Miten olet käsitellyt lapsesi kanssa Osaman kuolemaa?
Onko asiasta puhuttu esim. koulussa tai päiväkodissa? Meidän 6-vuotias näki tänään lööpit ja pahoitti mielensä:(
Kommentit (34)
mäkin luin siitä joko täältä tai fb:stä.
Aikamoisessa uutispimennossa elat
kuulen aina kyllä jostain jos jotain tärkeää on meneillään, ja sitten jos jotain mua kiinnostavaa / koskettavaa, niin seuraan sitä hetken. Ei tää maailma siitä parane että mä stressaan itseäni ja lapsiani joka asialla. Meille lasten kanssa tärkeitä on esim. lelumainosten tarjoukset, legokuvaston ja Ikea-kuvaston ilmestyminen, uudet korut ja vaatteet H&M:ssä tms.
Olet varmaan ensimmaisten joukossa niita jotka haukkuvat muita tyhmiksi.
oikeesti mä oon ihan ÄO-testien ja koulumenestyksien jne. mukaan älykäs.
Mutta jos ei vaan kiinnosta?
Hoitovapaalla kerrankin mahdollisuus vaan olla eikä tartte seurata kaikkea (no en kyllä jaksa juuri muutenkaan), tää on niin ihanaa.
Poikaa nyt huolettaa ydinpommit, kyselee voiko Suomessa sellanen räjähtää. Terrorismista keskusteltiin just äsken. Aika vaikea vastata kysymykseen miksi jotkut on terroristeja...
Poikaa nyt huolettaa ydinpommit, kyselee voiko Suomessa sellanen räjähtää. Terrorismista keskusteltiin just äsken. Aika vaikea vastata kysymykseen miksi jotkut on terroristeja...
ei kutsuta terroristeiksi.
Ne, ketkä ovat alistetussa asemassa, saavat terroristin tittelin.
Hän kuuli radiouutisista lisää. Kysyin haluaako kysyä jotain tai keskustella asiasta. Ei vaikuttanut kiinnostuneelta.
ja joku luokkakaveri oli sanonut että Euroopassa räjähtää ydinpommi ja siitä tulee tsunami Suomeen..
;-/
Kotona keskusteltiin asiasta.
8-vuotiaalle että Osama oli hyvin paha mies. Hänen vastuullaan oli monen syyttömän henki. Kerroin että sotilaat tulivat ja tappoivat hänet yöllä ja että se oli hyvä asia.
Tolla periaatteella lapsesi siis saa hiekkalaatikollakin lyödä sitä lasta joka on "paha" ja ottaa oman lapsesi lapion ilman lupaa...?
sotke asioita mokomakin jeesustelija.
Sitten on tarpeeksi paha ansaitakseen tulla ammutuksi jos on tuhansia ihmishenkiä omallatunnolla.
siitä, että Osama on saatu tapettua vai siitä, että Hennariikka tippui Idolsista. Vastasin siihen, että se Hennariikan tippuminen oli yksinkertaisesti hyvä asia, mutta tässä Osaman kuolemassa on vähän enemmän ulottuvuuksia. Sitten keskustelimme asiasta hiukan enemmän.
Meidän kahdeksanvuotias kysyi tänään, että kuka se Osama oikein oli ja selitin sitten lyhyesti eikä asia sen enempää kiinnostanut.
Kumpikaan ei ollut mitenkään erityisen järkyttynyt tapauksesta.
jos ymmärtää "tuhansien ihmishenkien" merkityksen ja että vain siinä tapauksessa "pahan ihmisen saa tappaa" eikä niin että "kosto on suloista"
8-vuotiaalle että Osama oli hyvin paha mies. Hänen vastuullaan oli monen syyttömän henki. Kerroin että sotilaat tulivat ja tappoivat hänet yöllä ja että se oli hyvä asia.
Tolla periaatteella lapsesi siis saa hiekkalaatikollakin lyödä sitä lasta joka on "paha" ja ottaa oman lapsesi lapion ilman lupaa...?
sotke asioita mokomakin jeesustelija. Sitten on tarpeeksi paha ansaitakseen tulla ammutuksi jos on tuhansia ihmishenkiä omallatunnolla.
jos ymmärtää "tuhansien ihmishenkien" merkityksen ja että vain siinä tapauksessa "pahan ihmisen saa tappaa" eikä niin että "kosto on suloista"
tiedä miten ymmärsi asian, en alkanut sen tarkemmin tenttaamaan koska ei halunnut sen enempää puhua asiasta.
Ja kosto on todellakin suloista. Olen sitä mieltä ja uskon että lapsi ymmärsi sen myös.
Täh. En mitenkään. Ei kuulu tuttuihini. Tai lasteni, en tiedä heidä tietävän osaman kuolleen.
En usko että sellaista edes on välttämätt olemassakaan. koskaan ollutkaan.
USA haluaa luonnonvarat ilmaiseksi. Sillä siisti.
Aihe ei kuulu millään lailla ekaluokkalaiseni elämään. Terroristien (tai kenenkään muidenkaan) murhat ei kuulu minun lapseni arkeen.
Meillä iloitaan vielä joulupukista ja hammaskeijuista (uskotaan niihin sitten tai ei ;),
ja tämä on ok minulle.
Kyllä ne ehtii vielä aikuistenkin maailmaan...
Täh. En mitenkään. Ei kuulu tuttuihini. Tai lasteni, en tiedä heidä tietävän osaman kuolleen. En usko että sellaista edes on välttämätt olemassakaan. koskaan ollutkaan. USA haluaa luonnonvarat ilmaiseksi. Sillä siisti.
Täh. En mitenkään. Ei kuulu tuttuihini. Tai lasteni, en tiedä heidä tietävän osaman kuolleen.
En usko että sellaista edes on välttämätt olemassakaan. koskaan ollutkaan.
USA haluaa luonnonvarat ilmaiseksi. Sillä siisti.
olla se sama skitso kun haukkuu Kokoomusta aina kun mahdollista?
Jutut ovat ainakin yhtä pimeitä...
Ne olivat sitä mieltä, että vankeusrangaistus olisi ollut enemmän oikein.
Pointtina oli luonnollisesti just se, että tappaminen on väärin.
Ne kysyivät vielä sitäkin, että millä perusteella ihmiset täällä sanovat sen olevan oikein, sillä totuuksiahan on monia. Toisen oikeus on toisen vääryys.
Totesin tuohon, että olen samaa mieltä.
Sitten kannoimme huolta Halla-ahosta yms. hihhuleista, jotka saattavat joutua yksittäisten vihanpurkauksien kohteeksi.
Isompi isku tuskin tulee tänne Suomeen, mutta surullista se kuitenkin tulee olemaan, sitten kun tapahtuu. Todella surullista.
Viha kasvattaa vihaa..