Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas on mammoilla mennyt laktoositon ja maidoton sekaisin.

Vierailija
04.05.2011 |

Yksi kysyy laktoosittomia ja saa vastaukseksi maidottomia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mennyt sekaisin.

Vierailija
2/7 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ne ovat samalla täysin laktoosittomia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no yleensähän ne maidottomat on laktoosittomia, toisin päin ei toimi... Jos ei tiedä eroa niin onhan se helpointa pelata varman päälle ja valita kokonaan maidottomia tuotteita vaikkapa vieraille.

Vierailija
4/7 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka maitoa ei olekaan. Näitä on esim jotkut kiisselit ja vastaavat. Kandee lukea siitä paketin kyljestä se valmistusaineluettelo varmuuden vuoksi, vaikka tietty ne sen ketjun tuotteet antavat vinkkiä siitä, mistä lähteä etsimään.

Vierailija
5/7 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruuan ja leivonnaiset tekee itse, maidoton on aina myös laktoositon.

Onneksi ainakin meidän lähipiirissämme täysin maidoton dieetti on erittäin harvinainen, mutta laktoositon sitäkin tavallisempi.

Varsinkin juhliin kannattaa valmistaa jotain sellaista, joka sopii mahdollisimman monelle ruokarajoitteiselle, esim. joku maidoton ja glueteiiniton leivonnainen.

Vierailija
6/7 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyn ovatko tarjottamat laktoosittomia, saan aika usein vastauksen "joo kyllä ne on hylaa". Onneksi mulle ei käy huonosti, mutta lapseni täysin maidoton ruokavalio tarkoittaa sitä, että hänelle en kyllä ihan helpolla tarjoa mitään kyläpaikan "maidotonta" ruokaa. Jos emäntä kertoo tehneensä ruuan soija- tai kauramaitoon tms., voin luultavasti luottaa häneen, mutta noissa hyla-laktoositon-vähälaktoosinen -sekoiluissa olen kyllä kärppänä.

Vierailija
7/7 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ruuassa on mikä tahansa maidon ainesosa, vaikka sitten vain laktoosi, maitoproteiini, voi, hera tms. se ei ole maidoton. Siis jos päällä ihan lukee että maidoton niin sitten sen pitää olla (tai muuten valitus valmistajalle ja äkkiä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi