikaan myydä vaatteita petite-mitoituksella.

On välillä kiva päästä yksin pois perhearjesta... ja shoppailu on niin terapeuttista =)