Jos pieni lapsesi pukeutuu hienoksi ja keimailee peilin edessä, mitä sanot hänelle?
Mitkä ovat sanavalintasi, äänenpainosi jne?
Onko lapsen sukupuolella jotain vaikutusta suhtautumiseesi?
Kommentit (11)
voi kuinka söpö ja ihana olet! Jos poika niin kuinka komea olet ja ihana.
että näytätpä hienolta/hyvältä... nuo vaatteet / väri sopii sinulle...
yritän välttää tytölle söpö/sievä sanaa, samoin pojalle komea yms sanaa jotka luokittelevat sukupuolen mukaan
t: tytön ja pojan äiti
sanon oi kuinka kaunis!
Pojalle
Vau kuin komea mies!
Eli meillä ei ainakaan ole sukupuoletonta kasvatusta.
ja pojalle vau oletpas hieno/komea.
näyttää siltä et lapsi odottaa mun edes sanovan mitään.Yleensä on ihan omiin maailmoihin uponnut ettei ees huomaa ympäristöä.Mä valikoin kehut niin etten koskaan sano suoraan et oletpa kaunis tai maailman kaunein.Mä en halua antaa turhia luuloja itestään.Totuus on se ettei tyttö ole mikään kaunis lapsi vaan ihan tavallinen,niinkuin 90% tytöistä on.Vain aniharva eskari-ikäinen tyttö on kaunis.Tai mä en ainakaan oo nähnyt.Mä kehun koko olemusta."näytätpä hyvältä" " Ihana hymy" "Toi mekkohan on kuin tehty sulle" jne.
et oletpas sinä hienona. Kommentoin vaatteita myös jos ollaan lähössä vaikkapa kaupungille ja ovat valinneet (ainakin omasta mielestään..) hienot vaatteet. Toisaalta voin sanoa lapsia ihaniksi vaikkapa saunassa, näin ymmärtävät, että ollakseen ihana ei täydy sen enempiä laittautua. Mulla on kaksi tyttöä.
Hyvältä / söpöltä / hauskalta / hienolta näytät. Ystävällinen ääni. Sama sukupuolesta riippumatta.
Meillä tytär keimaillut peilin edessä vähemmän kuin poika.
oi että kun olet hieno! Onpa hieno poika, voi että, ihana!!
Poika on pieni, taaperoikäinen ja tykkää ihailla itseään kovasti peilistä :)
Lapsesta on ihana kuulla olevansa ihana, kaunis, nätti jne. ja kehun kyllä ihanaksi vaikka ei olis vaatteitakaan. Sanon että oot ihana juuri tuollaisena kuin oot. Kyllähän se lapsi oppii jossain vaiheessa kuitenkin sen ettei ole ehkä se maailman kaunein tai niin, mutta onhan se silti äidistä kaunis ja aina tulee olemaan ihmisiä jonka mielestä on kaunis ja erityinen. Kyllähän aikuinenkin haluaa että esim. puoliso kehuu ulkonäköä/vaatevalintaa jos on oikein tarkotuksella itsensä nätiksi pukenut. Suotakoon se lapsillekin!
jotka ovat kyllä tykänneet keimailusta peilin edessä ja olen kehunut toki heitä näteiksi (onko tää jotenkin väärin?). Poikani on nyt pian 7v ja alkanaut kiinnittää vähän enemmän huomiota ulkonäköönsä mutta ei keimaile peilin edessä. olen häntäkin kehunut "äidin komeaksi pikkumieheksi" (onko tää sit väärin?)...+3