Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yks. päiväkodissa avustajat siivoavat - mitä mieltä?

Vierailija
04.05.2011 |

Kunnassamme on ollut paljon puhetta päivähoidon yksityistämisestä vs kunnallisesta päivähoidosta. Kustannuksia käytetään yhtenä argumenttina.

Nyt kuulin, että yksityisessä päiväkodissa kunnan maksamat henkilökohtaiset avustajat joutuvat siivoamaan lasten nukkuessa. Eli käytännössä kunta maksaa päiväkodin siivouksen :D

Mitä mieltä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin "emäntä" joka vastaa ruokahuollosta ja päiväkodin siisteydestä, joutuu päivittäin omien töidensä lisäksi sijaistamaan jossain ryhmässä koska henkilökuntaa on kokoajan poissa.

Palkka on huonompi kuin hoitajilla, mutta tekee silti kahta työtä. Sijaistaa lastenhoitajia ja hoitaa omat hommansa.

Vierailija
2/8 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse kunnallisesta vai yksityisestä päiväkodista?

Yritän tässä selvittää itselleni millä tavoin yksityisellä puolella saavutetaan kustannussäästöt jne. silti tehden liikevoittoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin tutustumassa yhdessä yksityisessä ja silmiinpistävää oli jo pelkästään lelujen kehno kunto (ja vähyys). Kaikki kirjatkin oli repaleisia ja moneen kertaan teipattuja kirjaston poistomyyntikirjoja. Huomaa kyllä että voitto yritetään maksimoida säästämällä kaikesta.

Kunnassamme on ollut paljon puhetta päivähoidon yksityistämisestä vs kunnallisesta päivähoidosta. Kustannuksia käytetään yhtenä argumenttina.

Nyt kuulin, että yksityisessä päiväkodissa kunnan maksamat henkilökohtaiset avustajat joutuvat siivoamaan lasten nukkuessa. Eli käytännössä kunta maksaa päiväkodin siivouksen :D

Mitä mieltä?

Vierailija
4/8 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen lastensuojelulaitoksessa ohjaajana ja vain viikolla meillä on keittäjä 9-15 ja siivooja 9-14.30, muulloin siivotaan, tehdään ruoat yms itse...ei mua ole keittäjäksi palkattu, saati siivojaksi

No hei ap: miksei ne voi siivota jos kerran on aikaa? Mua ihmetyttää ajattelu: mä en ainakaan tee koska mua ei oo siihe palkattu

Vierailija
5/8 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tilanne on jatkuvaa eikä tilapäistä ja tottakai päiväkodin siisteys kärsii kun ei pysty sitä omaa varsinaista hommaansa hoitamaan kunnolla.

Vierailija
6/8 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin laitetaan kunta kiertokautta maksamaan yksityisen päiväkodin siivous. Yksityinen päivähoito näyttää siis halvemmalta, mutta kunta laitetaan maksamaan palveluista jotka yksityisen tulisi hoitaa itse.

Vierailija
7/8 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2:sen mainitsemassa tilanteessa juuri tuo on ongelma, että yksi henkilö ei pysty hoitamaan varsinaisia tehtäviään koska joutuu koko ajan sijaistamaan muita.

ap

Vierailija
8/8 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonommalla palkalla ja yhtälailla vastuussa lapsista. Ja sitten valitetaan kun ei ole tarpeeksi siistiä. Mielelläni autan muita, mutta joku raja hyväksikäytölläkin...

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan