Mitä tarjottavaa karppaajille ylioppilasjuhliin?
Muille siis tulossa suolaisia pasteijoita, tuulihattuja, makeita kakkuja, jotain pikkuleipää. Salaattia yksi ystävä ehdotti, mutta sitten pitäisi olla kahdet lautaset ja se ei nyt käy.
Ideaoita?
Kommentit (41)
jos kiva sää niin eikö se takapihan nurmikko riitä? No, uskoisin kuitenkin, että monet voivat juhlissa joustaa, kyse ei ole uskonnosta eikä kseessä ole mikään henkeä uhkaava allergia. Sitten lienee asenteessa tarkastamisen varaa (ja päänupissa myös) jos ei pysty nauttimaan tai edes vaan syömään juhlapöydän antimia.
jauhoton suklaakakku(makeutusaineella) ja leipäjuusto tuli ensimmäisenä mieleen.
En kyllä oleta, että mitenkään huomioitaisi (suurin osa ei edes tiedä mun syömistavoista mitään, en halua julistaa..) mutta iloinen yllätys olisi, jos pöydässä olisi esim. leipäjuustokuutioita, paprikanpaloja, kurkkutikkuja, yleensäkin kasviksia+dippiä ja tosiaan kaikki juustot plussaa tässä mielessä.
En nuo em. tarjottavat mitenkään mielestäni pomppaa esiin, että on jotenkin karppiruokaa nyt pantu tarjolle.
eli 70% tai enemmän, suklaata voisi sellaisenaan laittaa myös tarjolle, lisäksi erilaisia pähkinöitä kulhoihin, mansikatkin varmaan menee vielä suurimmalle osalle
juustoleipä tuli itselläkin ekana mieleen. Juhlava ja maistuu varmasti myös muille kuin karppaajille. Nuo pähkinätkään ei kuulosta huonolta vaihtoehdolto. Jos värkkäämisintoa riittää niin superherkkua voisi tulla, jos tekisit itse "pikkuleipiä" laittamalla pieniin muotteihin tummaa suklaata ja pähkinää.
Karppaushan on itse valittua ruokavalio (toisin kuin esim.allergiat tai keliakia), joten ihan hirveästi en asiaa miettisi. Karppaaja voi joustaa tämän kerran ruokavaliostaan tai sitten tyytyä siihen yhteen sopivaan vaihtoehtoon, minkä olet varannut.
Mutakakku: http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=142
Taivaallisen hyvää ja maistuu ihan varmasti muillekin.
Pitsapohja: http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=83
Molemmat helppoja tehdä ja maistuvat varmasti myös muille vieraille.
Ilmeisesti lähipiirissä muutamakin karppaaja ja ihana, kun haluat ottaa vieraita huomioon!
Myö yllä mainitut paprikasuikaleet, mantelit, pähkinät jne on oivia herkkuja.
Mutta jos näin ystävällisesti käy että joku haluaa jotain tarjota, leipäjuusto on erittäin hyvä vaihtoehto kuin myös %suklaa ja pähkinät.
Lisää vinkkejä tuolta:
http://karppaus.info/resepti/
Ellei kelpaa, tyytyköön kahviin. Tarpeeksi tekemistä muutenkinn juhlien laitossa, joten nirsoilijat jäävät ilman, ellei antimet kelpaa.
Kaikkia oikkuja ei voi huomioida tai menee todella vaikeaksi juhlien järjestäminen.
jauhelihalla täytettyjä tomaatin puolikkaita. Menee samaan aikaan uunissa.
Savulohta, paahtopaistia, broiskunfilettä ohueksi viipailoituna.
Pestomarinoituja kasviksia, vihannestikkuja.
Nämähän käyvät ihan normaaleillekin ihmisille eikö?
Ei kannata stressiä ottaa.
Ellei kelpaa, tyytyköön kahviin. Tarpeeksi tekemistä muutenkinn juhlien laitossa, joten nirsoilijat jäävät ilman, ellei antimet kelpaa.
Kaikkia oikkuja ei voi huomioida tai menee todella vaikeaksi juhlien järjestäminen.
Siis kunhan tarjolla on teetä, kun en kahvia juo...
tv9
karppikavereille leipäjuustoa, pähkinöitä ja tummaa suklaata. En komppaa niitä, jotka sanovat, että nirsoilijat jääköön ilman. Kyse on mun rakkaista ystävistä, joille haluan tarjota heidän ruokavalioonsa sopivaa ruokaa.
täytettyjä munanpuolikkaita (esim. katkaraputäyte) tai tuorejuustotäytteisiä kurkkurullia tai coctailtikkuja sopivilla kasvis-, juusto- ja lihapaloilla... Mielikuvitusta kehiin! Taitavat muuten monet karppiruoat sopia myös keliaakikoille.
Keitettyjä kananmunapuolikkait kreemipurotuksilla.
Koktailtikut on hyvä idea.
-lihapulla, minitomaatti, kurkkukuutio
-ohut broiskufile, ananaspala, keltainen paprika
-fetakuutio, oliivi, minitomaatti
Käy kaikille ja nopea tehdä verrattuna esim. johonkin suolaisiin piirakoihin.
Karpit ei syö yleensä makeaa joten sen puoleen ei tarvitse ahdistua, suklaa riittää.
Pitääkö olla pieniä dippikuppeja miljoona, vai seisooko ihmiset noutopöydän ääressä dippailemassa, mikä taas ei kyllä toimi?
Mun mielikuvitus ei riitä miten ton saisi noutopöydäss toimimaan.
Pitääkö olla pieniä dippikuppeja miljoona, vai seisooko ihmiset noutopöydän ääressä dippailemassa, mikä taas ei kyllä toimi?
Mun mielikuvitus ei riitä miten ton saisi noutopöydäss toimimaan.
Eikös sitä dippiä voisi laittaa noutikseen isompaan kulhoon josta sitä lusikalla voi siirtää omalle lautaselleen ja dipattavaa sitten siihen omalla lautasella olevaan dippiannokseen pyyhkäistä kun siltä tuntuu :)
Pitääkö olla pieniä dippikuppeja miljoona, vai seisooko ihmiset noutopöydän ääressä dippailemassa, mikä taas ei kyllä toimi? Mun mielikuvitus ei riitä miten ton saisi noutopöydäss toimimaan.
Eikös sitä dippiä voisi laittaa noutikseen isompaan kulhoon josta sitä lusikalla voi siirtää omalle lautaselleen ja dipattavaa sitten siihen omalla lautasella olevaan dippiannokseen pyyhkäistä kun siltä tuntuu :)
Mä en kuitenkaan laittaisi noin sotkuista syötävää juhlatarjoiluksi.
karpeille? Ei ole mitenkään nopeaa väsätä vaikkapa 50 hengelle cocktailtikkuja, ne on kaiken lisäksi tehtävä samana päivänä kun tarjoaa. Suolaisen piirakan voi tehdä etukäteen.
Pohja:
100g voita
1,5dl ruisjauhoja
1dl vehnäleseitä
2rkl kylmää vettä
2dl juustoraastetta
Täyte:
200g kinkkua
1/2 paprika
2 munaa
2dl kermaa
1dl juustoraastetta
mustapippuria
Nypi voi, jauhot ja leseet, lisää vesi ja juustoraaste. Levitä vuokaan (halk. n.28cm). Täytä pohja kinkku- ja paprikakuutioilla (lisäksi voi laittaa myös esim. purjoa). Sekoita kerma, munat, pippuri ja juusto ja kaada vuokaan. Paista 200 asteessa puolisen tuntia.