huutokauppa EBAYssa
Kyselen teiltä jotka ovat enemmän sieltä huudelleet huutokauppa tyyliin. Onko myyjillä yleensä hintavaraukset tuotteissa vai voiko ne tuotteet saada todella halvalla?
Kommentit (26)
miten sitten tuotteet maksetaan?
Siellä maksetaan yleensä joko tilisiirrolla etukäteen tai PayPalilla, joka on _todella_ helppoa. Näin siis ainakin yksityishenkilöillä/pienillä firmoilla.
Olen käyttänyt ebaytä 8v eikä ole vielä koskaan ollut ongelmia.
ja sitten myyjällä on pian samanlainen myynnissä...
Mutta muuten toki olemme olleet tyytyväisiä. Olemme ostaneet laidasta laitaan tavaraa, aluksi Saksasta mutta viime aikoina paljon Iso-Britanniasta ja tyytyväisiä ollaan aina oltu.
helposti maksaa paypalilla.
Olen jonkin verran ostanut näitä osta heti kohteita, mutta nyt ajattelin kokeilla tuota huutamista :)
Tosi kivoja lastenvaatteita ja jotkut postittavat Suomeenkin suht etusaan.
ja muuntuuko sitten matkalla siihen toiseen valuuttaan? Vai miten toimii?
joita itse olen ostanut.
Edullisesti voi saada, mutta koska huutoperiaate on erilainen kuin Huuto.netissä, se vaatii usein hyvin ajoitettua tarkka-ammuntaa.
ja siellä vaihdan dollarit euroiksi. Euroinahan ne sitten visalta lähtee. Kannattaa tarkistaa postittavatko tänne...
Maksetaanko euroissa ja muuntuuko sitten matkalla siihen toiseen valuuttaan? Vai miten toimii?
kumpi tekee muunnon, paypal vai luottokorttiyhtiö.
Tuli maksamaan postikuluineen 13 e
http://cgi.ebay.com/HIGH-QUALITY-STRAWBERRY-BABY-GIRL-SHOES-US-SIZE-4-5…
Mulla on takana 250 kauppaa Usaan, Britteihin, Saksaan ja Australiaan - eikä koskaan ongelmia. Yksi pieni paketti hävisi viime talven lumimyrskyjen aiheuttamassa postikaaoksessa ja siitä sain rahat takaisin. Tulliinkaan paketit eivät ole joutuneet muutamaa poikkeusta lukuunottamatta (vaikka arvonsa puolesta olisivat sinne kuuluneet).
Meillä ainakin on käynyt niin, että viime hetkillä on joku toinen huutanut
Itsekin merkkaan vain tuotteet listaani, kun löydän jotain haluamaani, ja huudan usein vasta viimeisen minuutin (tai puolen min) kuluessa. Niin se on siellä "aina" ollut.
Suomen huutonetin systeemiä en sitten oikein tajuakaan, kummallisine sulkeutumisineen, hintavarauksineen ja ennenaikaisine sulkeutumisineen...
pitääkö ottaa yhteyttä myyjään ja kysyä jos lähettääm Suomeen? anteeksi tyhmät kysymykseni mutta ei ole mitään tietoa koko eBay.sta mutta mielenkiintoa löytyis tilata..
esim girls clothes newborn jne. niin vasemmalta määrittelet new= eli tuote uusi, siihen rasti. Sitten haluatko huuto kaupan vai osta heti eli rasti action ja buy now. (jos muistan oikein) sitten alhaatla worldwide.
Sitten kun menet kohteeseen niin siellä alempana on välilehti shipping & payment, tarkista vielä sieltä onko toimituskulut Finland. Huom, jotkut pyytävät törkeitä toimituskuluja ja silloin kannattaa etsiä toiselta myyjältä vastaava tuote.
Ja Visalla maksetaan eli paypalin kautta.
Tässä esimerkki tuote
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110679701895&ssPageN…
Alempana shipping and payments, klikkaat sitä ja siellä on n. 10 dollarin postikulut Suomeen eli 5-6 e. en nyt jaksanut kaivaa valuuttamuunninta esiin :D
Huuto.netissä huutokauppa sulkeutuu JOKO silloin kuin on ilmoitettu TAI jos vaikka viimeisellä minuutilla tulee huuto, niin 5 minuutin kuluttua tästä viimeisestä huudosta. Eli periaatteessa muutama sitkeä voi vitkuttaa ja kitkuttaa ja huutaa aina vähän lisää viimeisellä hetkellä ja kypsyttää muita huutokumppaneita ja odottaa, milloin heidän on pakko esim. lähteä hakemaan lapsia hoidosta :)
Minusta Ebayn systeemi on reilumpi, mutta se edellyttää että pystyy päättämään etukäteen, mikä on maksimihinta, minkä suostuu tuotteesta maksamaan. Hyvissä ajoin etukäteen huutonsa ja hintakattonsa määrittelevät eivät tästä tarkka-ammunnasta tykkää kun he ehtivät tuudittautua siihen olotilaan, että voittavat tuotteen - yksi ainoa huuto 2 vk ennen huutokaupan loppua ja sitten viimeisessä puolessa minuutissa räpsähtääkin 10 huutoa! Mutta tarkka-ammunta on hauskaa. Etenkin jos se tuottaa tulosta.
Kiitoksia kaikista vastauksista=) onko näissä eri eBayssa eroja eBay.fi ja eBay.com siinä .fi mallissa on ainakin kaikki euroissa ja se vissiin tietää itse kun klikkaa tuotetta että lähetetäänkö Suomeen vai ei.Onko muita eroja? Onko näissä samoja tavaroita....?
Oon käyttänyt aina tuota .com loppuista :)
Oon käyttänyt aina tuota .com loppuista :)
että com loppuinen vaikutti paljon helpommalta saada järkeviä kohteita esiin=) kiitoksia paljon avusta.
Kannattaa ottaa huomioon et USAsta tulevat paketit syynätään nykyään tarkemmin eli joutuvat todennäköisemmin tulliin josta voi tulla isokin lasku.USAsta tulevat on arvonlisäverollisia 23& ja riippuen sisällöstä voi tulla siihen päälle vielä4,7%.Harmillista ja outoa on myös se et noi lisäverot räpsähtää myös postilukuihin eli jos olet maksanut tuotteesta 100€ + postitus 26€ niin alv lasketaan summasta 126€.Itse olen hävinnyt monet huudot USAan aikaeron takia.Kohteet sulkeutuu siellä usein silloin kun täällä nukutaan.
Itse suosin saksan ebaytä.
mutta monet huutaa vasta noin 30 sekuntia ennen kohteen sulkeutumista. Kohteen hinta voi siis nousta paljonkin viime hetkillä.