Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaako miehesi pakata kaupassa ostokset oikeisiin kasseihin?

Vierailija
04.05.2011 |

Olen seurannut, että tosi moni pakkaa ihan miten sattuu. Mitä siinä on niin vaikeaa? Jääkaappiin ja pakkaseen tulevat samaan kassiin/kasseihin, että yhdessä pysyvät viileänä. Kuivat elintarvikkeet omaan kassiinsa jne.

En tajua miten joku pakkaa esim maidot, jogurtit ja talouspaperin samaan, sitten toiseen kassiin jauhelihaa, viiliä ja omenoita, aargh!

Voisiko joku valaista, miksi järki ei luista kassalla ostoksia pakatessa, kun pitää pakata ostokset miten sattu?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kassit painais saman verran. On helpompi kantaa. Ja tosi painava kassi hajoaa helposti. Eikä mulla oo koko päivää aikaa lajitella siinä niitä ostoksia. :) En myöskään ala paria pakastemarjapussia varten varaamaan koko kassia.

Vierailija
2/22 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjalle suorakulmaiset mehu- ja maitopaketit, sitten suuruusjärjestyksessä muut ostokset niin että kunkin kassin päällimmäiseksi tulee yrttiruukut, irtoleipä tms muusiksi kassin pohjalla menevä.

Ja ostoksen asetellaan hihnalle siinä järjestyksessä kun ne laitetaan kasseihin. Nopeuttaa pakkaamista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollakin tavoin, niin se riittää.

En itsekään näköjään ap:n mielestä pakkaa oikein. Meillä näin: Painavat jaetaan ensin useampaan kassiin tasan ja laitetaan pohjille esim maidot ja juomat. Samassa kassissa sangat repeisi siitä painosta. Sitten tulee isompaa päälle ja viimeiseksi hajoavat viilipurkit kellumaan kassin pinnalle tai muut joita pelkää lytistyvän.

Vierailija
4/22 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne auton takakonttiin minä kaikki kassit laitan, ei se ole ongelma, jos kahden maitotölkin välissä on 2 kerrosta muovia.

Vierailija
5/22 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa ne hihnalle jo sopiviin sarjoihin, mikä multa jää tekemättä

Vierailija
6/22 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on ihan hysteerisen järjestelmällinen. Hänen jäljiltään voi kasseista nostaa suoraan oikealle hyllylle kaapissa.

Mä pakkaan enemmän kohtuujärkevästi, siis tyyliin vihannekset samaan kassiin jne.

Vierailija
8/22 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs ylipäällikkö ohjeidensanelija sinä luulet olevasi? Miten niin PAKATAAN siten, että jääkaappiin menevät samaan jne?! Missäs sääntökirjassa sellainen määrätään?! Meillä ei ainakaan pakata siten. Meillä pakataan siten, että eivät mene rikki ja painavat inhimillisen verran.

Mua sitten rasittaa tuollaiset nipottajat. Vieläpä jos ne jaksaa kyylätä muita ja arvostella niin voi jytky sentään!

Vierailija
9/22 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen seurannut, että tosi moni pakkaa ihan miten sattuu"!!! :DDD Kaikelaisia kyyliä sitä onkin.

Vierailija
10/22 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä edes lukenut, koska en koskaan vie lapsiani puistoilemaan, pääsevät ulos tarhassakin viitenä päivänä viikossa, se riittäköön.

Ai miksi viileät samaan? Pitävät toisensa viileinä. Eikö teitä yhtään haittaa se, että pakasteet voi sulaa tms? Meillä on kaupasta kotiin melkein 10 min ajomatka, mutta ehkä muut sitten asuu tien toisella puolella, jos ei pakkaa samaan.

ap

Vierailija
11/22 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siniseen kassiin kaikki viileää säilytystä edellyttävä, vihreään vihannekset ja juurekset, punaiseen säilykkeet ja einekset, keltaiseen hiilihydraatteja sisältävät (sokeri, makaroni, leipä), violettiin herkut ja limsat, mustaan kahvi ja tee ja kirjavaan loput.

Vierailija
12/22 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pienemmät, kevyemmät, rikkoutuvat päälle.

Ja joo, siellä on ruukkupersiljat maitopurkkien ja pakasteiden päällä sulassa sovussa, kahvipakettikin pärjää ihan hyvin perunasipulisekoituksen vieressä.

Hyvin on pärjätty tähän asti, ei mitään ongelmaa..

t. äiti, iskä ja neljä lasta

Vierailija
13/22 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä edes lukenut, koska en koskaan vie lapsiani puistoilemaan, pääsevät ulos tarhassakin viitenä päivänä viikossa, se riittäköön. Ai miksi viileät samaan? Pitävät toisensa viileinä. Eikö teitä yhtään haittaa se, että pakasteet voi sulaa tms? Meillä on kaupasta kotiin melkein 10 min ajomatka, mutta ehkä muut sitten asuu tien toisella puolella, jos ei pakkaa samaan. ap

ja jos pakkaa kahteen kassiin pohjalle maidot ja päälle muut ruuat niin ne maidot pysyvät varsin kylminä, kun kassit ovat vierekkäin, vaikka maidot eivät ole samassa kassissa.

Vierailija
14/22 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sellaisella, joka ei osaa pakata kauppakassiin ostoksia järjestyksessä, on varmaan tosi sottainen koti, yääks!

Unohtui tuosta aloituksesta.

ap

Vierailija
15/22 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikilla ole autossaan jo sähkökäyttöinen kylmälaukku. Ihan sama mitä siellä kassiss aon sekaisin

Vierailija
16/22 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmiä ostoksia, on takuulla samoja jotka ei värikoodaa pyykkejä narulle... Mistä vetoa!

Vierailija
17/22 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmiä ostoksia, on takuulla samoja jotka ei värikoodaa pyykkejä narulle... Mistä vetoa!

Vierailija
18/22 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tietysti painavat alle ja sitten kylmyyden mukaan, näin siis isoissa markettiostoksissa.

Lähikaupasta haen usein vain kassillisen niin ei ole niin tarkkaa, tosin katson sinäkin ettei pakasteet ja paleltuvat kasvikset esim. ole vastakkain.

Yleensä isoilla ostoksilla minä pakkaan ja mies maksaa, sopii mulle!

P.S. Mun mummolla on käytössä vielä n. 15v. vanha muovikassi kauppakassina, kun on niin hyvänä pitänyt. Ja esim. talvella hän käärii salaatin huiviin ettei palellu kotimatkalla. Tuohon mulla on vielä matkaa, mutta pyrkimys kova!

Vierailija
19/22 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän vaimoa edes päästetä kauppaan katsomaan. keskustelisi pian muiden kanssa ja saisi päähänsä ettei naisen paikka ole vain hellan ääressä. toki kassien tyhjäys on sitten nähdäkseni naisten hommaa, kaupassa ja kotona.

11cm mies

Vierailija
20/22 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joidenkin mielestä ne kaupan heppoiset muovi- tai paperipussit ovat hyviä kauppakasseja. Pitää olla kunnon kassi, johon saa hyvin ostokset pakattua; paras on sellainen joka pysyy pystyssä eikä läsähdä kasaan pakatessa (kuten muovipussit) ja jossa on hyvä tukeva (suora) pohja. Kunnolliseen kassiin voi tietysti pakata useamman maitotölkin ilman pelkoa, että kassi hajoaa käsiin. Meidän ostoskassiin (made by Tesco...) menee pohjalle 5 x 1,5l maitoa/kassi ja siihen vielä muita jääkaappiin meneviä ostoksia päälle (kassi kestäisi varmasti enemmänkin mutta kantaja e).

Meilläkin pakataan ostokset ap:n kuvailemaan tapaan - en voisi mättää ostoksia miten sattuu ostoskassiin. Enkä todellakaan halua, että mahdollisesti rikkoutuva jogurtti sotkee jauhopussin tai lihapakkauksesta pääsee jotain nestettä valumaan paperipussissa olevalle leivälle. Ja jäätelötkin on kiva saada omaan pakastimeen asti ilman sulamista. Kun oman systeeminsä omaksuu, niin ei siihen pakkaamiseen mene sen enempää aikaa kuin muillakaan. Ja mieheltä sujuu pakkaaminen ihan yhtä hyvin ja on monesti jopa tarkempi kuin minä.