Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pysyn kasassa tarhan päättäjäisissä?

Vierailija
05.05.2011 |

Nuorempi lapseni menee syksyllä kouluun ja jättää rakkaan päiväkotinsa kesäkuussa.

Esikoisen kohdallakin oli jo aika herkkää tarhauran loppuessa, mutta koska kuopus aloitti samassa tarhassa vuoden päästä, ei tuntunut niin lopulliselta.

Mun on jo valmiiksi ikävä kaikkia henkilöitä, ihanaa tarhan pihaa, jopa loistavan lämmintä ja tunnelmallista päiväkotirakennusta. Sitä kuinka kodikasta sinne on aamulla viedä lapsi, sitä miten iloisen lapsen saa hakea tarhasta, sitä miten lapsi otetaan aamulla avosylin vastaan.

ARgh, tippaa valuu jo...

Ja on muuten varmaan lapsellakin ikävä sinne.

Voiko isommat lapset vierailla päiväkodissa, vaikka eivät ole siellä hoidossa? Voiko sinne joskus (siis esim. muutamia kertoja vuodessa) mennä moikkaamaan tarhantätejä ja tarhansetiä heidän ollessa pihalla, vai onko se täysin sääntöjen vastaista? Asumme päiväkodin naapurissa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusiskoni viihtyi erittäin hyvin naapurissa sijaitsevassa päiväkodissa. ekalleluokalle siirtyessä yritti kerran mennä entiseen päiväkotiinsa vierailemaan, niin tädit ilmoittivat ettei sinne enään saa tulla, onhan se tietysti ymmärrettävää. onneksi lapsi sai viettää varhaislapsuuden mukavassa ympäristössä :)

Vierailija
2/6 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seiskaluokkalainenkin käy joskus moikkaamassa vanhoja eskaritätejä, kun ovat samassa päiväkodissa töissä missä perheen nuorimmat ovat hoidossa. Tädit ilahtuvat vain kun laspet välittävät heistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit kyllä itkeä ja vollottaa:-)! Itse olen kova itkemään koskettavissa tilanteissa. Paitsi elokuvat, laulut, teatteri, musikaalit, niin myös koulun kevät- ja joulukirkot - saati hautajaiset yms;-0! Olet oma itsesi - jos itkettää, itket. Lapsille voi sanoa, että olet niin onnellinen siitä hyvästä hoitopaikasta ja siksi myös surullinen, kun se loppuu. Itkeä voi onnesta ja surusta. Tai ilosta ja kiukusta..Lievästi nolotti yksi joulukirkko, kun aloin vollottaa täysillä..mutta mitä siitä! Mulla oli siihen syyni.

Vierailija
4/6 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seiskaluokkalainenkin käy joskus moikkaamassa vanhoja eskaritätejä, kun ovat samassa päiväkodissa töissä missä perheen nuorimmat ovat hoidossa. Tädit ilahtuvat vain kun laspet välittävät heistä!

tulee aina tosi mielellään mukaan hakemaan pienempää tarhasta, ja saa vanhoilta tarhantädeiltään halit ja vaihtavat muutaman sanan kuulumisista.

Mutkun syksyllä ei ole enää "luonnollista" käyntiä päiväkodilta kummallakaan lapsella, ja hoitajat ovat heille tosi tärkeitä henkilöitä, tuntuu kauhistuttavalta että niihin pitäis kaikki suhteet katkasta että poks vaan... Mut jotenkin vaikuttaa epäsopivalta antaa lapsilleen lupa käydä siellä joskus vieraisilla.

-ap-

Vierailija
5/6 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että siitä kukaan vetää hernettä nenään.

Mainitsemani seiskaluokkalainen käy myös välillä moikkaamassa ekaluokan opeansa ja aikoo yrittää päästä ensi vuonna omaan vanhaan kouluunsa TET-harjoittelijaksi.

Vierailija
6/6 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet kuviot, uudet kaverit, uusi opettaja jne. En usko että kovin kauan haikailette päiväkotiin vaikka nyt siltä tuntuukin.

Meidän ekaluokkalainen piti päiväkodistaan kovasti ja halusi mennä käymäänkin siellä. Sitten se vain loppui, uudet jutut tuli ja pk-elämä "tuntuu vauvamaiselta" hänen mielestään :)

Ihanaa että joku muukin itkeä vollottaa noissa tilaisuuksissa. Mä aina liikutun pienemmästäkin ja se on toisinaan aika kiusallista. Mutta itketään vaan :)